ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Έτσι εξηγείται το σπίτι του Βολταίρου...

Συνήγορος του καταναλωτή: Προσοχή στα e-shop «φαντάσματα» – Συμβουλές για ασφαλέστερες συναλλαγές

Συνήγορος του καταναλωτή: Προσοχή στα e-shop «φαντάσματα» – Συμβουλές για ασφαλέστερες συναλλαγές

Για τους κινδύνους που ελλοχεύουν πίσω από τα e-shop αλλά και για τρόπους αποφυγής τους μίλησε ο Λευτέρης Ζαγορίτης, Συνήγορος του καταναλωτή.

Συγκεκριμένα, μιλώντας στην ΕΡΤ αναφέρθηκε στα πολλά περιστατικά εξαπάτησης καταναλωτών τους προηγούμενους μήνες μέσω e-shop «φαντασμάτων».

Τα συγκεκριμένα e-shop έπαιρναν χρήματα και δεν παρέδιδαν ποτέ τα εμπορεύματα ούτε επέστρεφαν τα χρήματα πίσω.

Ο ίδιος έκανε λόγο για χιλιάδες τέτοιες αναφορές, σημειώνοντας παράλληλα πως ο αριθμός των εξαπατημένων είναι πολλαπλάσιος από τον αριθμό των ανθρώπων που τελικά προχωρούν σε καταγγελία.

Οι συμβουλές του κ. Ζαγορίτη για ασφαλέστερες συναλλαγές με e-shop είναι:

Να μην συνδιαλλάσσονται με ηλεκτρονικό κατάστημα, το οποίο δίνει ως μόνη επιλογή πληρωμής την προκαταβολή χρημάτων.

Ο καλύτερος και πιο ασφαλής είναι η αντικαταβολή, να πληρώνουν όταν παραλαμβάνουν το εμπόρευμα, έχοντας δώσει ίσως και μια μικρή προκαταβολή.

Να μην παρασύρονται από προϊόντα «κράχτες», με πολύ φθηνές τιμές.

Να ελέγχουν το ηλεκτρονικό κατάστημα (αν είναι παλιό ή καινούριο, τα σχόλια που έχουν αφήσει όσοι έχουν κάνει συναλλαγές με το συγκεκριμένο κατάστημα).

Να κρατούν παραστατικά για τις αγορές τους.

«Αν κάποιος εξαπατηθεί, το αναφέρει σε εμάς και εμείς διαβιβάζουμε την αναφορά και τα παράπονα του καταναλωτή στο συγκεκριμένο ηλεκτρονικό κατάστημα και πολλές φορές μετά την παρέμβασή μας λύνεται η διαφορά και είτε παραδίδεται το προϊόν είτε επιστρέφονται τα χρήματα. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας είχαμε προβλήματα όχι μόνο εξαιτίας κακών επαγγελματιών, αλλά και εκ του γεγονότος ότι δεν ερχόντουσαν τα προϊόντα από το εξωτερικό, ιδίως από Κίνα, οι μεταφορές ήταν προβληματικές για την παράδοση των προϊόντων. Εμείς έχουμε κάνει περίπου 10 αναφορές στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών αλλά και στη Γενική Γραμματεία Προστασίας καταναλωτή προκειμένου να επιβληθούν πρόστιμα και να ασκηθούν ποινικές διώξεις. Κάποια από αυτά τα καταστήματα κατέβασαν τα ρολά, δεν επικοινωνούν, ούτε απαντούν, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να μην έχουν πάρει τα χρήματά τους πίσω» ανέφερε ο κ. Ζαγορίτης.

Ο ίδιος τόνισε ότι το πιο σύνηθες πεδίο δραστηριοποίησης e-shop «φαντάσματων» είναι οι ηλεκτρονικές συσκευές υψηλής αξίας.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Κυρίως σε αυτά τα προϊόντα υπήρξε έξαρση στις απάτες, η οποία κράτησε μέχρι τον Μάιο καθώς κατά τη διάρκεια του lockdown είχαν αυξηθεί κατακόρυφα οι ηλεκτρονικές αγορές.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.