Εξωγήινο ή όχι το αντικείμενο που εντόπισαν αστρονόμοι στον γαλαξία;

Τι είναι και πόσο σημαντική είναι αυτή η ανακάλυψη

Εξωγήινο ή όχι το αντικείμενο που εντόπισαν αστρονόμοι στον γαλαξία;

Μυστηριώδες αντικείμενο εντόπισαν στον γαλαξία οι αστρονόμοι που χαρτογραφούν τα ραδιοκύματα στο σύμπαν. Το αντικείμενο, που δεν μοιάζει με τίποτα απ’ όσα έχουν δει οι επιστήμονες, εξέπεμπε γιγάντια ποσότητα ενέργειας με συχνότητα τρεις φορές σε μια ώρα για ένα χρονικό διάστημα.

Οι επιστήμονες θεωρούν ότι μια πιθανή εξήγηση είναι να πρόκειται για άστρο νετρονίων ή άστρο λευκό νάνο που διαθέτει άκρως ισχυρό μαγνητικό πεδίο. Την ώρα της περιστροφής στο διάστημα, το αντικείμενο έστελνε ισχυρή ακτίνα ακτινοβολίας που γινόταν ορατή από τη Γη για χρονική διάρκεια ενός λεπτού, κάθε 20 λεπτά της ώρας, οπότε και μετατρεπόταν σε μια από τις φωτεινότερες ραδιοπηγές στον ουρανό.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την αστροφυσικό Νατάσα Χέρλεϊ-Γουόκερ του αυστραλιανού Πανεπιστημίου Κέρτιν και του Διεθνούς Κέντρου Έρευνας Ραδιοαστρονομίας (ICRAR), οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Nature», πραγματοποίησαν την ανακάλυψη με το τηλεσκόπιο MWA στη Δυτική Αυστραλία.

Απίστευτα φωτεινό και μικρότερο από τον Ήλιο

Όπως είπε η Χέρλεϊ-Γουόκερ, «το αντικείμενο φαινόταν και εξαφανιζόταν στη διάρκεια λίγων ωρών των παρατηρήσεων μας. Ήταν κάτι τελείως απρόσμενο. Ήταν κάτι αλλόκοτο για έναν αστρονόμο, επειδή δεν υπάρχει τίποτε γνωστό στον ουρανό που να κάνει κάτι τέτοιο. Και μάλιστα βρίσκεται πραγματικά αρκετά κοντά μας, σε απόσταση περίπου 4.000 ετών φωτός, δηλαδή στη γαλαξιακή “πίσω αυλή” μας».

Η αστροφυσικός Γκέμα ‘Αντερσον ανέφερε ότι κάτι που γίνεται φωτεινό για ένα λεπτό κάθε μερικά λεπτά, είναι κάτι πραγματικά παράξενο. Το μυστηριώδες αντικείμενο, όπως είπε, είναι απίστευτα φωτεινό και μικρότερο από τον Ήλιο, εκπέμποντας άκρως πολωμένα ραδιοκύματα, κάτι που δείχνει ότι διαθέτει πολύ ισχυρό μαγνητικό πεδίο.

Οι ερευνητές θεωρούν ότι το «προφίλ» του ταιριάζει με εκείνο ενός «μάγναστρου πολύ μακράς περιόδου», ενός βραδέως περιστρεφόμενου άστρου νετρονίων που είχε προβλεφθεί θεωρητικά, αλλά ποτέ έως τώρα δεν είχε παρατηρηθεί. Σύμφωνα με τη δρα Χέρλεϊ-Γουόκερ, «με κάποιο τρόπο μπορεί να μετατρέπει τη μαγνητική ενέργεια του σε ραδιοκύματα πολύ πιο αποτελεσματικά από οτιδήποτε άλλο έχουμε δει στο παρελθόν», κάτι που εξηγεί την τρομερή φωτεινότητα του.

Πάντως, η πιθανότητα να πρόκειται για εξωγήινο κατασκεύασμα αποκλείεται.