Κορωνοϊός: Κινέζοι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι βρήκαν μεταλλαγμένο υπότυπο του ιού

Μια είδηση που προκαλεί πολλά ερωτηματικά φέρνει στη δημοσιότητα η βρετανική dailymail, η οποία υποστηρίζει πως Κινέζοι ερευνητές ισχυρίζονται ότι μπορεί να έχουν ανακαλύψει ένα νέο μεταλλαγμένο υπότυπο του κορωνοϊού, ο οποίος μάλιστα είναι πολύ δύσκολο να καταπολεμηθεί.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι ειδικοί διαπίστωσαν μια ασυνήθιστη περίπτωση μεσήλικου άνδρα με κορωνοϊό που έμεινε άρρωστος για 49 ημέρες – ένα χρονικό διάστημα που δεν έχει αναφερθεί ποτέ στο παρελθόν.

Ωστόσο, τα συμπτώματα του εν λόγω ανθρώπου ήταν ήπια και οι ερευνητές δήλωσαν ότι φαίνεται ότι έχουν σχηματίσει μια «δυναμική ισορροπία» με τον ιό.

Το δημοσίευμα βασίζεται σε μελέτη που δημοσιεύθηκε στις 27 Μαρτίου medRxiv, ένα site προτύπων για επιστημονικά ιατρικά έγγραφα. Αυτό σημαίνει πως η εν λόγω μελέτη δεν έχει εξεταστεί από άλλους επιστήμονες, οπότε και η εγκυρότητά της αμφισβητείται ακόμα.

Συγκεκριμένα, ο εν λόγω άνδρας, ο οποίος δεν κατονομάζεται, επισκέφθηκε ένα νοσοκομείο στην Ουχάν για να κάνει το τεστ για κορωνοϊό στις 8 Φεβρουαρίου του 2020.

Κατά τη διάρκεια της εξέτασης δήλωσε πως είχε πυρετό για περίπου μία εβδομάδα, αλλά δεν είχε άλλα συμπτώματα, όπως βήχα.

Μετά από θεραπεία, ακολούθησαν τεστ την 17η, 22η, 26η, 30η, 34η, 39η, 43η και 49η μέρα. Όλα βγήκαν θετικά. Σύμφωνα με το δημοσίευμα ένα τεστ την 47η μέρα βρήκε αρνητικό, ωστόσο ενδέχεται να ήταν λανθασμένο.

Έτσι, με τις μέρες να περνούν και τον ασθενή να μην μπορεί να γιατρευτεί από τον ιό χρειάστηκε να του παρασχεθεί θεραπεία με αίμα που χρησιμοποιείται στην Κίνα και πειραματικά στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Συγκεκριμένα, εν λόγω ασθενής έλαβε μετάγγιση πλάσματος από έναν πάσχοντα κορωνοϊό που είχε αναρρώσει και είχε αντισώματα του ιού στο αίμα του.

Βάσει των πληροφοριών που πήραν οι επιστήμονες από τον εν λόγω ασθενή, υπάρχει η πεποίθηση ότι έχει βρεθεί ένας νέος ήπιος υπο-τύπος του SARS-CoV-2, ή αλλιώς κορωνοϊού. Ο εν λόγω ιός έχει χαμηλότερη τοξικότητα και δεν είναι τόσο μολυσματικός, ωστόσο είναι πολύ πιο δύσκολο να εξαλειφθεί.

Επιπλέον, φαίνεται να επηρεάζει τόσο τους νέους όσο και τους μεγαλύτερους σε ηλικία ανθρώπους.