ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Άρση ασυλίας Κ.Βελόπουλου, χειροπέδες για κακούργημα σε Κ.Φλώρο κατά τα λοιπά ο Β.Πούτιν είναι «αυταρχικός»!

Η πύλη της Ρωσίας στις αγορές της Ασίας

Η πύλη της Ρωσίας στις αγορές της Ασίας

 Στην Ινδονησία εγκαινιάστηκε μία από τις μεγαλύτερες εκθέσεις αμυντικού υλικού η Indo Defence 2012, στην οποία η Ρωσία παρουσιάζει ευρύ φάσμα στρατιωτικών και μη στρατιωτικών προϊόντων του αμυντικού και βιομηχανικού τομέα και προσβλέπει σε καλή συγκομιδή συμβάσεων.

Οι αγορές της περιοχής Ασίας-Ειρηνικού είναι συνδεδεμένες με τα πιο σημαντικά επιτεύγματα της Ρωσίας στον τομέα των εξαγωγών όπλων τις τελευταίες δύο δεκαετίες. Η Κίνα, η Ινδία, η Ινδονησία, η Μαλαισία, το Βιετνάμ – εξασφαλίζουν το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων από τις ρωσικές εξαγωγές και η σημασία αυτής της αγοράς μόνο θα αυξάνεται. Ωστόσο, οι περαιτέρω επιτυχίες της Ρωσίας θα εξαρτώνται άμεσα από το πόσο γρήγορα οι Ρώσοι παραγωγοί θα καταφέρουν να αλλάξουν την γραμμή παραγωγής.

Τα όπλα, που προτείνουν οι κατασκευαστές της Ρωσίας, ανταποκρίνονται πλήρως στις σύγχρονες απαιτήσεις, αλλά τα κατασκευασμένα στη βάση των σοβιετικών σχεδίων πρότυπα πλησιάζουν τα όρια των δυνατοτήτων εκσυγχρονισμού τους., κάτι που θα φανερώνεται όλο και πιο αισθητά.μέσα στα πλησιέστερα 10-15 χρόνια, στο μέτρο διείσδυσης των συστημάτων νέας γενιάς στην αγορά,

Επιβεβαίωση της ορθότητας των ισχυρισμών αυτών έγινε η ήττα του ρωσικού ιπτάμενου δεξαμενοπλοίου IL-78M στο διαγωνισμό της Πολεμικής Αεροπορίας της Ινδίας από το ευρωπαϊκό ανταγωνιστικό αεροπλάνο που κατασκευάστηκε πάνω στη βάση του αεροσκάφους A-330. Η κύρια αιτία της ήττας του ρωσικού αεροσκάφους στάθηκε η απότομη αύξηση της τιμής του λόγω της μεταφοράς της βιομηχανίας από την Τασκένδη στο Ουλιάνοβσκ, όπου χρειάστηκε να κατασκευαστεί ουσιαστικά εκ νέου.

Το ρωσικό αεροσκάφος, αφού ευθυγραμμίστηκε ως προς την τιμή του με το Α-330 (η τιμή του ξεπερνά τα 100 εκατομμύρια δολάρια), παρά το εκσυγχρονισμό του εξακολουθεί να είναι σκάφος ηλικίας σαράντα ετών, που υστερεί από το Α-330 ως προς πολλές προδιαγραφές.

Το παράδειγμα του IL-76 είναι αρκετά ενδεικτικό – το σχέδιο αυτό είναι αναγκαίο για την ανάπτυξη της παραγωγής στην επιχείρηση Aviastar του Ουλιάνοβσκ, καθώς επίσης και για την ανανέωση του Στόλου Αεροσκαφών Μεταφοράς της Πολεμικής Αεροπορίας της Ρωσίας, ενώ για την επιτυχημένη προώθηση στην εξωτερική αγορά τα εκσυγχρονισμένα σοβιετικά αεροσκάφη δεν είναι πλέον κατάλληλα.

Πρωτού εμφανιστούν προηγμένα συστήματα, χρειάζεται να λυθεί το πρόβλημα της κατασκευής «ενδιάμεσων» μοντέλων με τη χρήση της τεχνολογίας και του εξοπλισμού της επόμενης γενιάς. Τέτοιο είναι, π.χ. το καταδιωκτικό Su-35S και τα τελευταία μοντέλα του Su-30.

Μια άλλη σημαντική κατεύθυνση της ανάπτυξης της ρωσικής βιομηχανίας υψηλής τεχνολογίας είναι ο πολιτικός τομέας, ο οποίος στη Ρωσία είναι υπανάπτυκτος ακόμη. Η βασική προσοχή εδω είναι επικεντρωμένη στο σχέδιο Superjet-100, το οποίο υλοποιείται ήδη, και στο αεροσκάφος μεσέων αποστάσεων MS-21, που βρίσκεται υπό κατασκευή. Το αν θα δικαιωθούν ή όχι αυτά τα σχέδια θα φανερωθεί μέσα στα επόμενα 5-7 χρόνια.

Πάντως η Ρωσία διαθέτει τα κεφάλαια για να επιτύχει το τεχνολογικό άλμα, και υποψήφιες τεράστιες αγορές, οι οποίες γεωπολιτικά είναι πιο κοντά στη ρωσική επιρροή.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

TAGS:
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.