ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Πώς μπορεί να ξεφτιλίσεις στην Ελλάδα και τις πιο ιερές έννοιες: Βάζεις τον Αυτιά να ανακράξει «Πατρίδα, Θρησκεία, Οικογένεια»!

Αθήνα – Τρίκαλα σε 3 ώρες – Σήραγγα 2.983 μέτρων και συνολικά 8 γέφυρες

Αθήνα – Τρίκαλα σε 3 ώρες –  Σήραγγα 2.983 μέτρων και συνολικά 8 γέφυρες

Ολοκληρώθηκε η διαδικασία διαπραγματεύσεων μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της Επιτροπής Ανταγωνισμού της ΕΕ, με αποτέλεσμα η Κομισιόν να εγκρίνει χρηματοδότηση ύψους 306 εκατ. ευρώ από το ελληνικό δημόσιο για την κατασκευή του νότιου τμήματος του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (E65).

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ η έγκριση ελήφθη βάσει των κοινοτικών κανόνων στον τομέα των κρατικών ενισχύσεων και αφορά τη χρηματοδότηση του νότιου τμήματος, Λαμία – Ξυνιάδα, το οποίο θα διαχειρίζεται η εταιρεία παραχώρησης «Κεντρική Οδός ΑΕ».

Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Υποδομών, μετά τη θετική αυτή εξέλιξη, οι κατασκευαστικές εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν άμεσα, πριν από το τέλος του τρέχοντος έτους.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή γνωστοποίησε πως απεφάνθη ότι η δημόσια χρηματοδότηση που χορηγείται για την κατασκευή του νότιου τμήματος του Αυτοκινητοδρόμου Ε65 είναι σύμφωνη με τους κανόνες της ΕΕ στον τομέα των κρατικών ενισχύσεων, βασιζόμενη στο ακόλουθο σκεπτικό:

– Το μέτρο στήριξης θα συμβάλει στην επίτευξη στόχων κοινού συμφέροντος της ΕΕ, ιδίως στην πολιτική μεταφορών, δεδομένου ότι θα στηρίξει την ολοκλήρωση του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου και θα βελτιώσει τις μεταφορικές συνδέσεις για τους Έλληνες πολίτες που ζουν στην περιοχή της Στερεάς Ελλάδας.
– Το μέτρο στήριξης είναι αναγκαίο και αναλογικό για την υλοποίηση του έργου.

Συγκεκριμένα, η Ελλάδα απέδειξε ότι:

1ον) η δημόσια χρηματοδότηση αντιστοιχεί στο αναπροσαρμοσμένο βάσει του πληθωρισμού κόστος κατασκευής, όπως αυτό εκτιμήθηκε το 2007 στον διαγωνισμό για την κατασκευή του νότιου τμήματος του Αυτοκινητοδρόμου E65· και

2ον) η «Κεντρική Οδός Α.Ε.» θα χρηματοδοτήσει η ίδια τη λειτουργία και τη συντήρηση του έργου, του οποίου τυχόν πλεονάζοντα έσοδα θα επιστρέφονται στο δημόσιο μέσω μηχανισμού ανάκτησης.

Το τμήμα Λαμία – Ξυνιάδα είναι μήκους 32,27 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει πέντε κόμβους, έναν Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), μία σήραγγα 2.983 μέτρων και οκτώ γέφυρες.

Παράλληλα, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται, εδώ και μήνες, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για τη χρηματοδότηση του βόρειου τμήματος του Ε65 από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία Οδό.

Τα δύο αυτά τμήματα θα ενωθούν με το κεντρικό τμήμα Ξυνιάδα – Τρίκαλα, μήκους 79 χιλιομέτρων, το οποίο έχει δοθεί στην κυκλοφορία από το 2017.
Στην πλήρη ανάπτυξή του ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε65) θα εκτείνεται σε μήκος 175 χιλιομέτρων.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, πρόκειται για έναν υπερσύγχρονο οδικό άξονα με ιδιαίτερη στρατηγική σημασία για την ανάπτυξη της Περιφέρειας και γενικότερα της χώρας.

Η ολοκλήρωση του συνόλου του Ε65, θα συμβάλει στην άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης της Κεντρικής Ελλάδος και θα αναβαθμίσει τη σύνδεση της Δυτικής Μακεδονίας και της Ηπείρου, εξυπηρετώντας ταυτόχρονα την προσπελασιμότητα προς την Αλβανία και την πΓΔΜ, δίδοντας έτσι τη δυνατότητα ενίσχυσης του τουρισμού και της εμπορευματικής διακίνησης σε μια περιοχή με δυνατότητες περαιτέρω οικονομικής μεγέθυνσης. Παράλληλα, θα συμβάλει στη μείωση του ποσοστού ανεργίας και στην αύξηση του κατά κεφαλήν εισοδήματος.

Η ολοκλήρωσή του Ε65 θα επιφέρει ισχυρή αναπτυξιακή δυναμική καθώς θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας – που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη – με το λιμάνι του Βόλου.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Το ταξίδι από Λαμία έως την Εγνατία Οδό, θα διαρκεί 1 ώρα και 30 λεπτά, ενώ η διαδρομή Τρίκαλα – Αθήνα περίπου 3 ώρες.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.