ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Έτσι εξηγείται το σπίτι του Βολταίρου...

Αυτές είναι οι ταινίες της εβδομάδας που παίζονται στους κινηματογράφους (φωτο)

Αυτές είναι οι ταινίες της εβδομάδας που παίζονται στους κινηματογράφους (φωτο)

Τα “45 χρόνια” με την θεϊκή Σαρλότ Ράμπλινγκ και δύο δραματικές Ελληνικές ταινίες μπαίνουν στο στοχαστρο του θεατή αυτήν την εβδομάδα.

Παράλληλα ο Τελευταίος Κυνηγός Μαγισσών και το βραβευμένο στη Βενετία Δικαστήριο έχουν φιλοδοξία να προκαλέσουν την προσοχή σας αλλά μάλλον Χωρίς Διέξοδο, γιατι οι τρείς πρώτες επιλογές είναι οι επικρατέστερες.

O ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΚΥΝΗΓΟΣ ΜΑΓΙΣΣΩΝ – Περιπέτεια Φαντασίας ΗΠΑ / 2015

  • The Last Witch Hunter
  • Σκηνοθεσία: Μπρεκ Άισνερ
  • Παίζουν : Βιν Ντίζελ,Ρόουζι Λέζλι, Ελάιτζα Γουντ, Μάικλ Κέιν, Όλαφουρ Νταρι Όλαφσον, Τζούλι Ένγκελμπρεχτ

Τι Συμβαίνει :

Ο σύγχρονος κόσμος έχει πολλά μυστικά, αλλά το πιο εντυπωσιακό όλων είναι το ότι οι Μάγισσες, μοχθηρά υπερφυσικά πλάσματα που θέλουν να εξαπολύσουν τον Μαύρο Θάνατο στον κόσμο και να αφανίσουν ολόκληρη την ανθρωπότητα, ζουν ανάμεσά μας. Στρατιές κυνηγών μαγισσών, από την άλλη, πολεμούν τον αφύσικο αυτό εχθρό εδώ και αιώνες σε όλες τις γωνιές του κόσμου. Ανάμεσά τους ξεχωρίζει ο Κόλντερ, ένας γενναίος πολεμιστής που κατάφερε να εξοντώσει την παντοδύναμη Βασίλισσα των Μαγισσών και να καταστρέψει τους ακολούθους της. Μόνο που τη στιγμή πριν το θάνατό της, η Βασίλισσα πρόλαβε να καταραστεί τον Κόλντερ με αθανασία, χωρίζοντάς τον για πάντα από την πολυαγαπημένη γυναίκα και την κόρη του στη μετά θάνατον ζωή.

Σήμερα, ο Κόλντερ είναι ο μόνος που απομένει από τους κυνηγούς μαγισσών και έχει περάσει αιώνες κυνηγώντας μεμονωμένες μάγισσες. Όμως, αυτό που δεν γνωρίζει είναι ότι η Βασίλισσα έχει αναστηθεί και ζητά εκδίκηση, κάτι που θα οδηγήσει σε μια επική μάχη, απόλυτα κρίσιμη για την επιβίωση και την εξέλιξη του ανθρώπινου είδους.

45 ΧΡΟΝΙΑ – Αισθηματική Δραματική 2015

  • Σκηνοθεσία: Άντριου Χέιγκ
  • Παίζουν : Σαρλότ Ράμπλινγκ, Ντόλι Γουέλς, Τομ Κόρτνεϊ, Τζέραλντιν Τζέιμς

Τι Συμβαίνει :

Τρυφερή και ανθρώπινη αλλά και σε ορισμένες στιγμές πληκτική αισθηματική ταινία για όσους δεν έχουν σαρανταρίσει ακόμα.

Είναι από τις σπάνιες περιπτώσεις όπου ένα δραματικό φιλμ ξετυλίγεται αργά και βασανιστικά χωρίς να σε ιντριγκάρει η παρουσία του, πλην όμως το παρακολουθείς με ενδιαφέρον, χάρις την θεϊκή παρουσία της Σαρλότ Ράμπλινγκ που φαίνεται να έχει υποτάξει το χρόνο στις διαθέσεις της. Πανέμορφα ηλικιωμένη με μια σέξυ αύρα εντελώς καλοβαλμένη η Ράμπλινγκ κοιτάζει άφοβα τον καθρέφτη και τον κινηματογραφικό φακό με λεπτή χάρη και αβυσσαλέο θράσος, καλά κρυμμένο πίσω απ’ το ήρεμο, γαλανό παγωμένο της βλέμμα. Δίπλα της ο σερ Τομ Κόρτνεϊ δίνει ένα πραγματικό ρεσιτάλ ηθοποιίας χαμηλών τόνων. Η ταινία ψάχνει τα μικρά δράματα που συνδέουν ένα αγαπημένο ζευγάρι, τις μικρές ήττες, τις απογοητεύσεις και τους ισχυρούς δεσμούς που συγκρατούν αυτό το οικοδόμημα που ονομάζεται ειλικρινής συμβίωση όταν ξεσπά κάποιος συναισθηματικός σεισμός.

Η Κέιτ (Σαρλότ Ράμπλινγκ) και ο Τζεφ (Τομ Κόρτνεϊ) είναι παντρεμένοι 45 χρόνια, κι ενώ ετοιμάζουν το πάρτι για την επέτειο τους, λαμβάνουν ένα γράμμα που θα ταράξει τις ζωές τους. Το γράμμα έρχεται από την Ελβετία κι αναφέρει ότι βρέθηκε το πτώμα της Κάτια- της πρώτης αγάπης του Τζεφ. Η Κάτια είχε χαθεί όταν είχε πάει μαζί με το Τζεφ για αναρρίχηση το 1962.  Ο Τζεφ λέει στην Κέιτ ότι τον ενημέρωσαν ως τον άμεσο συγγενή γιατί προσποιούνταν ότι ήταν παντρεμένοι. Οι ετοιμασίες για την επέτειο συνεχίζονται, αλλά η απασχόληση του Τζεφ με τα νέα που έμαθε ταράζει την Κέιτ. Ξεκινάει και πάλι το κάπνισμα, νοσταλγεί συνεχώς τις στιγμές που είχε μαζί της, ψάχνει παλιές φωτογραφίες τους, λέει στην Κέιτ ότι θα την είχε παντρευτεί αν δεν είχε χαθεί. Όσο πλησιάζει ο εορτασμός της αγάπης τους, βυθίζονται όλο και περισσότερο στο παρελθόν, αφήνοντας αμφιβολίες για το μέλλον τους.

Η Σαρλοτ Ράμπλινγκ και ο Τομ Κόρτνεϊ απέσπασαν τη Αργυρή Άρκτο αμφότεροι στην κατηγορία καλύτερου ηθοποιού στο Φεστιβάλ Βερολίνου.

ΧΩΡΙΣ ΔΙΕΞΟΔΟ – Περιπέτεια ΗΠΑ / 2015

  • No Escape
  • Σκηνοθεσία: Τζον Έρικ Ντόουντλ
  • Παίζουν : Όουεν Ουίλσον, Λέικ Μπελ, Στέρλινγκ Τζέρινς, Κλερ Γκίαρ, Πιρς Μπρόσναν

Τι Συμβαίνει :

Αφελής διασκεδαστική περιπέτεια συνταγής, με μπανάλ ανατροπές για την αξία της αμερικανικής Οικογένειας.

Το να βλέπεις έναν αμερικανό με ξανθό λακαρισμένο μαλί να οδηγάει παπάκι με όλη την οικογένεια του απάνω, στους ταραγμένους δρόμους μιας σκοτεινής ασιατικής πόλης είναι λίγο φιλόδοξα θλιβερό αλλά έχει και τη πλάκα του. Προπαντός έτσι που είναι κινηματογραφημένο. Αν πάτε με ένα ελαφρύ κι ανέμελο mood να δείτε την ταινία θα περάσετε μια χαρά. Είναι ένα περιπετειώδες φιλμ που το έχετε ξαναδεί σε διαφορετικές βερσιόν στο παρελθόν. Τις απιθανότητες που έχει δεν τις έχετε ξαναδεί και μάλιστα τόσο άτσαλα κινηματογραφημένες. Με προβλέψιμο τέλος και επεισόδια γεμάτα ψεύτικη ένταση και προβλέψιμες ανατροπές. Η ταινία είναι ένας πατριωτικός ύμνος στον all Αμερικανό πατέρα που δεν διστάζει μπροστά σε τίποτα για να σώσει την μικρή ξανθιά γούτσου -γούτσου, οικογένειά του όταν απειληθεί από κακούς.

Ένας Αμερικανός επιχειρηματίας λοιπόν (Όουεν Ουίλσον), μετακομίζει με την οικογένειά του στη Νοτιοανατολική Ασία για δουλειές. Οι εξεγέρσεις που ξεσπούν λόγω της πολιτικής αστάθειας της περιοχής, τον εγκλωβίζουν σε ένα κτίριο καθώς η πόλη δέχεται βίαιες επιθέσεις από αντάρτες. Απ’ το κτίριο αυτό θα προσπαθήσει να ξεφύγει παίρνοντας μαζί του και την οικογένεια του. Πότε πάνω σε παπί, πότε τρέχοντας και πότε πυροβολώντας αδιακρίτως θα αναζητήσει ασφαλές καταφύγιο στην τοπική αμερικανική πρεσβεία. Τελικά μέχρι να φτάσει σε κάποιο ασφαλή προορισμό αγκαλιά με τα παιδιά του θα πηδήξει μέσα από κατεστραμμένα κτίρια και θα περάσει με τη φράντζα απείραχτη μέσα από φλεγόμενες από μίσος για τους Δυτικούς ομάδες ανταρτών και θα πυροβολήσει στο ψαχνό.

Στην ταινία συμμετέχει με έναν μικρό ρόλο σαν διεφθαρμένος πράκτορας και ο Πιρς Μπρόσναν επειδή του έλειπαν κάποια ένσημα.

ΤΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ –  Δράμα Ινδία / 2014

  • The Court
  • Σκηνοθεσία: Τσαϊτάνια Ταμάν
  • Παίζουν : Διάφοροι.

Τι Συμβαίνει

Φολκλορικά χαριτωμένο, βαριά βραβευμένο απλοϊκό κινηματογραφικό πόνημα Ινδικής προελεύσεως, απ’ αυτά, που μόλις περάσουν δύο χρόνια απ’ την πρεμιέρα τους, κρύβονται βαθιά κάτω από την διεθνή κινηματογραφική λάσπη και δεν αναφέρονται πια παρά μόνο σαν cult αξιοθέατο! Ο αυτοπροσδιοριζόμενος σαν σκηνοθέτης Τσαϊτάνια Ταμάν, στήνει την καμερά του σε κάποια δικαστήρια και μέσα από την βαρετή εξέλιξη των δικών, δήθεν παρατηρεί το σύγχρονο πορτραίτο της Ινδίας.

Πράγματι η ταινία έχει κάποιο ενδιαφέρον όσο παρατηρεί κανείς τις αβυσαλέες πολιτιστικές αναφορές, τη φτώχεια και τον αναχρονισμό μέσα στον οποίο κινείται αυτή η τεράστια χώρα. Γρήγορα όμως όλα αυτά γίνονται βαρετά επειδή επαναλαμβάνονται μονότονα και ανιαρά, καθώς ο σκηνοθέτης δεν έχει κάποιες εικαστικές ή σεναριακές λύσεις για να σχολιάσει τα τεκταινόμενα. Οι δίκες επαναλαμβάνονται, η δράση είναι λιγοστή, ο χρόνος κυλά αδιάφορα όπως και το ενδιαφέρον μας μέσα από την περιορισμένη δήθεν διεισδυτική ματιά του ινδού σκηνοθέτη ο οποίος δεν φαίνεται να νοιάζεται να υπαρασπιστεί την άποψή του.

Στην υπόθεση τώρα: Ένας ηλικιωμένος τραγουδοποιός συλλαμβάνεται κατηγορούμενος ότι με ένα επαναστατικό του τραγούδι προκάλεσε την αυτοκτονία ενός εργάτη του αποχετευτικού δικτύου που πέθανε κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες. Παράλληλα με τη δράση στο δικαστήριο, ο σκηνοθέτης παρακολουθεί και την καθημερινότητα του δικαστή και των δικηγόρων έξω από αυτό.

Όπως αναφέρει και ο σκηνοθέτης:

«Στην αρχή δεν ήμουν σίγουρος για την τάση μου να εστιάσω στα Ινδικά δικαστήρια. Η στενογράφος που δακτυλογραφεί αδιάφορα, ο κλητήρας που κάνει μικροδουλειές για λίγα χρήματα, οι δικηγόροι που διαβάζουν μεγάλα, τεχνικά αποσπάσματα από παρωχημένα νομικά βιβλία, οι αντίδικοι που περιμένουν χρόνια πριν εκδικαστεί η υπόθεσή τους. Μέσα σε αυτό το θέατρο, βρίσκονται οι ελπίδες και οι φόβοι καθημερινών ανθρώπων, που προσπαθούν να καταλάβουν όσα λέγονται, καθώς κρίνεται η μοίρα τους. Η συμπεριφορά των χαρακτήρων συνεχώς προσδιορίζεται από τις κάστες, την ταξική πολιτική, την πατριαρχία και τον φεουδαλισμό».   

Η ταινία έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ Βενετίας στο πρόγραμμα Orizzonti όπου και κέρδισε το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας καθώς και το Χρυσό Λιοντάρι Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη .

Το Δικαστήριο, αποτελεί την επίσημη πρόταση της Ινδίας για το Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας!

ΜΑΡΙΟΝΕΤΕΣ – Μυστηρίου 2015

  • Σκηνοθεσία: Παντελής Καλατζής
  • Παίζουν : Αλέξης Γεωργούλης, Γιώργος Κιμούλης, Γιούλικα Σκαφιδά, Γιώργος Χρανιώτης, Άκης Σακκελαρίου, Κλέλια Ρένεση, Γεράσιμος Σκιαδαρέσης

Τι Συμβαίνει:

Επειδή δεν κατέστη δυνατό να παρακολουθήσουμε την δημοσιογραφική προβολή παραθέτουμε το δελτίο τύπου της εταιρίας παραγωγής:

O Φίλιππος είναι δημοσιογράφος που ζει απομονωμένος σε κάποιο χωριό της Ελλάδας τα τελευταία έξι χρόνια. Η άγρια δολοφονία του αδελφικού φίλου και πρώην συνεργάτη του Στέργιου, ανατρέπει τη ζωή του ενώ την ίδια στιγμή ο ίδιος γίνεται ο επόμενος στόχος. Ψάχνοντας απαντήσεις, επιστρέφει στην Αθήνα, όπου κατά περίεργο τρόπο πολλοί τον βοηθούν στην αναζήτησή του. Είναι όμως τα στοιχεία που συλλέγει πραγματικά ή μια καλοστημένη παγίδα; Σύντομα ανακαλύπτει πως ο θάνατος του φίλου του συνδέεται με μια κοινή δημοσιογραφική τους έρευνα από το παρελθόν. Θα βρει τη Νικολέτα, μια νεαρή ζωγράφο και κοπέλα του Στέργιου, που του δίνει νέα δεδομένα για την υπόθεση και μαζί αναζητούν τη λύση του μυστηρίου. Το κουβάρι της υπόθεσης αρχίζει να ξετυλίγεται με τη βοήθεια της Λίας, μιας άγνωστης γυναίκας, που δίνει στο Φίλιππο μια σημαντική πληροφορία. Η απόφαση είναι πλέον δική τους. Αντιμέτωποι με ένα καλά κρυμμένο μυστικό, θα πρέπει να αποφασίσουν αν θα φύγουν μακριά ή αν θα γίνουν “Μαριονέτες” στα χέρια ενός πανίσχυρου συστήματος.

FORGET ME NOT – Δράμα 2014

Σκηνοθεσία: Γιάννης Φάγκρας

Παίζουν : Γιάννης Στάνκογλου, Αλίκη Δανέζη-Knutsen 

Τι Συμβαίνει

Μια ταινία του σύγχρονου και ασαφούς ελληνικού κινηματογράφου με εξωτικά ντεκόρ, αναμφισβήτητη ποιότητα, καλή κινηματογράφηση και όμορφους ρόλους που δύσκολα αποδίδονται πειστικά. Αλλά αυτό κανείς μπορεί να το παραβλέψει. Εκείνο που δεν μπορεί να παραβλέψει κάποιος, είναι η χαλαρή ταξιδιάρικη σεναριακή εξέλιξη, οι ασαφείς χαρακτήρες και οι κατά τόπους αφελείς διάλογοι ή μονόλογοι. Μια υπαρξιακή οδύσσεια που δεν ολοκληρώνεται πουθενά. Μη ζητάμε όμως πολλά κι ας αφήσουμε την ταινία να κάνει τον κύκλο της στο ελληνικό κοινό.

Ο Άλεξ, ένας δύτης, (Γ. Στάνκογλου), βρίσκεται πολύ καιρό στη Νέα Ορλεάνη, όπου δουλεύει τα βράδια σε ένα μπαρ και ζει μια ζωή χωρίς σκοπό, αλλά κι χωρίς να κάνει κάτι να ξεφύγει από αυτήν. Στην Ελλάδα τον περιμένει η Δάφνη, η αγαπημένη του, που κάποια στιγμή θα τον αναζητήσει απεγνωσμένα.  Μια μέρα ο Άλεξ δέχεται να συμμετάσχει σα δύτης σε μια δουλειά για κάποιο θησαυρό. Από εκεί ξεκινάει ένα ταξίδι, με αρχικό προορισμό την Αλάσκα και μετά τον Βερίγγειο Πορθμό. Η μοναξιά είναι το κυρίαρχο στοιχείο – η μοναξιά του ήρωα αλλά και των τοπίων – μαζί με το χρόνο, που στο βορρά αλλάζει η αίσθησή του, καθώς οι ρυθμοί γίνονται πιο νωχελικοί.

Από την άλλη πλευρά η Δάφνη, η γυναίκα που ο Άλεξ αγαπά αλλά φαίνεται να μην μπορεί να προσεγγίσει, ξεκινά το δικό της μακρινό ταξίδι, καθώς αποφασίζει να πάει να τον βρει.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Η ταινία πήρε τον τίτλο της από το λουλούδι-σύμβολο της Αλάσκας, το forget me not (μη με λησμόνει). 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.