Deinosuchus: Ένα γιγάντιο είδος κροκοδείλου ζούσε κάποτε στη Γη (φωτό)

Ένας γιγάντιος κροκόδειλος έζησε στη Γη κατά την ύστερη Κρητιδική περίοδο και πιθανόν τρεφόταν με δεινοσαύρους.

Μια νέα έρευνα που διεξήχθη το 2018 αλλά μόλις τώρα δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Παλαιοντολογίας σπονδυλωτών (Journal of Vertebrate Paleontology) καταδεικνύει πως το είδος αυτό κροκοδείλου (Deinosuchus) που έζησε μεταξύ 75 έως 82 εκατομμύρια χρόνων πριν, ήταν μήκους άνω των 10 μέτρων – μεγέθους ενός αστικού λεωφορείου, σύμφωνα με τους ερευνητές.

«Ο Deinosuchus ήταν ένας γίγαντας που πρέπει να τρομοκρατούσε τους δεινοσαύρους που πήγαιναν στην άκρη των ποταμών να πιουν νερό. Έως τώρα, το ζώο στην ολότητά του ήταν άγνωστο. Τα νέα αυτά δείγματα που εξετάσαμε, αποκαλύπτουν έναν αλλόκοτο, θεόρατο θηρευτή με δόντια στο μέγεθος μπανάνας», ανέφερε o δρ.Άνταμ Κοσέτ, εκ των επιστημόνων της έρευνας.

Τα δείγματα αυτά απολιθωμάτων έδωσαν στους επιστήμονες μια ιδέα για το μέγεθος της γνάθου του αρχαίου κροκοδείλου – Adam Cossette Το όνομα του είδους προέρχεται από το ελληνικό «δεινός» και «σοῦχος» (όνομα κροκοδείλου της Αιγύπτου).

Το ρύγχος του «δεινόσουχου» ήταν μακρύ και φαρδύ και είχε δύο μυστηριώδεις τρύπες στο τέλος του που τον διαφοροποιούσαν από τους αλιγάτορες και τους κροκοδείλους. Υπήρχαν τουλάχιστον τρία υποείδη που ζούσαν τη δυτική Αμερική, από τη Μοντάνα έως το βόρειο Μεξικό.

Σύμφωνα με τους παλαιοντολόγους, ο «δεινόσουχος» ήταν πιθανόν ο μεγαλύτερος θηρευτής του οικοσυστήματός του, ξεπερνώντας σε μέγεθος ακόμα και τον μεγαλύτερο δεινόσαυρο που ζούσε την ίδια εποχή. Οι επιστήμονες εντόπισαν το αποτύπωμα του δαγκώματός του σε διάφορα ζώα, από οστά δεινοσαύρων μέχρι καύκαλα χελώνων.

Παραμένει άγνωστο, ωστόσο, τι συνέβη στο δεινόσουχο και πώς εξαφανίστηκε ως είδος.