ΚΛΕΙΣΙΜΟ
«Χουντικό» το σύνθημα «Πατρίς, Θρησκεία, Οικογένεια» λέει ο Κασσελάκης. Και το(ν) χειροκροτούσαν...

ΕΤΕπ: Έγκριση δανείου 650 εκατ.ευρώ για τους υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομους

ΕΤΕπ: Έγκριση δανείου 650 εκατ.ευρώ για τους υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομους

Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ενέκρινε δανείο συνολικού ύψους 650 εκατ.ευρώ για τη χρηματοδότηση των εθνικών αυτοκινητοδρόμων.

Το συγκεκριμένο δάνειο αναμένεται να θέσει σε τροχιά επανέναρξης τα συγχρηματοδοτούμενα έργα που έχουν παγώσει εδώ και δύο χρόνια, προκαλώντας έμφραγμα στην κατασκευαστική αγορά, αλλά και στην απασχόληση με πάνω από 7.000 ανέργους.

Σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης, το δάνειο θα καλύψει οικονομικές υποχρεώσεις του δημοσίου για το οδικό δίκτυο της ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη) και θα ωφελήσει και τις τέσσερις παραχωρήσεις.

Με εντολή του πρωθυπουργού από τα τέλη Αυγούστου έχει ξεκινήσει διαπραγμάτευση μεταξύ της κυβέρνησης και των εργολάβων με σκοπό την επίλυση σοβαρών οικονομικών και τεχνικών διαφωνιών, η επίλυση των οποίων είναι καθοριστική για την επανεκκίνηση των έργων.

Η δυσκολία των διαπραγματεύσεων αποτυπώνεται στις καθυστερήσεις που εμφανίζει η οριστικοποίηση ενός πλαισίου συμφωνίας, στο οποίο σημειωτέον δεν έχουν προσέλθει ακόμη οι κύριοι αιμοδότες των συμβάσεων, οι εμπορικές τράπεζες, εξαιτίας των οποίων πάγωσε η ροή χρηματοδότησης.

Σήμερα, το χρηματοδοτικό κενό για κάθε ένα από τα τέσσερα έργα των παραχωρήσεων (Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος- Τσακώνα, Μαλιακός –Κλειδί, Άξονας Κεντρικής Ελλάδας, Ιόνια Οδός) εκτιμάται ότι κυμαίνεται από 400 έως 600 εκατ. ευρώ.

Το κλίμα δυναμιτίζει η δυσκολία στην γεφύρωση των μεγάλων οικονομικών απαιτήσεων των παραχωρησιούχων (άνω του 1,5 δισ. ευρώ), το κόψιμο των έργων που διαμορφώνει νέα δεδομένα, οι καινούριες μετοχικές ισορροπίες μεταξύ των εργολάβων αλλά και η πολιτική των διοδίων από την οποία θα καθοριστεί το «ταμείο» των παραχωρησιούχων.

Για παράδειγμα εάν τελικά κοπεί το τμήμα του αυτοκινητοδρόμου μετά την Πάτρα, που ήταν τμήμα της παραχώρησης της ΓΕΚ-Τέρνα, τότε η τεχνική εταιρεία θα πρέπει να συμφωνήσει με τους άλλους μετόχους για την συμμετοχή της στο υπόλοιπο έργο.

Στον τομέα των διοδίων φαίνεται να έχει αποκρυσταλλωθεί η άποψη για μειώσεις διοδίων στα υπό κατασκευή τμήματα, γενναία πολιτική εκπτωτικών προγραμμάτων που θα ευνοεί τις αυξημένες διελεύσεις αλλά και αυξήσεις διοδίων στα έτοιμα τμήματα των οδικών αξόνων.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.