ΚΛΕΙΣΙΜΟ
«Χουντικό» το σύνθημα «Πατρίς, Θρησκεία, Οικογένεια» λέει ο Κασσελάκης. Και το(ν) χειροκροτούσαν...

Κατατέθηκε η μελέτη για τον South Stream 2 και αλλάζει τις ενεργειακές ισορροπίες στη Νότιο Ευρώπη

Κατατέθηκε η μελέτη για τον South Stream 2 και αλλάζει τις ενεργειακές ισορροπίες στη Νότιο Ευρώπη

Κατατέθηκε στο ΥΠΕΝ η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που αφορά στο χερσαίο τμήμα (760 χλμ. περίπου) του αγωγού Poseidon, της ελληνο-ιταλικής κοινοπραξία IGI Poseidon στην οποία μετέχουν ΔΕΠΑ 50% και Edison 50% και προορίζεται να μεταφέρει το ρωσικό φυσικό αέριο μέσω Τουρκίας και Ελλάδας στην Ιταλία.

Είναι ουσιαστικά ο South Stream 2 και είναι η μοναδική ελπίδα να αποκτήσει η Ιταλία άφθονο και σε χαμηλό κόστος φυσικό αέριο και να μπορέσει να ανταγωνιστεί σε βιομηχανικό επίπεδο την Γερμανία που «απολαμβάνει» ήδη τον Nord Stream 1 και ετοιμάζεται να ξεκίνησε ήδη η κατασκευή του Nord Stream 2.

Ο έτερος αγωγός TAP με το φυσικό αέριο (που θα έρθει) από το Αζερμπαϊτζάν, εκτός του ότι είναι μικρής χωρητικότητας εκφράζονται σοβαρές αμφιβολίες κατά πόσον επαρκεί το κοίτασμα Σαχ Ντενίζ για να τον διατηρήσει «ζωντανό».

Kαι αντίθετα με τον ΤΑΡ, ο South Stream 2, θα πληρώνει «ζεστό» χρήμα ως τέλος διέλευσης από την Ελλάδα, ενώ φυσικά θα υπάρχει και προνομιακά χαμηλότερη τιμή.

Η εκπόνηση της μελέτης του South Stream 2 αποσκοπεί στην προστασία του περιβάλλοντος, της πολιτιστικής κληρονομιάς καθώς και στη μεγιστοποίηση των οικονομικών και κοινωνικών οφελών στις περιοχές και τις 14 συνολικά περιφέρειες από τις οποίες σχεδιάζεται να διέλθει ο νέος αγωγός.

Η ΜΠΕ περιλαμβάνει αναλυτική περιγραφή της προτεινόμενης όδευσης του αγωγού, καθώς και των συνοδευτικών εγκαταστάσεων – μόνιμων και προσωρινών – που θα αναπτυχθούν κατά τη διάρκεια της φάσης κατασκευής.

Σημειώνεται ότι ο αγωγός αποτελείται από δύο τμήματα συνολικού μήκους 976 χιλιομέτρων. Το χερσαίο τμήμα εκτείνεται σε μήκος περίπου 760 χλμ., ακολουθώντας δυτική πορεία από τους Κήπους και τον τουρκικός Turkish Stream μέχρι το Φλωροβούνι της Περιφερειακής Ενότητας Θεσπρωτίας, ενώ το υποθαλάσσιο τμήμα του εκτείνεται σε μήκος περίπου 216 χλμ., μέχρι το σημείο προσαιγιάλωσης στην Ιταλία και τον μετρητικό σταθμό στην Περιφέρεια της Απουλίας (Οτράντο).

Η προτεινόμενη όδευση προέκυψε έπειτα από διεξοδική μελέτη εμπειρογνωμόνων και σε συνεννόηση με τις τοπικές και Περιφερειακές αρχές ενώ στόχευση της IGI παραμένει η καλή συνεργασία με τους ενδιαφερόμενους φορείς κατά το στάδιο της δημόσιας διαβούλευσης, η οποία θα ακολουθήσει μετά τον έλεγχο πληρότητας της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων από το ΥΠΕΝ.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Το ζήτημα είναι ότι οι ΗΠΑ αντιδρούν.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.