Πάνω από 100 είναι τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τα οποία προκειμένου να γλιτώσουν το πέρασμα από την Ερυθρά Θάλασσα, ακολουθούν τη μακρά διαδρομή γύρω από τη Νότια Αφρική, δημιουργώντας πρόσθετο κόστος και καθυστερήσεις.

Σύμφωνα με την logistics Kuehne+Nagel, 103 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αλλάζουν διαδρομή από την Ερυθρά Θάλασσα γύρω από την Αφρική.

">

Οι εταιρείες αρχίζουν επίσης να εξετάζουν τη χρήση σιδηροδρομικών και αεροπορικών διαδρομών αντί αυτών, καθώς η πλωτή οδός της Ερυθράς Θάλασσας μέσω της οποίας μεταφέρεται το 12% του παγκόσμιου εμπορίου θεωρείται πολύ επικίνδυνη.

Οι επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων από τους μαχητές Χούτι που εδρεύουν στην Υεμένη κλιμακώνονται. Οι Χούτι ενεργούν προς υποστήριξη της Χαμάς – αρχικά στοχοποιώντας πλοία που συνδέονται με το Ισραήλ – και οι ΗΠΑ και οι σύμμαχοί τους προσπαθούν να βρουν τον καλύτερο τρόπο να αντιδράσουν χωρίς να επιδεινώσουν τη βία.

Η ναυτιλία προετοιμάζεται για εβδομάδες αναστάτωσης. Τα ασφάλιστρα αυξάνονται, οι τιμές των ναύλων αυξάνονται, το ίδιο και οι τιμές του πετρελαίου – όλοι πιθανοί παράγοντες για περισσότερο πληθωρισμό.

Οι επιθέσεις έχουν δημιουργήσει δυνητικά μια χειρότερη -και πιο διαρκή- ναυτιλιακή κατάσταση έκτακτης ανάγκης από την παύση λειτουργίας της διώρυγας του Σουέζ το 2021, όταν ένα πλοίο που είχε κολλήσει για μια εβδομάδα, μπλόκαρε το παγκόσμιο εμπόριο για μήνες.

Η διακοπή έρχεται επίσης την ώρα που η άλλη κύρια αρτηρία, η Διώρυγα του Παναμά, επιβραδύνεται λόγω ξηρασίας.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

«Πιθανότατα, η αναδρομολόγηση θα σημάνει υψηλότερες τιμές – ειδικά για τις χώρες που εξαρτώνται περισσότερο από το θαλάσσιο εμπόριο μέσω της διώρυγας του Σουέζ – αλλά με πολύ μικρότερο αντίκτυπο από την αιχμή της εποχής της Covid 19 στις τιμές των μεταφορών και της ενέργειας», επισημαίνουν αναλυτές.