Σήμερα το πρωί θα συνεχιστεί η απολογία του Γιάννου Παπαντωνίου ενώπιον των ανακριτών διαφθοράς για την υπόθεση των παράνομων αμοιβών, που φέρεται να έλαβε για το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού έξι φρεγατών το 2003.

Ο πρώην υπουργός αρνείται τις κατηγορίες και έκανε λόγο για άγνοια του σύγχρονου τραπεζικού συστήματος.

Ο πρώην υπουργός βρέθηκε πρόσωπο με πρόσωπο με τους ανακριτές Διαφθοράς από τις εννέα το πρωί της Δευτέρας και και επί δώδεκα ώρες έδινε εξηγήσεις για το βαρύτατο κατηγορητήριο που σχετίζεται με παράνομες αμοιβές ύψους 2, 8 εκατ. ελβετικών φράγκων, χρήματα που φέρεται να έλαβε για το πρόγραμμα εκσυχρονισμού έξι φρεγατών τύπου «S» το 2003.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρώην υπουργός δέχθηκε «βροχή» ερωτήσεων από τους ανακριτές Διαφθοράς Ηλιάνα Ζαμανίκα και Γ. Ευαγγέλου για την κατηγορία, ενώ πριν την έναρξη της απολογίας του κατέθεσε και γραπτό απολογητικό υπόμνημα.

Αρχικά ο Γ. Παπαντωνίου φέρεται πως ρωτήθηκε από τους ανακριτές για την σύμβαση αναβάθμισης των έξι φρεγατών καθώς και για πλήθος άλλων παραμέτρων της ογκωδέστατης δικογραφίας.

Κατά το δεύτερο σκέλος της απολογίας του, ο πρώην υπουργός δέχθηκε σειρά ερωτήσεων για τη νομιμοποίηση των 2,8 εκατομμυρίων ελβετικών φράγκων. Ο ίδιος αρνείται τις κατηγορίες και απαντά στις ερωτήσεις των ανακριτών προβάλλοντας τα δικά του νομικά και ουσιαστικά επιχειρήματα. Μάλιστα, οι πληροφορίες αναφέρουν πως η απολογία του χαρακτηρίζεται από αρκετή φόρτιση.

«Η ζημία που υπέστη το Ελληνικό Δημόσιο ανέρχεται στα 400 εκατ. ευρώ»

Οι ανακριτικές αρχές έχουν συντάξει σε βάρος του ζεύγους Παπαντωνίου κατηγορητήριο 800 σελίδων. Σύμφωνα με αυτό, το ποσό της παράνομης νομιμοποίησης για το ζεύγος Παπαντωνίου ανέρχεται σε περίπου 2, 8 εκατ. ελβετικά φράγκα ενώ η ζημία που υπέστη το ελληνικό δημόσιο ανέρχεται στα περίπου 400 εκατομμύρια ευρώ.

Η κατηγορία αφορά στη σύμβαση Εκσυγχρονισμού Μέσης Ζωής έξη φρεγατών τύπου «S», που σύμφωνα με το κατηγορητήριο, δεν ήταν τελικά συμφέρουσα για το ελληνικό δημόσιο.

Τι απαντά για την κατηγορία για τις έξι φρεγάτες

Σε ό,τι αφορά στην κατηγορία για τις φρεγάτες ο πρώην υπουργός φέρεται να αναφέρει πως « η υλοποίηση του προγράμματος εκσυγχρονισμού των έξη φρεγατών διασφάλισε απολύτως το συμφέρον του ελληνικού Δημοσίου και ενίσχυσε την εθνική ασφάλεια». Αντίθετα, όπως φέρεται να λέει «ακύρωση ή διακοπή του προγράμματος δεν αποτελούσε επιλογή γιατί συνεπαγόταν:

• (α) Σημαντική ελάττωση της περιουσίας του Δημοσίου λόγω ραγδαίας απαξίωσης των έξη φρεγατών.

• (β) Δέσμευση δεκαπλάσιου περίπου ποσού για την υλοποίηση του εναλλακτικού προγράμματος κατασκευής νέων φρεγατών (3 δισεκατομμύρια ευρώ αντί 381 εκατομμύρια ευρώ για τον εκσυγχρονισμό, – στόχου απολύτως ανέφικτου από οικονομική άποψη ιδιαίτερα στο πλαίσιο των δημοσιονομικών δεσμεύσεων της χώρας εντός της ΟΝΕ.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

• (γ) Υπονόμευση της εθνικής ασφάλειας δεδομένου ότι η πρώτη νέα φρεγάτα θα παραδιδόταν το 2015, αντί του 2006 – που ήταν ο χρόνος παράδοσης των εκσυγχρονισμένων φρεγατών. Στο ενδιάμεσο διάστημα – περίπου 10 ετών – η δομή του Στόλου του Πολεμικού Ναυτικού θα παρουσίαζε εξαιρετικά επικίνδυνα κενά, με αναπόφευκτη συνέπεια την απώλεια για μεγάλο χρονικό διάστημα του θαλάσσιου ελέγχου του Αιγαίου».