ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Συμφωνούμε με τον «γίγαντα» Βαγγέλη: Αλλά να πάνε πρώτα τα παιδιά του στην πρώτη γραμμή!

Μυτιληναίος: Προς παράδοση το έργο της γραμμής Κιάτο –Ροδοδάφνη

Μυτιληναίος: Προς παράδοση το έργο της γραμμής Κιάτο –Ροδοδάφνη

Με έναν χρόνο καθυστέρηση η εταιρεία Μυτιληναίος είναι έτοιμη να παραδώσει στο ελληνικό κράτος το έργο που αφορά τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Κιάτου – Ροδοδάφνης Αιγίου.

Το έργο συνολικού μήκους 71 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 920 εκατ. ευρώ, αποτέλεσε μια διαχρονική πληγή για την ΕΡΓΟΣΕ καθώς ξεκίνησε το 2006 και έπρεπε να παραδοθεί το προηγούμενο καλοκαίρι.

Χρειάστηκε όμως πλήθος παρατάσεων και εκατοντάδων εκατομμυρίων για να ξαναμπεί στις ράγες με κίνδυνο ακόμη και επιστροφής κονδυλίων στην ΕΕ.

Η αρχική εργολαβία είχε ανατεθεί στην Μηχανική όμως στην πορεία η εταιρεία κηρύχθηκε έκπτωτη και προκηρύχθηκε νέος διαγωνισμός που κέρδισε η ΜΕΤΚΑ. Η σχετική σύμβαση υπογράφτηκε το Σεπτέμβριο του 2014.

Το σιδηροδρομικό έργο αποτέλεσε μία από τις μεγάλες δοκιμασίες της νέας διοίκησης της ΕΡΓΟΣΕ, η οποία στις αρχές του χρόνου χρειάστηκε να διαπραγματευτεί στις Βρυξέλλες ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος της δημοσιονομικής διόρθωσης με την επιστροφή 240 εκ. ευρώ.

Στην τεχνική συνάντηση που είχε πραγματοποιηθεί στα μέσα του προηγούμενου Ιανουαρίου στις Βρυξέλλες μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ, του υπουργείου Ανάπτυξης και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής παρακολούθησης του σιδηροδρομικού έργου, αποφεύχθηκαν τα χειρότερα και ορίστηκε καταληκτική ημερομηνία ολοκλήρωσης του έργου ο περασμένος Απρίλιος.

Ωστόσο το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης φρέναρε την πορεία του σιδηροδρομικού έργου, το οποίο ανέστειλε τους ρυθμούς κατά την διάρκεια της δίμηνης καραντίνας. Οι εργασίες ξεκίνησαν πάλι σε εντατικούς ρυθμούς το τελευταίο δίμηνο, με αποτέλεσμα την ολοκλήρωση όλων των εκκρεμοτήτων και την παράδοση του έργου που θα γίνει την προσεχή Τρίτη παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή.

Η γραμμή Κιάτο-Ροδοδάφνη εξυπηρετείται από τρεις σταθμούς (Ξυλοκάστρου, Ακράτας και Αιγίου) και 6 στάσεις (Διμηνιού, Λυκοποριάς, Λυγιάς, Πλατάνου, Διακοπτού και Ελίκης).

Η νέα διπλή γραμμή διαθέτει σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση και τηλεπικοινωνίες δεν διαθέτει όμως επί του παρόντος ηλεκτροκίνηση, για αυτό και το δρομολόγιο θα γίνεται από τον Πειραιά με ηλεκτροκίνηση και από το Κιάτο μέχρι το Αίγιο με ντιζελοκίνηση.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.