ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Πώς μπορεί να ξεφτιλίσεις στην Ελλάδα και τις πιο ιερές έννοιες: Βάζεις τον Αυτιά να ανακράξει «Πατρίδα, Θρησκεία, Οικογένεια»!

Ηλεκτρονικά διόδια: Αντίστροφη μέτρηση για χρέωση ανά χιλιόμετρο και νέες τιμές

Ηλεκτρονικά διόδια: Αντίστροφη μέτρηση για χρέωση ανά χιλιόμετρο και νέες τιμές

Αντίστροφη μέτρηση έχει ξεκινήσει για την εγκατάσταση ηλεκτρονικών διοδίων στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους.

Με απόφασή του το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ξεκινά τη διαδικασία πρόσληψης Τεχνικού Συμβούλου για την υποβοήθηση της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων Κατασκευής Συγκοινωνιακών Έργων με Σύμβαση Παραχώρησης.

Σύμφωνα με το imerisia.gr, το έργο που θα δημοπρατηθεί με τη μέθοδο της σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), αφορά την εγκατάσταση πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων. Με το νέο σύστημα ο οδηγός, ασχέτως αν διαθέτει πομποδέκτη ή όχι θα χρεώνεται αναλογικά, δηλαδή για όσα χιλιόμετρα διανύει και όχι προκαταβολικά σε σταθμό διοδίων όπως γίνεται σήμερα.

Στο μεταξύ ανακλήθηκε η παλαιά απόφαση του 2018 δέσμευσης 400 εκατ. ευρώ για τον τότε διαγωνισμό, ο οποίος ως γνωστόν ακυρώθηκε το 2020. Τον περασμένο Φεβρουάριο εγκρίθηκε η εκκίνηση μιας νέας διαγωνιστικής διαδικασίας, με αρχή την πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου.

Ο νέος διαγωνισμός

Τον Απρίλιο το Συμβούλιο Δημοσίων Έργων του υπουργείου ΥΠΟΜΕ γνωμοδότησε υπέρ της σκοπιμότητας σύναψης σύμβασης συμβουλευτικών υπηρεσιών. Όπως έχει αναφέρει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ο νέος διαγωνισμός θα λαμβάνει υπόψη τα ευρωπαϊκά δεδομένα.

Το έργο ανάπτυξης ενός αξιόπιστου και φιλικού στους χρήστες διαλειτουργικού συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων με πανελλαδική κάλυψη, έχει ενταχθεί και στο Ταμείο Ανάκαμψης. Οι προβλεπόμενοι πόροι που θα κατευθυνθούν για αυτό το έργο από το Ταμείο Ανάκαμψης ανέρχονται σε 65 εκατ. ευρώ.

Ο διαγωνισμός σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου εκτιμάται ότι θα μπορέσει να προκηρυχθεί το 2022, υπό την αίρεση ότι θα έχει εγκριθεί από τη διυπουργική το προτεινόμενο προς υλοποίηση έργο-ΣΔΙΤ.

Εξετάζονται πολλά σενάρια για το είδος των διοδίων που τελικά θα κριθούν κατάλληλα για το ελληνικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων. Θα υπάρξει παράλληλα και συνεργασία με τους παραχωρησιούχους προκειμένου να βρεθεί ο βέλτιστος τρόπος υλοποίησης του συστήματος που τελικά θα εγκατασταθεί.

Ήδη από την αρχή του έτους η Ολυμπία Οδός, εφαρμόζει ένα πρωτοπόρο υβριδικό σύστημα διοδίων που επιτυγχάνει αναλογική χιλιομετρική χρέωση για τους συνδρομητές που διαθέτουν τον πομποδέκτη της παραχωρησιούχου.

Το αντικείμενο του Τεχνικού Συμβούλου

Τα τρία σχήματα που καλούνται να λάβουν μέρος στον διαγωνισμό πρόσληψης Τεχνικού Συμβούλου ύψους 139.000 ευρώ, με τη διαδικασία διαπραγμάτευσης είναι οι εξής:

  • PLANET,
  • INVISION ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ και
  • KANTOR.

Το αντικείμενο της εν λόγω Σύμβασης θα καθοριστεί και εξειδικευτεί με τη σύναψη της Σύμβασης Τεχνικού Συμβούλου. Οι υπηρεσίες αφορούν στην επιχειρησιακή υποστήριξη της Αναθέτουσας Αρχής στην αναλυτικότερη περιγραφή του έργου, στη σύνταξη και υποβολή της Αίτησης Υπαγωγής του Έργου ως ΣΔΙΤ στη Γενική Γραμματεία Ιδιωτικών Επενδύσεων και Σ.Δ.Ι.Τ., καθώς και κατά τη διάρκεια της διαγωνιστικής διαδικασίας Σ.Δ.Ι.Τ., σε θέματα αρμοδιότητάς του.

Ενδεικτικά οι υπηρεσίες Τεχνικού Συμβούλου θα περιλαμβάνουν:

ΣΤΑΔΙΟ Α: Υποστήριξη σύνταξης αίτησης υπαγωγής έργου Σ.Δ.Ι.Τ. στη Διυπουργική Επιτροπή.

• Παρουσίαση Δημόσιου Φορέα.
• Αναλυτική περιγραφή του έργου που αποτελεί το αντικείμενο της Σύμπραξης-τεχνικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά του έργου.
• Παρουσίαση προτεινόμενης μορφής Σύμπραξης.
• Ενδεικτικός προϋπολογισμός εκτέλεσης έργου ή υπηρεσίας μέσω Σ.Δ.Ι.Τ.
• Σκοπιμότητα υλοποίησης προτεινόμενου έργου μέσω Σ.Δ.Ι.Τ.
• Ενέργειες ωρίμανσης του έργου
• Ενδεικτικό Χρονοδιάγραμμα ενεργειών μετά την έγκριση του έργου από τη Διυπουργική Επιτροπή.

ΣΤΑΔΙΟ Β: Υποστήριξη της Αναθέτουσας Αρχής στη Διαδικασία Διαγωνισμού Σ.Δ.Ι.Τ.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.