«Χουντικό» το σύνθημα «Πατρίς, Θρησκεία, Οικογένεια» λέει ο Κασσελάκης. Και το(ν) χειροκροτούσαν...

Γαλαξίας 5 Φορές μεγαλύτερος από τον δικό μας σύστημα

Τον μεγαλύτερο σπειροειδή γαλαξία εντός των ορατών σημείων του σύμπαντος ανακάλυψε, εντελώς τυχαία, διεθνής επιστημονική ομάδα που ανέλαβε πρόσφατα την ανάλυση δεδομένων από το αρχείο του τηλεσκοπίου υπεριώδους ακτινοβολίας Galex (Galaxy Evolution Explorer).

Η συγκεκριμένη ομάδα αναζητούσε υλικό σχετικό με τη γέννηση αστεριών στην περιοχή NGC 6872, όταν παρατήρησαν ένα αχανές υπεριώδες φως από νεαρά αστέρια, υποδηλώνοντας την ύπαρξη ενός γαλαξία πέντε φορές μεγαλύτερου από τον δικό μας. Ο δίσκος του γαλαξία, ο οποίος βρίσκεται στον αστερισμό Πάβο, 212 εκατομμύρια έτη φωτός μακριά από τη Γη, εκτείνεται σε περισσότερα από 522.000 έτη φωτός.

Δίπλα του ακριβώς βρίσκεται ο γαλαξίας IC 4970, ο οποίος φαίνεται μάλιστα να έχει συγκρουστεί σχετικά πρόσφατα από αστρονομικής απόψεως με τον NGC 6872.

«Δεν αναζητούσα έναν τεράστιο γαλαξία», δήλωσε το μέλος της επιστημονικής ομάδας που ανακάλυψε τον NGC 6872 και καθηγητής του Πανεπιστημίου του Σάο Πάολο στη Βραζιλία, Ραφαέλ Εουφράσιο. «Ηταν ένα απροσδόκητο δώρο», παραδέχτηκε ο ίδιος.

Στη συνέχεια, η επιστημονική ομάδα εξέτασε εκ νέου τη συγκεκριμένη περιοχή του σύμπαντος διαπιστώνοντας ότι πράγματι στα άκρα του γιγαντιαίου σπειροειδούς γαλαξία βρίσκονταν νεαρά άστρα, ενώ εκείνα κοντά στην περιοχή του κέντρου του ήταν σαφώς γηραιότερα. «Γνωρίζαμε ότι εκεί βρίσκεται ένας μεγάλος γαλαξίας, δεν ξέραμε ωστόσο πόσο πραγματικά μεγάλος ήταν», συνέχισε ο δρ Εουφράσιο. «Στην πραγματικότητα βλέπουμε ένα παράδειγμα δύο γαλαξιών, του IC 4970 και του NGC 6872, που αλληλεπιδρούν μεταξύ τους», κατέληξε.

Είναι αξιοσημείωτο ότι το τηλεσκόπιο Galex σταμάτησε να λειτουργεί τον Φεβρουάριο του 2012 ύστερα από εννέα χρόνια εργασίας.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr