Ο πολύπαθος ΒΟΑΚ, είναι ένα από τα μεγάλα έργα που ο πρωθυπουργός προσωπικά έβαλε στην κορυφή της ατζέντας της κυβέρνησής του από το 2019, ωστόσο οι υπουργοί του λίγα πράγματα πέτυχαν εδώ και έξι χρόνια.
Χθες, ανέβηκε στη Διαύγεια η απόφαση του Χρήστου Σταϊκούρα με την οποία ανακηρύχθηκε οριστικός ανάδοχος για τη σύμβαση παραχώρησης, δηλαδή για το βασικό τμήμα του αυτοκινητοδρόμου, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που είχε κερδίσει τον σχετικό διεθνή διαγωνισμό.
Ωστόσο, έχουμε δρόμο μέχρι την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο (μαζί με την προαίρεση για το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά) του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.
Και έχουμε ακόμα περισσότερο δρόμο μέχρι την έναρξη των εργασιών, αφού υπάρχουν σοβαρές εκκρεμότητες με απαλλοτριώσεις, ενώ μέσα στον επόμενο μήνα θα συζητηθούν προσφυγές από τους δήμους Ηρακλείου και Μαλεβιζίου οι οποίοι ζητούν αλλαγές χάραξης, κ.ά.
Εκτός από τα ουσιαστικά, μετά την απόφαση Σταϊκούρα πρέπει να προχωρήσουν και διάφορα τυπικά θέματα όπως ο προσυμβατικός έλεγχος της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αφού στο χρηματοδοτικό σχήμα συμμετέχει και το Ταμείο Ανάκαμψης.
Εκκρεμούν, επίσης, όπως τονίσαμε νωρίτερα, οι απαλλοτριώσεις και φυσικά η κύρωση της σύμβασης παραχώρησης από τη Βουλή.