
Η Ρωσία πιθανότατα έχει «παγώσει» την παραγωγή του μαχητικού αεροσκάφους Su-57 πέμπτης γενιάς το οποίο κατασκευάζεται ως «απάντηση» στο αμερικανικό F-22 Raptor.
«Η Ρωσία παραμένει σε μεγάλο βαθμό εξαρτημένη από δυτικά εξαρτήματα, ειδικά ηλεκτρονικά, και οι κυρώσεις που επιβλήθηκαν το 2022 έχουν μπλοκάρει την πρόσβαση σε αυτήν την κρίσιμη προμήθεια», αναφέρει η Defense Express.
«Είναι προφανές ότι η στρατιωτική βιομηχανία της Ρωσίας παραμένει σε μεγάλο βαθμό εξαρτημένη από δυτικά εξαρτήματα, ειδικά από ηλεκτρονικά», εξήγησε η Frontelligence Insight, ένα ουκρανικό ίδρυμα.
Οι κυρώσεις που επιβλήθηκαν από τις δυτικές κυβερνήσεις τους 31 μήνες από τότε που η Ρωσία επέκτεινε τον πόλεμό της εναντίον της Ουκρανίας έχουν περιορίσει σοβαρά την προμήθεια βασικών εξαρτημάτων.
Ως αποτέλεσμα, «η παραγωγή Su-57 βρίσκεται τώρα σε κίνδυνο», κατέληξε η Frontelligence Insight.
Το Su-57 πραγματοποίησε την παρθενική του πτήση το 2010, δύο δεκαετίες μετά το Raptor, το πρώτο μαχητικό stealth πέμπτης γενιάς στον κόσμο. Την επόμενη δεκαετία, η Sukhoi κατασκεύασε 10 πρωτότυπα του μαχητικού. Το 2019, το Κρεμλίνο υπέγραψε σύμβαση για 76 αεροπλάνα παραγωγής, προφανώς με κόστος περίπου 50 εκατομμύρια δολάρια ανά μονάδα.
Η ρωσική εταιρεία παρέδωσε τα πρώτα 10 Su-57 παραγωγής στην ρωσική Αεροπορία το 2022 και άλλα 11 το 2023.
Δεκατέσσερα χρόνια μετά την πρώτη πτήση του, η Ρωσία έχει λίγο περισσότερα από 30 Su-57 στο απόθεμά της, το ένα τρίτο των οποίων είναι δοκιμαστικά μοντέλα που πιθανότατα δεν διαθέτουν ένα κρίσιμο ηλεκτρονικό σύστημα.
Αυτή είναι ένα μικρό ποσοστό για έναν αεροπορικό στόλο περίπου 800-1.000 μαχητικών, ειδικά από τη στιγμή που 100 έχουν χαθεί πάνω από την Ουκρανία από το 2022.
Ο ρυθμός παράδοσης των νέων Su-57 επιβραδύνθηκε μεταξύ 2023 και 2024, ανατρέποντας τις τυπικές ανοδικές τάσεις της παραγωγής.
Ορισμένοι ειδικοί έχουν προτείνει ότι η Ρωσία θα μπορούσε να στραφεί στην παραγωγή απλούστερων μαχητικών αεροσκαφών, όπως το MiG-35, το οποίο θα μπορούσε να είναι πιο οικονομικό και πιο εύκολο στην κατασκευή.