Νέο σύστημα για τέλη κυκλοφορίας-φόρο πολυτελείας

Νέο σύστημα για τέλη κυκλοφορίας-φόρο πολυτελείας

Tο υπουργείο Οικονομικών εξετάζει σχέδιο, βάσει του οποίου τα τέλη κυκλοφορίας και ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης στα ΙΧ με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω να μπορούν να καταβάλλονται ισόποσα για κάθε μήνα κυκλοφορίας των οχημάτων και όχι για το σύνολο του έτους.

Όπως αναφέρει σχετικά το iefimerida.gr, βασικός λόγος είναι η έλλειψη ρευστότητας των ιδιοκτητών ΙΧ, αλλά και η μαζική κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας. Με το νέο σχέδιο, αν κάποιος ιδιοκτήτης έχει καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας του οχήματός του, για να προβεί σε άρση της ακινησίας, θα πρέπει σήμερα να καταβάλει το συνολικό τίμημα του τρέχοντος έτους για τα τέλη. Σύμφωνα με το νέο σχέδιο, όπως γράφει η Ημερησία, τα τέλη κυκλοφορίας θα επιμερίζονται ισόποσα στους 12 μήνες του κάθε έτους, με αποτέλεσμα αν κάποιος θέλει να κυκλοφορήσει το ΙΧ του για ένα ή περισσότερους μήνες να καταβάλει το ανάλογο τίμημα.

Τα κράτη-μέλη της ΕΕ εδώ και δεκαετίες έχουν θεσπίσει δίκαια και φθηνά τέλη κυκλοφορίας για τους κατόχους ΙΧ, ενώ σε αρκετά κράτη δεν υπάρχουν καθόλου τέλη κυκλοφορίας. Στην Ελλάδα από την αρχή ύπαρξης της αυτοκίνησης τα τέλη κυκλοφορίας καταβάλλονταν σε τέσσερα τρίμηνα, ωστόσο, τότε δεν υπήρχαν τα σημερινά προβλήματα που έχουν να κάνουν με τα τεκμήρια, το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης ούτε όμως και το φαινόμενο της κατάθεσης των πινακίδων κυκλοφορίας. Το 1981, για πρώτη φορά, άλλαξε ο τρόπος καταβολής των Τελών Κυκλοφορίας και από τέσσερα τρίμηνα η τότε κυβέρνηση θέσπισε την καταβολή των τελών σε δύο εξάμηνα.

Η επόμενη αλλαγή έγινε το 1985 όποτε και θεσπίστηκε να καταβάλλονται στα τέλη του κάθε έτους και μάλιστα αν κάποιος αγόραζε καινούριο αυτοκίνητο τον Δεκέμβριο θα έπρεπε να καταβάλλει όχι μόνο όλο το τίμημα των τελών για τους προηγούμενους μήνες, αλλά και ολόκληρο το τίμημα για την επόμενη χρονιά. Αποτέλεσμα αυτής της πρακτικής ήταν να εισπράττονται, για μερικούς τουλάχιστον παράνομα, προκαταβολικά τα τέλη κυκλοφορίας της επόμενης χρονιάς.

Το νέο καθεστώς καταβολής των τελών, ανάλογα με τους μήνες χρήσης του εκάστοτε οχήματος, σίγουρα θα αποτελέσει λύση ανάγκης για εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, οι οποίοι είτε έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας τους είτε σκέφτονται να τις καταθέσουν, αλλά και για όσους σκέφτονται να αγοράσουν κάποιο νέο ΙΧ στα τέλη του έτους. Παράλληλα, η μηνιαία καταβολή των Τελών, επίσης, θα αποτελέσει κίνητρο, για να επανακυκλοφορήσουν και πάλι τα εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα που βρίσκονται σε ακινησία.

Αναλυτικά οι φόροι με το νέο σύστημα

Αν κάποιος κάτοχος ενός οχήματος τετραετίας με κινητήρα 2,4 λίτρα αποφασίσει να το κινήσει για έναν μόνο μήνα θα καταβάλει 73,3 ευρώ για τέλη και 25,8 ευρώ για Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης.

Αλλος ιδιοκτήτης ενός αυτοκινήτου τετραετίας με κινητήρα 3,6 λίτρων για ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας πρέπει να καταβάλλει 1.100 ευρώ, τα οποία στο δωδεκάμηνο επιμερίζονται σε 91,6 ευρώ για κάθε μήνα. Αντίστοιχα, ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης κυμαίνεται στις 2.500 ευρώ, το οποίο αναλογικά στο δωδεκάμηνο ισούται με 208,3 ευρώ για κάθε μήνα.

Οσον αφορά στα δίλιτρα που αποτελούν και τη συντριπτική πλειονότητα των αυτοκινήτων, το κόστος για τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας κυμαίνονται στα 660 ευρώ ή 55 ευρώ για κάθε μήνα κυκλοφορίας. Αντίστοιχα, ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης κυμαίνεται στα 440 ευρώ για Ι.Χ. μέχρι πέντε έτη ή 36,6 ευρώ για κάθε μήνα του έτους.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.