ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Πώς μπορεί να ξεφτιλίσεις στην Ελλάδα και τις πιο ιερές έννοιες: Βάζεις τον Αυτιά να ανακράξει «Πατρίδα, Θρησκεία, Οικογένεια»!

Γιατί προσπαθούν όλοι να πείσουν ότι ο πιλότος του Mirage 2000-5 έπαθε… vertigo; – Για να κρύψουν, τι;

Γιατί προσπαθούν όλοι να πείσουν ότι ο πιλότος του Mirage 2000-5 έπαθε… vertigo; – Για να κρύψουν, τι;

Πόσες πιθανότητες έχει ένας έμπειρος πιλότος μαχητικών της Πολεμικής Αεροπορίας, όπως ο σμηναγός (Ι) Γιώργος Μπαλταδώρος με εκατοντάδες ώρες πτήσης στα Mirage 2000, τον τύπο αεροσκάφους που συνετρίβη εχθές 9 μίλια βορειοδυτικά της Σκύρου, παρασέρνοντάς τον στον θάνατο, να έπαθε vertigo, την ώρα της προσέγγισης στον διάδρομο απο-προσγείωσης, όπως προσπαθούν να πείσουν διάφορες πλευρές από χθες; Ελάχιστες έως μηδενικές!

Πιο πιθανό είναι να υπέστη… έμφραγμα, παρά απώλεια προσανατολισμού και να μπέρδεψε την θάλασσα με τον ουρανό, ακόμα και ευρισκόμενος μέσα σε χαμηλά νέφη.

Αν ήταν έτσι, κάθε προσγείωση μαχητικού αεροσκάφους ή γενικότερα αεροσκάφους εν μέσω νεφών, θα ήταν “ζαριά” ζωής ή θανάτου.

Αν αποκλείσουμε το ενδεχόμενο… κατάρριψης (δεν συνέβη κάτι τέτοιο, έστω και αν η αρχική ανακοίνωση του ΓΕΑ δεν απέκλειε το ενδεχόμενο), τότε μένει ο λάθος χειρισμός και το μηχανικό λάθος.

Λάθος χειρισμός, όμως σε τι; Προσεγγίζει την βάση του και… βουτάει στην θάλασσα; Mέρα μεσημέρι;

Εχουν γίνει και πιο απίθανα, βέβαια, στην Σκύρο, ατυχήματα: Το πιο απίθανο συνέβη στις 28 Ιουλίου1997, όταν ο πιλότος του μαχητικού αεροσκάφους Μirage 2000EGM, επιστρέφοντας από νυχτερινή αποστολή αντί να προσγειωθεί στον αεροδιάδρομο, εξέλαβε τα φώτα από τις βάρκες των γρι-γρι που ψάρευαν σε απόσταση περίπου 100 μέτρων από την άκρη του, ως… φώτα του διαδρόμου αποπροσγείωσης και… προσνήωσε αντί να το προσγειώσει, μέσα στην θάλασσα!

Το τραγικό: Ενώ η προσνήωση ήταν άριστη (έστω και… κατά λάθος) και το αεροσκάφος βυθίστηκε εν συνεχεία άθικτο σε βάθος μόλις πέντε μέτρων και ο πιλότος ζούσε, εν τέλει δεν κατάφερε να απασαλίσει εγκαίρως την καλύπτρα και να κόψει τις αρτάνες, οπότε… πνίγηκε μέσα στο κόκπιτ!

Το αεροσκάφος επισκευάστηκε και ξαναχρησιμοποιήθηκε επιχειρησιακά!

Η Σκύρος, είναι “περίεργο” και δύσκολο αεροδρόμιο, αλλά αυτό που έγινε χθες και οι συνθήκες υπό τις οποίες συνέβη, πολύ δύσκολα πείθει ότι εν τέλει επρόκειτο για λάθος του πιλότου ή μόνο για λάθος του πιλότου. Εδώ είναι αρκετά πιθανό να είχαν πρόβλημα τα όργανα.

Ο τεχνητός ορίζοντας δεν λειτουργούσε; Το ραδιϋψόμετρο; Τι θα πει “βέρτιγκο”;

Στην φάση προσέγγισης για προσγείωση, βέρτιγκο;

Μπήκε σε χαμηλή νέφωση. Ε, και; Στο βουνό ήταν; Σε χαράδρα; Πώς χαμήλωσε το επίπεδο της πτήσης του; Πώς «καρφώθηκε» στην θάλασσα χωρίς προειδοποίηση των οργάνων.

Τι θέλουμε να πούμε;

Το πρόβλημα ή τουλάχιστον το αρχικό πρόβλημα, πρέπει να το είχαν τα όργανα του αεροσκάφους.

Εκτός και αν ο ίδιος ο μακαρίτης παρέβη μια σειρά κανονισμών και εντολών και πέταξε σε τόσο χαμηλό επίπεδο που ακόμα και μια εισρόφηση πουλιού στον κινητήρα, μπορεί να φέρει την καταστροφή.

Αλλά το σενάριο του βέρτιγκο, «δεν παίζει».

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Οσοι επιμένουν σε αυτό, μάλλον προσπαθούν να κρύψουν κάτι άλλο...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.