«Χουντικό» το σύνθημα «Πατρίς, Θρησκεία, Οικογένεια» λέει ο Κασσελάκης. Και το(ν) χειροκροτούσαν...

NASA: Εντυπωσιακές εικόνες από το διάστημα απεικονίζουν πλανητικό νεφέλωμα και αστέρια που εκρηγνύονται (φωτο)

Εντυπωσιακές φωτογραφίες από ένα από τα ισχυρότερα διαστημικά τηλεσκόπια της δημοσίευσε η NASA.

Ανάμεσά τους, περιλαμβάνονται απίστευτα στιγμιότυπα από αστέρια που εκρήγνυνται και από συστάδες μακρινών γαλαξιών. Οι φωτογραφίες δημοσιεύθηκαν στον ιστότοπο της Nasa την περασμένη εβδομάδα, και καταγράφηκαν για αρκετές δεκαετίες από το Chandra X-ray Observatory.

Το διαστημικό τηλεσκόπιο ακτίνων Χ εκτοξεύτηκε το 1999 και περιστρέφεται γύρω από τη Γη σε απόσταση έως και 65.000 μίλια (105.000 χλμ).

«Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, το Chandra έχει κάνει μεγάλες ανακαλύψεις», αναφέρει η Nasa στον ιστότοπό της. «Το τηλεσκόπιο συνέβαλε δίνοντας ανεκτίμητες πληροφορίες για το σύμπαν και τα θαυμαστά αντικείμενα μέσα σε αυτό».

Η Nasa δημοσίευσε μια συλλογή έξι από τις καλύτερες εικόνες του Chandra στις 3 Σεπτεμβρίου.

Μια από αυτές δείχνει ένα «πλανητικό νεφέλωμα» – τη διαδικασία που περνά ένα αστέρι όταν εξαντλείται από καύσιμα και ο πυρήνας του συρρικνώνεται γρήγορα. Οι αστρονόμοι αναμένουν ότι ο Ήλιος μας θα το ζήσει σε περίπου πέντε δισεκατομμύρια χρόνια.

Ένα άλλο στιγμιότυπο περιγράφει το σύμπλεγμα γαλαξιών Abell 2744, ένα από τα μεγαλύτερα αντικείμενα του σύμπαντος που συγκρατούνται από τη βαρύτητα.

Σε άλλη φωτογραφία, βλέπουμε το Eta Carinae, ένα αστρικό σύστημα στον Γαλαξία που λένε οι επιστήμονες της Nasa θα μπορούσε να είναι το επόμενο αστέρι του γαλαξία μας που θα γίνει μία σουπερνόβα.

Η Nasa είπε ότι κυκλοφόρησε τη συλλογή για να δείξει πώς τα διάφορα τηλεσκόπια της μπορούν να ρίξουν φως σε μερικά από τα πιο συναρπαστικά αξιοθέατα του σύμπαντος.

Το Chandra έχει βοηθήσει τους επιστήμονες να κάνουν ανακαλύψεις για τους κύκλους ζωής των αστεριών, των μαύρων τρυπών και άλλων. Η αποστολή του Chandra έπρεπε να διαρκέσει μόνο για πέντε χρόνια, αλλά εξακολουθεί να είναι δυνατό περισσότερο από δύο δεκαετίες μετά την εκτόξευσή του.