Βρέθηκε στο φεγγάρι ο αρχαιότερος βράχος της Γης! (φωτό)

Εναν από τους παλαιότερους βράχους της Γης αποκάλυψε η επιφάνεια του φεγγαριού. Σύμφωνα με δημοσίευμα του space.com, ένα κομμάτι υλικού το οποίο έφεραν από την επιφάνεια της Σελήνης οι αστροναύτες του Apollo το 1971 «έκρυβε» ένα μικροσκοπικό κομμάτι Γης, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Το θραύσμα της Γης πιθανότατα «έσπασε» από τον πλανήτη μας μετά από κάποια ισχυρή σύγκρουση περίπου 4 δισεκατομμύρια χρόνια πριν, σύμφωνα με τη νέα έρευνα.

«Είναι ένα εξαιρετικό εύρημα που βοηθά να σχηματίσουμε μια καλύτερη εικόνα της πρώιμης Γης και του βομβαρδισμού που άλλαξε τον πλανήτη μας κατά την αυγή της ζωής», δήλωσε ο συν-συγγραφέας David Kring, ερευνητής στο Universities Space Research Association (USRA) στο Lunar and Planetary Ιnstitute στο Χιούστον.(Οι βιολόγοι γενικά πιστεύουν ότι η ζωή εμφανίστηκε στη γη μεταξύ 4,1 δισεκατομμυρίων και 3,8 δισεκατομμυρίων ετών πριν)

Η ερευνητική ομάδα με επικεφαλής τον Jeremy Bellucci από το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας της Σουηδίας και τον Alexander Nemchin του Σουηδικού Μουσείου και του Curtin University στην Αυστραλία, ανέλυσαν δείγματα από τη Σελήνη, τα οποία είχαν συλλέξει τα μέλη της αποστολής Apollo 14. Οι αστροναύτες του Apollo 14 είχαν εξερευνήσει την σεληνιακή επιφάνεια για μερικές ημέρες στις αρχές του Φεβρουαρίου το 1971.

Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι ο βράχος περιείχε θραύσματα 0,08 ουγκιών (2 γραμμαρίων) χαλαζία, άστριο και ζιργκόν, τα οποία είναι σπάνια στο φεγγάρι αλλά είναι κοινά εδώ στη Γη. Οι χημικές αναλύσεις έδειξαν ότι το κομμάτι κρυσταλλώθηκε σε οξειδωμένο περιβάλλον, σε θερμοκρασίες συμβατές με εκείνες που βρέθηκαν στην κοντινή υπόγεια επιφάνεια της πρώιμης Γης, σύμφωνα με όσα ανέφεραν μέλη της ομάδας μελέτης.

Τα διαθέσιμα στοιχεία υποδηλώνουν ότι το κομμάτι κρυσταλλώθηκε πριν από 4,1 – 4 δισεκατομμύρια χρόνια, περίπου 20 χιλιόμετρα κάτω από την επιφάνεια της Γης και έπειτα εκτοξεύτηκε στο διάστημα μετά από κάποια σύγκρουση.

Ο βράχος από τη Γη «ταξίδεψε» στο διάστημα και έφτασε στη Σελήνη, η οποία τότε βρισκόταν τρεις φορές πιο κοντά στον πλανήτη μας. (Το φεγγάρι εξακολουθεί να απομακρύνεται από εμάς, με ρυθμό περίπου 1,5 ίντσες ή 3,8 εκατοστά, ανά έτος.)

Η γήινη προέλευση του θραύσματον δεν είναι «εύκολη νίκη» τονίζουν τα μέλη της ερευνητικής. Ωστόσο, είναι η απλούστερη εξήγηση. καθώς μια «σεληνιακή γέννηση» θα απαιτούσε μια επανεξέταση των συνθηκών που υπήρχαν στο φεγγάρι πριν από δισεκατομμύρια χρόνια.

Η νέα μελέτη δημοσιεύθηκε την Πέμπτη (24 Ιανουαρίου) στο περιοδικό Earth and Planetary Science Letters.