Τρόμος στον αέρα: Ασυνεννοησία πιλότων της Ryanair λίγο έλειψε να καταλήξει σε τραγωδία

Τρόμος στον αέρα: Ασυνεννοησία πιλότων της Ryanair λίγο έλειψε να καταλήξει σε τραγωδία

Έρευνα που διενήργησε η Γαλλική Υπηρεσία Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων απέδωσε σε ασυνεννοησία των πιλότων της Ryanair περιστατικό που συνέβη τον Ιανουάριο του 2015 στο Μπερζεράκ και λίγο έλειψε να εξελιχθεί σε τραγωδία.

Σύμφωνα με την έκθεση της αεροπορικής αρχής της Γαλλίας η απειρία ενός συγκυβερνήτη και η έλλειψη συνεννόησης με τον κυβερνήτη παραλίγο να έχουν τραγικά αποτελέσματα στο γερμανικό αεροδρόμιο.

Η πτήση της Ryanair, που είχε ξεκινήσει από το Στάνστεντ του Λονδίνου με τελικό προορισμό το Μπερζεράκ, πετούσε υπερβολικά χαμηλά για περισσότερα από δύο λεπτά και οι πιλότοι έλαβαν επείγουσα εντολή για ανύψωση από ένα αυτόματο σύστημα ασφαλείας. Λίγο πριν σημάνει ο συναγερμός «pull up», οι κυβερνήτες αεροσκάφους είχαν λάβει μια προειδοποίηση «εδάφους» που τους ενημέρωνε ότι πετούσαν υπερβολικά χαμηλά, αλλά πέρασε απαρατήρητη.

Οι καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν στην περιοχή ήταν άσχημες. Τη στιγμή της πρώτης ειδοποίησης ο 27χρονος συγκυβερνήτης του αεροσκάφους εκτελούσε μια στροφή μέσα σε ένα πυκνό σύννεφο και δεν είχε «οπτικά σημεία αναφοράς». Επρόκειτο για μια «προσέγγιση μη ακριβείας», αν και το πλήρωμα είχε επιλέξει νωρίτερα να ενεργοποιήσει ένα αυτόματο σύστημα για τη ρύθμιση της καθόδου του αεροσκάφους.

Ο συγκυβερνήτης, όπως διαπιστώθηκε, είχε μόλις 400 ώρες εμπειρίας στον αέρα, ενώ δεν είχε εκτελέσει ποτέ ξανά στο παρελθόν «προσέγγιση μη ακριβείας». Ο 57χρονος κυβερνήτης, από την πλευρά του, δεν γνώριζε το βιογραφικό του συναδέλφου του πιλότου.

Μετά την έρευνα της BEA κρίθηκε πιθανό οι δύο πιλότοι να μην είχαν «επίγνωση της κατάστασης» κατά την προσέγγισή τους στο αεροδρόμιο. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η προετοιμασία για την απόπειρα προσγείωσης ήταν ανεπαρκής και ελλιπής, χωρίς το επίπεδο ακριβείας που απαιτείται. Στην αναφορα επισημαίνεται, επίσης, ότι ο κυβερνήτης έπρεπε να πει στο συγκυβερνήτη να χρησιμοποιήσει πιο ακριβή εξοπλισμό δορυφορικής πλοήγησης κατά τη διάρκεια της προσέγγισης.

Η Γαλλική Υπηρεσία Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων ανακάλυψε, επίσης, ότι λόγω των συνθηκών οι πιλότοι εξαναγκάστηκαν να αλλάξουν το landing mode, δηλαδή τον τρόπο λειτουργίας προσγείωσης, στον υπολογιστή διαχείρισης πτήσης, όταν ξεκινούσαν την προσέγγιση. Η αλλαγή οδήγησε σε λάθος συνεννόηση ανάμεσα στον κυβερνήτη και τον συγκυβερνήτη σχετικά με το ποιο mode θα χρησιμοποιούσαν.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Ευτυχώς, μόλις ήχησε ο συναγερμός «pull up» οι δύο πιλότοι ακύρωσαν την προσέγγιση και ανέβασαν το αεροσκάφος στα 1.300 μέτρα, από τα 256 μέτρα πάνω από το έδαφος που είχε πέσει, ενώ απείχε μόλις οκτώ μίλια από το διάδρομο προσγείωσης. Τελικά, το αεροπλάνο προσγειώθηκε με ασφάλεια, περίπου είκοσι λεπτά αργότερα.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.