Χάρβεϊ Γουάινσταϊν: Αποκαλύπτονται οι άγνωστες έως τώρα «σκοτεινές» πράξεις του ισχυρού άντρα του Χόλιγουντ (φωτό)

Χάρβεϊ Γουάινσταϊν: Αποκαλύπτονται οι άγνωστες έως τώρα «σκοτεινές» πράξεις του ισχυρού άντρα του Χόλιγουντ (φωτό)

Το 1984, 33 χρόνια πίσω, ο Χάρβεϊ Γουάινσταϊν πέφτει πάνω σε μια καλλίγραμμη γκαρσόνα με το όνομα Τόμι-Αν Ρόμπερτς. Τότε ήταν φοιτήτρια Ψυχολογίας. Σήμερα είναι καθηγήτρια Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Κολοράντο. Ο Χάρβεϊ μαζί με τον αδελφό του Ρόμπερτ (τρία χρόνια νεότερος) σκαρφάλωναν ένα-ένα τα σκαλιά προς το ρετιρέ της δόξας, του χρήματος και των εκατοντάδων βραβείων!

Ως παραγωγοί ή ως executives producers έχουν αποσπάσει, μέχρι στιγμής, με τις ταινίες τους 65 τρόπαια BAFTA (τα αγγλικά βραβεία κινηματογραφικών επιτεύξεων) και 75 αγαλματίδια του «θείου» Οσκαρ. Τόσο οι συντελεστές των ταινιών τους όσο και οι ίδιοι ως παραγωγοί. Απίστευτο ρεκόρ!

Ο Χάρβεϊ, λοιπόν, αρχίζει να δελεάζει την 20χρονη φοιτήτρια-γκαρσόνα. Με το γνωστό δόλωμα. Και το «ψάρι» τσιμπάει. Προτείνει δηλαδή να της στείλει το σενάριο της επόμενης παραγωγής που είχε στα σκαριά. Με την προϋπόθεση φυσικά, αφού πρώτα εκείνη το διαβάσει, στη συνέχεια να προσέλθει σε οντισιόν για να βεβαιωθούν οι «αρμόδιοι» ότι η μέλλουσα ηθοποιός είναι κατάλληλη για τον ρόλο της ταινίας που εκείνος, ο «γίγαντας», ετοιμάζει.
«Στο τηλέφωνο μου είπε ότι πρέπει να πάω στο διαμέρισμά του. Και μάλιστα γρήγορα γιατί τα γυρίσματα θα άρχιζαν όπου να ’ναι. Πράγματι πήγα. Και τον βρήκα θεόγυμνο στο μπάνιο. Ηταν ψύχραιμος. Σαν κάτι εντελώς φυσικό. Μετά μου είπε ότι πρέπει κι εγώ να γδυθώ για να τσεκάρει το μέγεθος και την κατάσταση του στήθους μου. “Πρέπει να δω τα βυζιά σου για να τα εγκρίνω”, είπε. Κι εγώ γδύθηκα», είπε η Τόμι-Αν.

Τι έγινε μετά; Αποφεύγει να πει.

Μάλιστα λέγεται ότι ο αδελφός του και συνεταίρος του, Ρόμπερτ, του είπε: «Bro, όπως καταλαβαίνεις πρέπει να φύγεις για να ξεπλυθεί το όνομα της εταιρείας. Διαφορετικά μαζί με εσένα θα βρεθούμε όλοι σε ένα τεράστιο shithole». (Ας το πούμε βόθρο.)

Ετσι ο bro (αδερφός) αναγκάστηκε να φύγει. Ετσι, φοβούμενος την επέλαση πολλών επερχόμενων επεισοδίων του σίριαλ «ο βιαστής του Χόλιγουντ», αναγκάζεται να δηλώσει μεταμελημένος. Και μπροστά από σμήνος αχόρταγων δημοσιογράφων που ευχαρίστως θα ήθελαν να τον δουν να βράζει σε καζάνι επίγειας κολάσεως, είπε περίπου: «Δεν είμαι καλά. Αλλωστε όλοι κάνουμε λάθη και όλοι αξίζουμε μια δεύτερη ευκαιρία».

Απευθυνόμενος μάλιστα προς τους παπαράτσι που τον ακολουθούν με άγριες, σχεδόν κανιβαλικές διαθέσεις, είπε: «Guys, πάντα υπήρξα πιστός σε εσάς. Οχι σαν αυτούς τους γ… μαλ… που σας φέρονται σαν σκουπίδια. Ημουν πάντα το καλό παιδί»!

Πριν από πολλά χρόνια, σε κάποιο από τα φεστιβάλ του Βερολίνου (Berlinale) η Σίρλεϊ ΜακΛέιν, θρυλική πρωταγωνίστρια του ’60 και του ’70, αδελφή του Γουόρεν Μπίτι, είχε δηλώσει δημοσίως, μπροστά σε 500 δημοσιογράφους, ανάμεσά τους και ο υποφαινόμενος, το εξής πιπεράτο και εν πολλοίς αυτονόητο:

«Οποια από τις σταρ του Χόλιγουντ ισχυρίζεται ότι δεν έχει κοιμηθεί με τους παρτενέρ, τους σκηνοθέτες και τους παραγωγούς των ταινιών της, λέει ψέματα»!

Μια τριτοκλασάτη πρώην σταρλετίτσα, η Τζένα Μαρόνι (σήμερα 58), που το όνομά της είναι κάπου τοποθετημένο σε τηλεοπτικά σόου, σχολίασε την ιστορία με τον εξής γρίφο: «Ξέρω ότι οι πρώην εραστές μπορεί να σας κρατήσουν πολύ καιρό ερωμένες από την ώρα που θα φύγουν». Meaning «εκείνες κολλημένες, εκείνος στον δρόμο για άλλες Πολιτείες»!

Η περίπτωση της Γκουίνεθ Πάλτροου είναι άκρως αποκαλυπτική. Το 1998, σε ηλικία μόλις 26 Μαΐων, με τον «Ερωτευμένο Σαίξπηρ» εξασφαλίζει το πρώτο και μοναδικό στην καριέρα της Οσκαρ. Γιατί η παραγωγή του «Σαίξπηρ» είναι των αδελφών Γουάινσταϊν. Και γιατί αυτός ο ίδιος ο «Σαίξπηρ» καταφέρνει να αποσπάσει εφτά Οσκαρ. Ανάμεσά τους και αυτό της Καλύτερης Ταινίας.

Η μις Πάλτροου, λοιπόν, να μη χάσει κι αυτή. Υστερα από 20 χρόνια. Τόσο χρειάστηκε να βρει το θάρρος και να δείξει τον βιαστή. Μόλις έφτασε, κατά τον προσφιλή του τρόπο αυτός ο «άθλιος» παραγωγός άρχισε να της κάνει μασάζ και να της ζητάει να τον ακολουθήσει στην κρεβατοκάμαρα. Ομως εκείνη είπε «πριτς» και έφυγε!

Με απλά λόγια, αυτή η (τότε) 26χρονη εγκατέλειψε τη σκηνή του βιασμού εντελώς αμόλυντη. Ανθρακας ο βιασμός. Ναι, αλλά το μασάζ; Η ανήθικη πρόταση; Εις την πυράν!

Στο ίδιο μοτίβο και η Γαλλίδα Λεά Σεϊντού. Πασίγνωστη από το λεσβιακό, σχεδόν ωμό σεξορομάντζο «Η ιστορία της Αντέλ». Οπου η Λεά έπαιζε το αγόρι και η Αντέλ Εξαρχόπουλος το κορίτσι. Πασίγνωστη και ως κορίτσι του Τζέιμς Μπον (Ντάνιελ Κρεγκ) στην τελευταία περιπέτεια του 007 «Spectre».

«Ολο το βράδυ με φλέρταρε και με κοιτούσε επίμονα σαν ένα κομμάτι κρέας. Εκανε ότι με σκέφτεται για κάποιον ρόλο, αλλά ήξερα ότι αυτά ήταν ψέματα. Το ήξερα γιατί μπορούσα να το δω στα μάτια του. Είχε ένα λάγνο ύφος. Χρησιμοποιούσε τη δύναμή του για να κάνει σεξ. Με προσκάλεσε στο δωμάτιό του για ένα ποτό. Πήγαμε πάνω μαζί. Ηταν πολύ δύσκολο να πω όχι γιατί ήταν τόσο ισχυρός. Ολα τα κορίτσια τον φοβούνταν. Σύντομα η βοηθός του έφυγε και μείναμε οι δυο μας. Τότε άρχισε να χάνει τον έλεγχο. Μιλούσαμε στον καναπέ όταν ξαφνικά όρμησε πάνω μου και προσπάθησε να με φιλήσει. Χρειάστηκε να υπερασπιστώ τον εαυτό μου. Είναι μεγαλόσωμος και χοντρός, οπότε έπρεπε να είμαι δυνατή για να του αντισταθώ. Εφυγα από το δωμάτιό του εντελώς αηδιασμένη», είπε.

Ανθρακας και η τρίτη μαρτυρία. Προερχόμενη από το θεσπέσιο μοντέλο, Κάρα Ντελεβίν. Αφού τη στρίμωξε σε δωμάτιο ξενοδοχείου, στη συνέχεια της είπε: «Κάνουμε μαζί ένα τρίο;», και εκείνη αρνήθηκε. Πρωτάρα η Κάρα. Οχι τόσο. Αφού συμφώνησε να τον συνοδεύσει στο δωμάτιο του ξενοδοχείου.

Η Αντζελίνα Τζολί. Πριν από 20 χρόνια, λοιπόν, κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του «Ακολουθώντας την καρδιά» (Playing by heart), έπαιζε μάλιστα και ο Σον Κόνερι, ο υποψήφιος βιαστής την ξεμονάχιασε σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου. «Ημουν παιδί, ένιωθα τρομοκρατημένη», είπε. Το «παιδί» ήταν 23. Το «παιδί» είχε ήδη πέσει στο κρεβάτι με τον αδελφό της.

Τελικά, ποια η πραγματική βιασθείσα κορασίδα; Η Ιταλίδα Αζια Αρτζέντο. Σήμερα 42 ετών. Κόρη του Ντάριο Αρτζέντο, θρυλικού για τις Horror B Movies που τις γύριζε στο πόδι. Ο Χάρβεϊ πρόλαβε και τη βίασε στο ξεκίνημα της καριέρας της, λέει η Αζια. Σήμερα εντελώς ξεχασμένη. Σχεδόν «εξαφανισμένη».

Στο Χόλιγουντ ο παραγωγός είναι ο άρχων του «τρόμου». Ενός δημιουργικού «τρόμου». Ας πούμε το θρυλικό «Οσα παίρνει ο άνεμος» δεν είναι ούτε του Φλέμινγκ, ούτε του Κιούκορ, ούτε του Σαμ Γουντ. Είναι του θηριώδους παραγωγού Ντέιβιντ Ο Σέλζνικ. Ο παραγωγός βρίσκει λεφτά, δεν βάζει δικά του. Και τα βρίσκει αφού πρώτα (συνήθως) καπαρώσει κάποιο μυθιστόρημα, αφού βρει τον κατάλληλο σκηνοθέτη και αφού καταλήξει σε κάποια «πιασάρικα» ονόματα ηθοποιών. Τις περισσότερες φορές, να μην πω όλες, οι πρωταγωνίστριες εξαρτώνται από τις επιδόσεις τους στην κρεβατοκάμαρά του. Κορίτσια, να τα λέμε όλα. Τα παραδείγματα πολλά. Αφθονα.

Οι αδελφοί Γουάινσταϊν προέρχονται από τη γειτονιά του Κουίνς. Γειτονιά φτωχών, απόκληρων, περιθωριακών. Οι Γουάινσταϊν είναι Εβραίοι. Σχεδόν οκτώ στους δέκα «τρόφιμους» του Χόλιγουντ όλων των ειδικοτήτων είναι εβραϊκής καταγωγής.

Το περιστατικό με τον Γουόρεν Μπίτι είναι αξιομνημόνευτο και διασκεδαστικό. Ο Γουόρεν, θρυλικός για τη σεξομανία του και τα 10.000 θηλυκά που κατέληξαν στο δωμάτιό του, το κρεβάτι και την μπανιέρα του. Ανάμεσά τους και η Μάγια Πλιτσέσκαγια. Που κατά τη διάρκεια της επαφής τους και επειδή εκείνη δεν ήξερε γρι αγγλικά και εκείνος γρι από ρωσικά, η λεκτική επικοινωνία άρχιζε με «γιες» και τελείωνε με «ντα»!

Ο Γουόρεν χτυπάει την πόρτα, μπαίνει στο γραφείο του «στρατηγού», υποβάλλει τα σέβη του και εκλιπαρεί ένα εκατομμύριο δολάρια για το «Μπόνι και Κλάιντ» που στο τέλος και στα ταμεία απέσπασε ωκεανούς δολαρίων. Ο «στρατηγός» τον κοιτάει με βλοσυρό βλέμμα, σχεδόν τον διώχνει και ο Γουόρεν αναγκάζεται να σκύψει στα τέσσερα, να προσκυνήσει και να γλείψει τις μπότες του «στρατηγού».

Πάνω κάτω στο ίδιο μοτίβο έχει εξελιχτεί η διαδρομή του Χάρβεϊ και του Ρόμπερτ Γουάινσταϊν. Εφόρμησαν κάπου στο τέλος της δεκαετίας του ’70, οργάνωσαν την εταιρεία Miramax, στη συνέχεια μπήκαν στο μάτι των μεγάλων studios και στο τέλος θριάμβευσαν. Σε τέτοιο σημείο που σήμερα η ακίνητη κινηματογραφική τους περιουσία αποτιμάται σε κάτι περισσότερο από 2 δισ. δολάρια και η προσωπική τους σε εκατοντάδες εκατομμύρια.

Η συνταγή που εφηύραν και εφάρμοσαν αυτοί οι δύο ιδιοφυείς Αμερικανοεβραίοι είναι το δέκα το καλό. Τουτέστιν, είπαν «θα κάνουμε ταινίες τόσο εμπορικές όσο και ψαγμένες. Για το κάπως απαιτητικό κοινό. Και για τα Οσκαρ».

Ο Κουέντιν Ταραντίνο. Αυτός ο «βιαστής» τον ανακάλυψε. Ολες σχεδόν οι ταινίες του Ταραντίνο είναι παραγωγής Γουάινσταϊν. Ο κατάλογος ατελείωτος. Ετσι για δείγμα αναφέρω. Και βάζω στοίχημα ότι όλες τις έχετε τιμήσει με την παρουσία σας:

«Οι συμμορίες της Νέας Υόρκης», «Ο ξεχωριστός Γουίλ Χάντινγκ», «Ο Αγγλος ασθενής», «Ερωτευμένος Σαίξπηρ», «Αρχοντας των δαχτυλιδιών» (μαζί με άλλους παραγωγούς), «Master and Commander», «Chocolat» (με τη Ζιλιέτ Μπινός και τον Τζόνι Ντεπ), «Aviator», «Pulp Fiction». «Αδοξοι μπάσταρδη», «Django», «Lion», «Ο λόγος του βασιλιά», «Οδηγός αισιοδοξίας» (με Τζένιφερ Λόρενς, Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Μπράντλεϊ Κούπερ), και… και… και…
Ο Χάρβεϊ Γουαινστάιν είναι επιθετικός, ορμητικός, αθυρόστομος και γεννημένος αρχηγός. Η Μέριλ Στριπ τον έχει χαρακτηρίσει «god» (θεό). Ο ίδιος έχει γράψει χρυσή σελίδα με δύο φράσεις που μόνο οι «θεοί» του Χόλιγουντ δικαιούνται και μπορούν να τις εκστομίσουν.

Η πρώτη «Μπορείς να βρεις δεκαπέντε που με θεωρούν ιδιοφυή και δεκαπέντε που με χαρακτηρίζουν asshole» (το ισοδύναμο του «μαλάκα»).

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Η δεύτερη «It’s good that I’m the Fucking Sheriff of this Fucking Lawless Piece of Shit Fucking Town». Μεθερμευόμενο «είναι πολύ καλό που είμαι ο γ…νος σερίφης σ’ αυτή τη γ…νη και χωρίς νόμο κου…δα σ’ αυτή τη γ…νη πόλη».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.