Είμαστε βέβαιοι ότι Ελεωνόρα θα δοξάσει (και αυτή...) το όνομα της Ελλάδας στην Ευρωβουλή!

Βρήκαν νερό και οργανική ύλη στον Ερμή

Ο Ερμής είναι  γεμάτος πάγο.  Το διαστημικό σκάφος Messenger έφερε στο φως αδιάσειστα στοιχεία ότι ο Ερμής διαθέτει νερό σε μορφή πάγου, με τον πάγο να προστατεύεται από την ακτινοβολία του Ήλιου χάριν σε ένα στρώμα οργανικής ύλης.

“Η μόνη εξήγηση που μπορεί να ταιριάξει με όλα τα δεδομένα είναι ότι πρόκειται για οργανικά υλικά” τόνισε από την πλευρά του ο Sean C. Solomon του Πανεπιστημίου Κολούμπια της Νέας Υόρκης, συγγραφέας της άλλης μελέτης και κύριος επιστημονικός υπεύθυνος του διαστημικού σκάφους Messenger.

Σύμφωνα με τους ερευνητές που ανέλυσαν τα δεδομένα και παρουσίασαν τα συμπεράσματά τους σε δυο άρθρα στην επιστημονική επιθεώρηση “Science” τα φωτεινά τμήματα των κηλίδων, τα οποία είναι και τα ψυχρότερα σημεία του Ερμή, είναι πάγος από νερό ενώ τα σκοτεινά κομμάτια, τα οποία είναι πιο θερμά και αποτελούν τα πιο σκούρα σημεία στην επιφάνεια του πλανήτη, υποδηλώνουν τμήματα του πάγου που είναι “θαμμένα” κάτω από κάποιο οργανικό υλικό – κάτι παρόμοιο με πίσσα ή άνθρακα.

Πρόκειται για μια αντιφατική ανακάλυψη καθώς ο Ερμής κατατάσσεται στους πιο θερμούς πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος.

Σε απόσταση μικρότερη των 70 εκατομμυρίων χιλιομέτρων ο πλησιέστερος αυτός πλανήτης στον Ήλιο καψαλίζεται συνεχώς από τις ακτίνες του.

Είναι ένας χτυπημένος κατ’ επανάληψη μικρός κόσμος του οποίου οι κρατήρες οφείλονται κυρίως στη γειτνίασή του με τον Ήλιο, η τεράστια βαρύτητα του οποίου προσελκύει μικρούς και μεγάλους διαστημικούς βράχους με αποτέλεσμα ο Ερμής να βρίσκεται συνεχώς στο στόχαστρο των επερχόμενων εισβολέων.

Η επιφάνειά του καλύπτεται από κρατήρες ανοιγμένους από μετεωρίτες που έπεσαν πάνω του πριν από αμνημόνευτους χρόνους.

Χωρίς ουσιαστική ατμόσφαιρα γύρω από τον Ερμή δεν υπάρχουν ούτε άνεμοι ούτε βροχές, δεν υπάρχει όμως ούτε προστασία από τη ζέστη ή από το κρύο.

Στο αφήλιο του οι μεσημεριανές θερμοκρασίες στην επιφάνεια φτάνουν τους 285 βαθμούς Κελσίου, ενώ στο περιήλιο η θερμοκρασία ξεπερνάει τους 430 βαθμούς Κελσίου, 7,5 δηλαδή φορές την μέγιστη θερμοκρασία που έχει καταγραφεί ποτέ στην επιφάνεια της Γης.

Αντίθετα, οι μακρύτατες νύχτες του Ερμή είναι ιδιαίτερα παγερές και φτάνουν τους -180 βαθμούς Κελσίου, 7 δηλαδή φορές πιο κρύες από την κανονική θερμοκρασία που επικρατεί στην κατάψυξη ενός οικιακού ψυγείου.

Θα αρκούσαν δηλαδή μερικά μόνο λεπτά στην επιφάνεια του Ερμή για να μετατραπεί κάποιος σε παγοκολόνα. Αυτή η διαφορά θερμοκρασίας που επικρατεί στον Ερμή (610 βαθμοί Κελσίου) είναι η μεγαλύτερη απ’ ότι σε όλους τους άλλους πλανήτες.

Το διαστημόπλοιο Messenger, το οποίο περιστρέφεται σε τροχιά γύρω από τον Ερμή  και έχει ολοκληρώσει την κύρια αποστολή του, έριξε   μια πιο προσεκτική ματιά στα σωματίδια  που είναι γνωστά ως τα νετρόνια που πετούν από τον πλανήτη.

Όπως είναι φυσικό, η ανακοίνωση αυτή αναμένεται ότι θα συζητηθεί πάρα πολύ και θα υπάρξουν αρκετές αντιδράσεις για τους ισχυρισμούς της NASA, αλλά είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της Ανθρωπότητας που έχουμε έστω μια ένδειξη ότι υπάρχει ζωή.

New York Times