Με ανακοίνωσή της, η ισπανική EADS CASA ανακοίνωσε ότι ολοκλήρωσε με επιτυχία τις δοκιμές εδάφους του πτυσσόμενου σωλήνα του συστήματος εναέριου ανεφοδιασμού ARBS (Air Refueling Boon System) των αεροσκαφών Α310 MRTT και Α330 MRTT (KC-30).

Οι στατικές δομικές έγιναν με τη χρήση ενός συστήματος υποδοχής καυσίμου από μαχητικό F-16. Το σύστημα δοκιμάστηκε στη χειροκίνητη και αυτόματη λειτουργία διασύνδεσης με το αεροσκάφος-λήπτη, ενώ πραγματοποιήθηκαν και μεταγγίσεις καυσίμου μικρής διάρκειας, προκειμένου να επιβεβαιωθεί η ομαλή λειτουργία όλων των υποσυστημάτων του ARBS. Μετά την ολοκλήρωση των στατικών δοκιμών θα ακολουθήσει, άμεσα η πρώτη πτήση του προγράμματος των δοκιμών στον αέρα. Για την αξιολόγηση του συστήματος ARBS θα χρησιμοποιηθεί πάλι το ειδικά τροποποιημένο Α310. Υπενθυμίζεται ότι Α310 MRTT αξιοποιείται επιχειρησιακά από τις αεροπορίες του Καναδά και της Γερμανίας, ενώ το Α330 MRTT έχει επιλεγεί από τις αεροπορίες της Αυστραλίας, των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων και της Βρετανίας, ενώ συμμετέχει και στον διαγωνισμό KC-X της USAF για την επιλογή και προμήθεια ενός νέου ιπτάμενου τάνκερ που θα αντικαταστήσει τα γερασμένα KC-135. Σημειώνεται επίσης ότι ο πτυσσόμενος σωλήνας του συστήματος ARBS κατευθύνεται προς το αεροσκάφος-λήπτη μέσω ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου των κινήσεών του, το οποίο εξασφαλίζει εξαιρετική ευστάθεια και άμεσες διορθωτικές κινήσεις ακόμη και υπό αναταράξεις και ισχυρούς πλευρικούς ανέμους. Η μέγιστη ταχύτητα μετάγγισης καυσίμου που επιτυγχάνει, ανέρχεται σε 1200 γαλόνια (4.500 λίτρα) ανά λεπτό. Τα KC-30 θα είναι επίσης εξοπλισμένα με ολοκληρωμένα συστήματα αυτοπροστασίας, καθώς και με συστήματα μετάδοσης και λήψης δεδομένων Link 16.