
Το Ιράν θα έχει την αποκλειστική ευθύνη για τη διαχείριση των Στενών του Ορμούζ τις επόμενες 30 ημέρες, δήλωσε ο υπουργός Εξωτερικών της χώρας, Αμπάς Αραγτσί, κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στη Βαγδάτη, όπου συναντήθηκε με τον Ιρακινό ομόλογό του.
Ο επικεφαλής της ιρανικής διπλωματίας ανέφερε ότι ενημέρωσε την ιρακινή πλευρά για τις τελευταίες εξελίξεις μετά τον πόλεμο που, όπως είπε, «επιβλήθηκε στο Ιράν», καθώς και για την πορεία εφαρμογής του μνημονίου κατανόησης που έχει υπογραφεί μεταξύ της Τεχεράνης και των Ηνωμένων Πολιτειών.
Όπως υποστήριξε, τα Στενά του Ορμούζ θα παραμείνουν υπό την πλήρη εποπτεία της Ισλαμικής Δημοκρατίας του Ιράν για τον επόμενο μήνα, έως ότου αποκατασταθεί πλήρως η λειτουργία της σημαντικής θαλάσσιας οδού.
Παράλληλα, ο Αραγτσί ξεκαθάρισε ότι η ευθύνη για τη διαχείριση της κατάστασης ανήκει αποκλειστικά στο Ιράν, υποστηρίζοντας ότι αυτό προβλέπεται από το σχετικό μνημόνιο κατανόησης. Προειδοποίησε, μάλιστα, ότι οποιαδήποτε μονομερής ενέργεια ή παρέμβαση από άλλη χώρα θα μπορούσε να επιδεινώσει την κατάσταση και να καθυστερήσει την πλήρη επαναλειτουργία των Στενών.
Ο Ιρανός υπουργός Εξωτερικών αναφέρθηκε και στις εξελίξεις στον Λίβανο, τονίζοντας ότι όλες οι πρόνοιες του μνημονίου πρέπει να εφαρμοστούν πλήρως. Υποστήριξε ότι το Ισραήλ συνεχίζει τις αεροπορικές επιθέσεις στο λιβανικό έδαφος, παρά το γεγονός ότι είχε αποδεχθεί τη σχετική συμφωνία.
Παράλληλα, κάλεσε τις Ηνωμένες Πολιτείες να αναλάβουν τις ευθύνες τους, ασκώντας πίεση στο Ισραήλ ώστε να σταματήσει τις στρατιωτικές επιχειρήσεις στον Λίβανο και να αποσύρει τις δυνάμεις του από τις περιοχές που εξακολουθεί να ελέγχει, υποστηρίζοντας ότι αυτή αποτελεί βασική πρόβλεψη του μνημονίου συνεργασίας.