ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Έτσι εξηγείται το σπίτι του Βολταίρου...

Και όμως οι πλούσιοι έχουν αλλάξει τις συνήθειές τους με την οικονομική κρίση – Δείτε τι αγοράζουν (φωτό)

Και όμως οι πλούσιοι έχουν αλλάξει τις συνήθειές τους με την οικονομική κρίση – Δείτε τι αγοράζουν (φωτό)

Η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει ακόμα και το πορτοφόλι των πλουσίων καταναλωτών έκτος από τις μεσαίες και κατώτερες κοινωνικά τάξεις και αυτό είναι κάτι το οποίο αντικατοπτρίζεται από το πως ξοδεύουν τα χρήματά τους.

Παρά την κρίση, οι πλούσιοι καταναλωτές εξακολουθούν να ξοδεύουν αδρά για να ικανοποιήσουν τα πάθη τους. Εκατομμύρια φεύγουν σε γρήγορα και αστραφτερά αυτοκίνητα, σε ταξίδια και πολυτελή ξενοδοχεία, λουκούλεια γεύματα και πανάκριβα κρασιά. Ωστόσο, δεν ξοδεύουν πια σε τσάντες και άλλα προσωπικά είδη πολυτελών brands που γνώρισαν την αποθέωση στις δεκαετίες των παχέων αγελάδων, όπως 90s και 00s.

richhh

Όπως αναφέρει το CNBC, νέα έκθεση της εταιρείας Bain and Altagamma, σημειώνει ότι μπορεί η παγκόσμια αγορά ειδών πολυτελείας να εμφάνισε άνοδο 4% φέτος, στο 1,08 δισ. ευρώ, αλλά τα προσωπικά είδη πολυτελείας είναι η μια εκ των δύο κατηγοριών που αναμένεται να συρρικνωθούν και να υποχωρήσουν κατά 1%.

super car

Πολλοί παράγοντες οδηγούν σε αυτή την εξέλιξη, μεταξύ τους οι έντονες διακυμάνσεις στις συναλλαγματικές ισοτιμίες, αλλά και το μπαράζ τρομοκρατικών επιθέσεων σε παραδοσιακές μητροπόλεις διάσημων brands μόδας.

Άλλος ένας λόγος που μειώνεται το ενδιαφέρον γι’ αυτά τα αγαθά είναι και η καχυποψία που έχουν πλέον οι καταναλωτές για την αντιστοιχία μεταξύ τιμής και πραγματικής αξίας αυτού που αγοράζουν, αλλά και η στροφή τους στις δαπάνες που τους προσφέρουν και εμπειρίες, όπως τα ταξίδια.

luxury

Επίσης, είναι και οι χαμηλότερες τιμές που προσφέρουν τα πολυκαταστήματα, κάνοντας τους καταναλωτές πιο απρόθυμους να ξοδέψουν χιλιάδες ευρώ για την τελευταία τσάντα χειρός που βγάζει ένας διάσημος οίκος.

Άλλος λόγος είναι και η ταχεία ανάπτυξη του online shopping, που βοηθά τον καταναλωτή να κάνει γρήγορα απ’ όπου βρίσκεται, έρευνα αγοράς και σύγκριση τιμών. Κι μέχρι το τέλος του έτους το online shopping θα αντιστοιχεί σε μόλις 7% της κατανάλωσης σε πολυτελείς λιανικές αγορές, αναμένεται να χτυπήσει ένα 15-20% τα επόμενα πέντε χρόνια.

handbags

Οι πλούσιοι καταναλωτές ξοδεύουν πολλά πλέον σε ταξίδια και διασκέδαση. Δαπάνες σε ξενοδοχεία, φαγητό, κρασιά και οινοπνευματώδη γενικά αναμένεται να αυξηθούν κατά 4%, σύμφωνα με την έρευνα.

gemss

Όπως επισημαίνεται, στα χρόνια που θα ‘ρθουν η αύξηση των mainstream επιχειρήσεων λιανικής πώλησης, θα συμπιέσουν το περιθώριο ανάπτυξης των πολυτελών καταστημάτων που θα αρχίσουν να κλείνουν, καθώς οι διαδικτυακές αγορές θα καταλαμβάνουν μεγαλύτερο μέρος της πίτας…

ΠΗΓΗ: cnbc.com

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.