ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Άρση ασυλίας Κ.Βελόπουλου, χειροπέδες για κακούργημα σε Κ.Φλώρο κατά τα λοιπά ο Β.Πούτιν είναι «αυταρχικός»!

«Καυτός» Ιούλιος με τέσσερις σαρωτικές αλλαγές στο Δημόσιο

«Καυτός» Ιούλιος με τέσσερις σαρωτικές αλλαγές στο Δημόσιο

Το υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης και ο αρμόδιος υπουργός Χριστόφορος Βερναρδάκης προσπαθεί να θεσμοθετήσει τέσσερις σημαντικές αλλαγές εντός του Ιουλίου για το Δημόσιο. Θεσμοθετείται νέο σύστημα κινητικότητας με νομοσχέδιο που θα έρθει στην βουλή τις επόμενες ημέρες, αναγνωρίζονται έως και επτά χρόνια προϋπηρεσίας από τον ιδιωτικό τομέα, τα έγγραφα θα διακινούνται μόνο με ηλεκτρονικό τρόπο στις κρατικές υπηρεσίες και τέλος τίθεται σε λειτουργία το Εθνικό Μητρώο Επιτελικών Στελεχών.

Αναλυτικά οι τέσσερις αλλαγές στον κρατικό μηχανισμό αφορούν: 

Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας για μετακινήσεις εξπρές

Μέχρι τα τέλη Ιουλίου θα έχει ψηφιστεί  το νομοσχέδιο του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης με το οποίο  επιταχύνεται ο χρόνος ολοκλήρωσης των μετακινήσεων και καθορίζεται χρονικό όριο έως και 4 μήνες για τις μετατάξεις και τις αποσπάσεις. Προβλέπεται η δημιουργία Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας στο οποίο εντάσσονται όλοι οι πολιτικοί διοικητικοί υπάλληλοι. 

Η κινητικότητα θα έχει εθελούσιο χαρακτήρα και οι μετακινήσεις θα γίνονται σε κενές οργανικές θέσεις του ίδιου κλάδου και της ίδιας ή ανώτερης κατηγορίας για την οποία ο υπάλληλος θα έχει τα απαιτούμενα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα. 

Στο Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας οι πολιτικοί διοικητικοί υπάλληλοι, μόνιμοι και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, που υπηρετούν στο στενό δημόσιο τομέα στις ανεξάρτητες αρχές, στους δήμους και τις περιφέρειες, στα ΝΠΔΔ καθώς και στα ΝΠΙΔ καθώς σε εταιρείες του δημοσίου που επιχορηγούνται από το κράτος κατά 50% του ετήσιου προϋπολογισμού τους. Στις διαδικασίες κινητικότητας συμμετέχουν όλοι οι διοικητικοί υπάλληλοι ενώ εξαιρούνται  οι τομείς της Υγείας, της Παιδείας, οι ένστολοι και οι δικαστικοί λειτουργοί καθώς διαθέτουν ειδικά συστήματα κινητικότητας. Για να συμμετέχει ένας φορέας στο σύστημα Κινητικότητας ως υπηρεσία υποδοχής θα πρέπει να έχει εκδώσει τον οργανισμό εσωτερικής λειτουργίας του μετά από αξιολόγηση των δομών και κατάρτιση περιγραμμάτων θέσεων εργασίας. Συστήνεται Κεντρική Επιτροπή Κινητικότητας στο υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης που αξιολογεί τα αιτήματα των φορέων για την αναγκαιότητα διενέργειας αποσπάσεων λόγω σοβαρών και επειγουσών αναγκών, έχει την διαχείριση του οργανογράμματος της Δημόσιας Διοίκησης και παράλληλα μπορεί να ανακατανέμει το προσωπικό μετά από αναδιάρθρωση υπηρεσιών και συγχώνευση φορέων. 

Διαδικασία και κριτήρια αξιολόγησης 

Το πρόγραμμα κινητικότητας διενεργείται σε τρείς κύκλους κατ’ έτος και αφορά κάλυψη κενών θέσεων με μετάταξη ή κάλυψη εκτάκτων αναγκών με απόσπαση. Το τελευταίο 15νθήμερο κάθε έτους οι Υπουργοί και οι επικεφαλής των Ανεξάρτητων Αρχών αποστέλλουν τα αιτήματα τους στην Κεντρική Επιτροπή Κινητικότητας για κάλυψη θέσεων στις υπηρεσίες τους, καθώς και στους εποπτευόμενους φορείς συνοδευόμενα από έκθεση για το υπηρετούν προσωπικό, τις εκτιμώμενες αποχωρήσεις λόγω συνταξιοδότησης και τις τρέχουσες διαδικασίες προσλήψεων.

Το αίτημα για κάθε θέση περιλαμβάνει το περίγραμμα θέσης εργασίας και τα πρόσθετα τυπικά προσόντα. Τα αιτήματα για απόσπαση θα πρέπει να είναι αιτιολογημένα για την τον σοβαρό και επείγοντα χαρακτήρα και την αναγκαιότητα κάλυψης της θέσης. Τα αιτήματα αξιολογούνται από την ΚΕΣ και ο πρώτος πίνακας με τις διαθέσιμες θέσεις δημοσιοποιείται σε ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα στην ιστοσελίδα του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης την 1η Φεβρουαρίου κάθε έτους. Οι υπάλληλοι που επιθυμούν να συμμετέχουν στην διαδικασία καταθέτουν ηλεκτρονικά αιτήσεις εντός 15 ημερών. Μέχρι τα τέλη Μαρτίου η υπηρεσία υποδοχής αξιολογεί τις αιτήσεις. Η μετάταξη ή η απόσπαση ολοκληρώνεται με απόφαση της υπηρεσίας υποδοχής και κοινοποιείται στον υπάλληλο μέχρι τις 15 Μαϊου κάθε έτους, σχεδόν τέσσερις μήνες μετά την υποβολή αίτησης. Οι επόμενοι δύο κύκλοι κινητικότητας ξεκινούν την 1η Ιουνίου και 1η Οκτωβρίου αντίστοιχα και ολοκληρώνονται στις 15 Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους και στις 15 Ιανουαρίου του επόμενου έτους.

Για την αξιολόγηση των υποψηφίων λαμβάνεται υπόψη:

  • η συνάφεια των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων με την προκηρυσσόμενη  θέση
  • οι εκθέσεις αξιολόγησης
  • η εμπειρία στην άσκηση των συγκεκριμένων καθηκόντων

Αναγνώριση προϋπηρεσίας έως επτά χρόνια από τον ιδιωτικό τομέα

Υπογράφηκε το Προεδρικό Διάταγμα για την αναγνώριση χρόνου προϋπηρεσίας από τον ιδιωτικό τομέα όπου μπορούν να ενταχθούν οι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι, οι εργαζόμενοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και οι δημοτικοί υπάλληλοι. Η προϋπηρεσία μπορεί να έχει αποκτηθεί στην Ελλάδα ή σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε. και αναγνωρίζεται για την βαθμολογική ένταξη των υπαλλήλων. Η προϋπηρεσία από τον ιδιωτικό τομέα δεν μπορεί να υπερβαίνει τα επτά χρόνια για εργασιακή σχέση πλήρους απασχόλησης. Στην περίπτωση που η προϋπηρεσία αφορά εργασιακή σχέση μερικής απασχόλησης, ο αναγνωριζόμενος χρόνος μειώνεται αντιστοίχως. Ο χρόνος προϋπηρεσίας συνυπολογίζεται ως πλεονάζων χρόνος στο βαθμό που έχει καταταχθεί ο υπάλληλος. Για παράδειγμα στους υπαλλήλους που έχουν ήδη τον καταληκτικό βαθμό της κατηγορίας τους, η προϋπηρεσία θα υπολογιστεί ως πλεονάζων χρόνος στον βαθμό αυτό. Για την αναγνώριση της προϋπηρεσίας εκδίδεται απόφαση του αρμόδιου οργάνου για την βαθμολογική ένταξη του υπάλληλου μετά από σύμφωνη γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου.

Για πρώτη φορά στην προϋπηρεσία θα μπορεί να συνυπολογιστεί εκτός της εξαρτημένης μισθωτής εργασίας και η άσκηση ελευθέριου επαγγέλματος ή απασχόληση με έμμισθη εντολή. Απαραίτητες προϋποθέσεις για την αναγνώριση της προϋπηρεσίας είναι να έχει αποκτηθεί μετά την απόκτηση του βασικού τίτλου σπουδών της εκπαιδευτικής βαθμίδας που ανήκει ο εργαζόμενος και μετά την απόκτηση της άδειας άσκησης επαγγέλματος ενώ θα πρέπει να είναι συναφής με το αντικείμενο του δημοσίου υπαλλήλου. Η συνάφεια του αντικειμένου της προϋπηρεσίας κρίνεται σε σχέση με τα αντικείμενα στα οποία απασχολούνται οι υπάλληλοι στις κρατικές υπηρεσίες.

Προκειμένου να αναγνωριστεί η προϋπηρεσία, ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει αίτηση στην αρμόδια διεύθυνση Προσωπικού. Η αίτησή για όσους έχουν ασκήσει ελευθέριο επάγγελμα  συνοδεύεται από τα εξής δικαιολογητικά: βεβαίωση από το οικείο επαγγελματικό επιμελητήριο ή Σύλλογο από την οποία προκύπτει η ιδιότητα του μέλους και η διάρκειά της εφόσον η ιδιότητα αυτή είναι υποχρεωτική για την άσκηση του επαγγέλματος. Εάν δεν είναι υποχρεωτική η εγγραφή στο οικείο επιμελητήριο τότε προσκομίζεται η άδεια άσκησης επαγγέλματος η βεβαίωση από την αρμόδια διοικητική αρχή καθώς και βεβαίωση του ασφαλιστικού φορέα από την οποία προκύπτει η διάρκεια ασφάλισης καθώς και οποιαδήποτε άλλα έγγραφα που πιστοποιούν την προϋπηρεσία όπως συμβάσεις παροχής υπηρεσιών, δελτία ή τιμολόγια παροχής υπηρεσιών κτλ. Για όσους διαθέτουν μισθωτή προϋπηρεσία απαιτείται η άδεια άσκησης επαγγέλματος και βεβαίωση από τον εργοδότη που πιστοποιεί τον χρόνο και το είδος της απασχόλησης του εργαζομένου.

Το Υπηρεσιακό Συμβούλιο εξετάζει τα δικαιολογητικά που έχουν προσκομίσει οι υποψήφιοι και αποφαίνεται για την αίτηση μέσα σε τρεις μήνες από την κατάθεση των εγγράφων. Το αρμόδιο όργανο, μετά την εισήγηση του υπηρεσιακού συμβουλίου, εκδίδει απόφαση εντός 15 ημερών και με την αναγνώριση της προϋπηρεσίας πραγματοποιείται και η κατάταξη σε βαθμό η ο συνυπολογισμός της ως πλεονάζοντος χρόνου στον βαθμό που ήδη ανήκει ο υπάλληλος.

Ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων στο Δημόσιο 

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Σύμφωνα με διάταξη που θα περιέχεται στο νομοσχέδιο για την κινητικότητα του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης όλα τα διοικητικά έγγραφα  θα διακινούνται υποχρεωτικά μόνον ηλεκτρονικά (με ψηφιακή υπογραφή) καθιστώντας ανενεργή την ειδικότητα του κλητήρα, ενώ τα  έγγραφα που θα αφορούν πολίτες θα αποστέλλονται απευθείας στο ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο. 

Οι δημόσιοι υπάλληλοι θα είναι υποχρεωμένοι να διακινούν όλα τα έγγραφα σε ηλεκτρονική μορφή και μάλιστα κάθε υπάλληλος θα υπογράφει κάνοντας χρήση της ατομικής του ψηφιακής υπογραφής. 

Εθνικό Μητρώο Επιτελικών Στελεχών Δημόσιας Διοίκησης

Έως τις 31 Ιουλίου 2016 θα έχει τεθεί σε λειτουργία το Εθνικό Μητρώο Επιτελικών Στελεχών Δημόσιας Διοίκησης. Προωθείται με γοργούς ρυθμούς η διαδικασία δημιουργίας «δεξαμενής» στελεχών για τις θέσεις που βρίσκονται στην κορυφή της διοικητικής ιεραρχίας, στον Δημόσιο και τον ευρύτερο Δημόσιο Τομέα. 

Το Μητρώο, σύμφωνα με τον υπουργό Εσωτερικών κ. Χριστόφορο Βερναρδάκη, έχει ως στόχο την απεξάρτηση της Δημόσιας Διοίκησης από την εκάστοτε πολιτική ηγεσία. Εντός του μηνός Ιουλίου θα τεθεί σε λειτουργία η ηλεκτρονική πλατφόρμα στην επίσημη ιστοσελίδα του Ανώτατου Συμβουλίου  Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)  για την υποβολή των ηλεκτρονικών αιτήσεων όσων στελεχών της Δημόσιας Διοίκησης δύναται να εγγραφούν σε αυτό προκειμένου να θέσουν υποψηφιότητα για θέσεις ευθύνης όπως διοικητές ή μέλη ΔΣ οργανισμών, Γενικοί Διευθυντές ή επιτελικά στελέχη. 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.