ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Πώς μπορεί να ξεφτιλίσεις στην Ελλάδα και τις πιο ιερές έννοιες: Βάζεις τον Αυτιά να ανακράξει «Πατρίδα, Θρησκεία, Οικογένεια»!

Γαβράς: “Όλα είναι πολιτική”

Γαβράς: “Όλα είναι πολιτική”

Είναι γνωστός για τις πολιτικές του ταινίες, από το «Ζ» μέχρι το «Ο Αγνοούμενος». Στα 82 του χρόνια ο Ελληνο-γάλλος σκηνοθέτης Κώστας Γαβράς βεβαιώνει ότι «όλα είναι πολιτική» και παραμένει πολύ μαχητικός.

«Πιστεύω ότι από τη στιγμή που κάποιος κάνει ταινίες, αυτό ήδη αποτελεί πολιτική δέσμευση», εξηγεί ο Κώστας Γαβράς σε συνέντευξή του στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων κατά τη διάρκεια του Festival Lumiere της Λυών, όπου παρουσιάζει την αποκατεστημένη κόπια της ταινίας του «Section Speciale» (Ειδικό Δικαστήριο, 1975).

Αναφερόμενος στην πληθώρα των βραβείων και των τιμητικών διακρίσεων που έχουν λάβει οι ταινίες του, ο Κώστας Γαβράς λέει: «Τα βραβεία είναι πολύ σημαντικά όταν δεν τα έχεις. Όταν τα έχεις πάρει, δεν τα σκέφτεσαι πια».

Έπειτα από μία σειρά πολιτικών ταινιών, «Ζ», «Η Ομολογία», «Ο Αγνοούμενος», ο Κώστας Γαβράς στράφηκε τα τελευταία χρόνια σε ταινίες περισσότερο κοινωνικής θεματολογίας, όπως «Le Couperet» (Το Τσεκούρι, 2005), «Le Capital» (Το Κεφάλαιο, 2012), που τοποθετούνται επικριτικά απέναντι στην καπιταλιστική κοινωνία.

Ομως για τον ίδιο, «όλα είναι συνδεδεμένα». «Δεν μπορούμε να διαχωρίσουμε το κοινωνικό, το οικονομικό από το πολιτικό. Πιστεύω ότι όλα είναι πολιτικά. Η οικονομία είναι και αυτή πολιτική. Άλλωστε, σήμερα δεν μιλούμε παρά για την οικονομία».

Για τον Γαβρά, «η εξουσία και ο τρόπος με τον οποίο την ασκούμε στα παιδιά μας, στη γυναίκα μας, είναι επίσης πολιτική. Πολιτική δεν είναι μόνο για ποιον θα ψηφίσουμε κάθε πέντε χρόνια!».

Ο Κώστας Γαβράς δίνει μάχη και για τον κινηματογράφο. «Η πολιτική μου μάχη είναι η Cinematheque, για τη διαφύλαξη του σινεμά και για την προβολή ταινιών, εξηγεί ο άνθρωπος που προεδρεύει από το 2007 του γαλλικού αυτού κινηματογραφικού θεσμού, που αποτελεί μία από τις κύριες βάσεις δεδομένων για το σινεμά παγκοσμίως.

Υπερασπιστής της κινηματογραφικής κληρονομιάς και της κληρονομιάς του γαλλικού σινεμά, εννοεί να διαφυλάξει το σύστημα χρηματοδότησης «για το οποίο μας ζηλεύει όλος ο κόσμος».

Το 2013 τάχθηκε μαζί με άλλους σκηνοθέτες υπέρ της υπεράσπισης της «πολιτιστικής εξαίρεσης», την οποία καλλιτέχνες και πολιτικοί θεωρούσαν ότι δέχεται απειλή από την πρόθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να περιλάβει τον οπτικοακουστικό τομέα στις εμπορικές διαπραγματεύσεις με τις ΗΠΑ.

«Η Ευρώπη, με τον τρόπο που ενεργεί εδώ και κάποιο διάστημα, είναι υπέρ μιας ελευθερίας -λένε- η οποία στην πράξη είναι η ελευθερία του ισχυρότερου απέναντι στους ασθενέστερους», λέει.

Παράλληλα με τις πολιτικές μάχες, ο Κώστας Γαβράς δεν ξεχνά τη σκηνοθεσία. Τρία χρόνια μετά την τελευταία του ταινία, λέει ότι «δουλεύει ένα σενάριο».

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Αλλά «δεν είναι εύκολο…Υπάρχουν πολλοί νέοι που έχουν εκπληκτικές ιδέες , που μας δείχνουν τον δρόμο, και μερικές φορές είναι δύσκολο να ακολουθήσουμε».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.