Δεν θα ικανοποιηθεί το αίτημα της Πολεμικής Αεροπορίας για παραχώρηση έως και τεσσάρων ιπτάμενων τάνκερ KC-135 από τους Αμερικανούς.

Μέχρι τώρα ήταν γνωστό ότι εντός του 2025 η US Air Force πρόκειται να αποσύρει αριθμό «Air Refueling» αεροσκαφών, αλλά τελικά αυτό δεν θα συμβεί.

Αιτία της αναβολής στην απόσυρση των KC-135, σύμφωνα με την ενημέρωση που είχε πρόσφατα η Πολεμική Αεροπορία, είναι οι αυξημένες ανάγκες των Αμερικανών σε ολόκληρο τον κόσμο, όπου διαθέτουν αεροπορικές βάσεις που επιβάλλουν τη διαθεσιμότητα μεγάλου αριθμού ιπτάμενων τάνκερ.

Η πιθανή διαθεσιμότητα ιπτάμενων τάνκερ αναφερόταν άλλωστε, μεταξύ άλλων, στην περιβόητη «επιστολή Μπλίνκεν» που απέστειλε προς την ελληνική κυβέρνηση στις αρχές του 2024, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «θα εξεταστούν οι ελληνικές απαιτήσεις σε περίπτωση που καταστούν διαθέσιμα τάνκερ KC-135».

Η Πολεμική Αεροπορία εξέφρασε άμεσα το έγγραφο ενδιαφέρον με επιστολή προς τους Αμερικανούς, με την οποία ζήτησε ενημέρωση σχετικά με τη διαθεσιμότητα τεσσάρων ιπτάμενων τάνκερ, μέσω του προγράμματος EDA.

Πρόκειται για το πρόγραμμα της αμερικανικής κυβέρνησης που αφορά την δωρεάν παραχώρηση στρατιωτικού υλικού το οποίο αποσύρεται σε συμμαχικές χώρες.

Το Αεροπορικό Επιτελείο ζήτησε να παραχωρηθούν όχι παροπλισμένα αεροσκάφη αλλά ιπτάμενα τάνκερ τα οποία βρίσκονται ήδη σε υπηρεσία καθώς στην αντίθετη περίπτωση θα πρέπει να ξοδευτούν πάρα πολλά χρήματα για να επανέλθουν σε επιχειρησιακή κατάσταση.

Τα Boeing KC-135 Stratotanker άρχισαν να πετούν στα μέσα της δεκαετίας και έχουν ως πλατφόρμα το πολιτικό Boeing 707.

Το KC-135 μπορεί να μεταφέρει έως και 40 τόνους καυσίμου. Έχει δυνατότητα να ανεφοδιάσει μαχητικά σε ύψος που ξεπερνά τα 20.000 πόδια και να πετά για πολλές ώρες παρέχοντας air refueling σε δεκάδες αεροσκάφη.

Η τουρκική Πολεμική Αεροπορία διαθέτει εδώ και τουλάχιστον δύο δεκαετίες ιπτάμενα τάνκερ και, συγκεκριμένα, επτά καινούργια Boeing KC-135R.