ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Συμφωνούμε με τον «γίγαντα» Βαγγέλη: Αλλά να πάνε πρώτα τα παιδιά του στην πρώτη γραμμή!

Πότε θα λειτουργήσουν οι νέοι σταθμοί Μετρό σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη

Πότε θα λειτουργήσουν οι νέοι σταθμοί Μετρό σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη

Νέα έργα μετρό συνολικού προϋπολογισμού που ξεπερνά τα 4 δισ. ευρώ για την επόμενη δεκαετία παρουσίασε ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Θεόδωρος Παπαδόπουλος.

Όσον αφορά τα εν εξελίξει έργα, ο κ. Παπαδόπουλος τοποθέτησε τον ορίζοντα λειτουργίας των πρώτων τριών σταθμών της επέκταση της Γραμμής 3 προς Πειραιά στο τέλος του 2019 και την ολοκλήρωσή της στο καλοκαίρι του 2021.

Όσον αφορά το μετρό της Θεσσαλονίκης, η λειτουργία της βασικής γραμμής αναμένεται στο τέλος του 2020, της επέκτασης προς Καλαμαριά το πρώτο εξάμηνο του 2021 και του σταθμού «ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ» το 2024.

Στο πεδίο των έργων της επόμενης δεκαετίας, στην πρώτη γραμμή για την Αττικό Μετρό βρίσκεται η επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης στις δυτικές συνοικίες. Τα έργο που θα προσθέσει στο δίκτυο 11 χλμ. γραμμής με 8 σταθμούς έχει προϋπολογισμό 900 εκατ. ευρώ και εντός του Ιουνίου αναμένεται η δημοπράτηση του διαγωνισμού για τις πρόδρομες εργασίες που θα περιλαμβάνει αρχαιολογικά και μετακινήσεις δικτύων κοινής ωφέλειας.

Επίσης, όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, είναι υπό δημοπράτηση οι τοπογραφικές εργασίες και οι γεωτεχνικές έρευνες για τη δεύτερη επέκταση προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία». Αυτή αφορά επέκταση μήκους 5,5 χλμ. με 1 υπόγειο και 3 υπέργειους σταθμούς. Ο προϋπολογισμός ανέρχεται σε 250 εκατ. ευρώ.

Στην Αθήνα, η υπογειοποίηση της Γραμμής 1 του μετρό από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά, με ταυτόχρονη κατασκευή νέου υπόγειου σταθμού στην περιοχή του ΚΕΡΑΝΗ (σταθμός Καμίνια), προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ, είναι, σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο, στα έργα προς ένταξη στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο.

Στην ίδια κατηγορία είναι το έργο της αναβάθμισης 75 οχημάτων της Γραμμής 1, τα οποία τέθηκαν σε κυκλοφορία το 1985, με στόχο την επιμήκυνση της διάρκειας ζωής τους κατά 20 χρόνια, προϋπολογισμού 70 εκατ. ευρώ, καθώς και η προμήθεια 6 νέων δι-ρευματικών συρμών, προϋπολογισμού 80 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον, εντός του 2019 και του 2020 προετοιμάζονται να βγουν οι διαγωνισμοί για τις τεχνικές και γεωτεχνικές μελέτες των επεκτάσεων της υπό δημοπράτηση Γραμμής 4 προς Πετρούπολη και Εθνική Οδό, συνολικού προϋπολογισμού 2,1 δισ. ευρώ, όπως και για την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον – Καματερό – Στ. Προαστιακού Α. Λιόσια, προϋπολογισμού 550 εκατ. ευρώ.

Τέλος, αναφερόμενος στο σενάριο υλοποίησης των επεκτάσεων της Γραμμής 4 με τη μέθοδο ΣΔΙΤ, ο κ. Παπαδόπουλος εκτίμησε τον συνολικό προϋπολογισμό στα 2,86 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 1,24 δισ. ευρώ θα είναι η συνεισφορά του ιδιωτικού τομέα. Στο εν λόγω σενάριο προβλέπεται 35ετής λειτουργία με συνολικά έσοδα 2,5 δισ. ευρώ, μέσα ετήσια έσοδα ύψους 71,4 εκατ. ευρώ και μέση τιμή εισιτηρίου 0,67 ευρώ.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.