ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Πώς μπορεί να ξεφτιλίσεις στην Ελλάδα και τις πιο ιερές έννοιες: Βάζεις τον Αυτιά να ανακράξει «Πατρίδα, Θρησκεία, Οικογένεια»!

Δοκιμαστικά δρομολόγια για το πρώτο τραμ χωρίς… οδηγό

Δοκιμαστικά δρομολόγια για το πρώτο τραμ χωρίς… οδηγό

Έπειτα από το πρώτο στον κόσμο αυτόνομο τρένο που ξεκίνησε προ ημερών τα δρομολόγια στη Γερμανία, άρχισε τα δοκιμαστικές διαδρομές σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας στη γερμανική πόλη του Πότσνταμ και το πρώτο στον κόσμο αυτόνομο τραμ που κινείται χωρίς οδηγό.

Το τραμ Combino, το οποίο διαθέτει τεχνητή νοημοσύνη και έχει κατασκευασθεί από τη γερμανική εταιρεία Siemens, κινείται αρχικά σε μια απόσταση μήκους έξι χιλιομέτρων.

Το τραμ διαθέτει «έξυπνη» τεχνολογία παρόμοια με τα αυτόνομα οχήματα, όπως συστήματα lidar, ραντάρ, αισθητήρες και κάμερες που του επιτρέπουν να «βλέπει» το περιβάλλον και να προσαρμόζεται ανάλογα. Χάρη στους ειδικούς αλγόριθμούς του μπορεί να αντιδράσει σε εμπόδια και κινδύνους που παρουσιάζονται στην πορεία του (π.χ. πεζοί). Πάντως, για καλό και για κακό, προς το παρόν ένας άνθρωπος βρίσκεται στη θέση του οδηγού έτοιμος να επέμβει, αν κάτι δεν πάει καλά.

Οι πρώτες δοκιμές ξεκίνησαν την περασμένη Παρασκευή στο πλαίσιο της έκθεσης μεταφορών «InnoTrans 2018» στο γειτονικό Βερολίνο. Η εταιρεία ViP, στην οποία ανήκει το τραμ, πραγματοποίησε πειράματα, για να διαπιστωθεί η ικανότητά του να αντιδρά μόνο του σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης. Μεταξύ άλλων, ένας υπάλληλος της Siemens εμφανίσθηκε ξαφνικά με ένα καροτσάκι μωρού πάνω στη διαδρομή του τραμ και αυτό αμέσως φρέναρε αυτόματα και τέθηκε ξανά σε κίνηση μόλις ο κίνδυνος πέρασε.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Αν και οι έως τώρα δοκιμές έχουν κυλήσει ομαλά, η ViP και η Siemens συνεχίζουν να συνεργάζονται με ερευνητές του Πανεπιστημίου της Καρλσρούης για να βελτιώσουν περαιτέρω τα συστήματα του τραμ, με στόχο αυτό να τεθεί κανονικά σε κυκλοφορία στο Πότσνταμ. Η ιστορική πόλη των 172.000 κατοίκων διαθέτει ένα εκτεταμένο δίκτυο τραμ, όπως κάθε πρώην πόλη της ανατολικής Γερμανίας που έδινε έμφαση στα δημόσια μέσα μαζικής μετακίνησης.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.