
Η Ρωσία ξεκίνησε τις δοκιμαστικές πτήσεις ενός νέου επιβατικού αεροπλάνου MC-21, του πρώτου που παράγεται με εξαρτήματα αποκλειστικά εγχώριας παραγωγής.
Εικόνες που ανάρτησε το ρωσικό υπουργείο Βιομηχανίας δείχνει το MC-21 να απογειώνεται από εργοστάσιο στο Ιρκούτσκ που ανήκει στη Yokavlev, εταιρεία του κρατικού ομίλου Rostec.
🇷🇺#Russia is testing a second plane of new domestic MC-21-310 medium-range airliner #Siberia pic.twitter.com/LDydndrfg8
— C4H10FO2P ☠️ (@markito0171) October 28, 2025
Από τον στόλο των 700 αεροπλάνων στη Ρωσία, τα περισσότερα προέρχονται από την ευρωπαϊκή Airbus και την αμερικανική Boeing, οι οποίες σταμάτησαν τις παραδόσεις στη Ρωσία μετά τις κυρώσεις που επιβλήθηκαν μετά την έναρξη της εισβολής.
Οι ρωσικές αερογραμμές βασίζονται τώρα σε περίπλοκες διαδρομές εισαγωγών μέσω τρίτων χωρών για να εξασφαλίσουν ανταλλακτικά κρίσιμα σημασίας.
Russia’s second domestically produced MC-21 passenger jet has completed its first flight in Irkutsk, successfully testing the new PD-14 engines and entirely locally made systems, Rostec reports.
A bigger challenge will be moving from test flights to full-scale mass production. pic.twitter.com/4WZdb4uj9Q
— Brian McDonald (@27khv) October 28, 2025
Ενδεικτικό της κατάστασης είναι ότι οι ρωσικές αεροναυπηγικές εταιρείες παρέδωσαν μόνο ένα από τα 15 επιβατικά αεροπλάνα που αναμένονταν φέτος, αναφέρει το Reuters.
Το MC-21, το οποίο μπορεί να μεταφέρει περίπου 175 επιβάτες σε δύο σειρές καθισμάτων, παίζει κεντρικό ρόλο στην προσπάθεια της Ρωσίας να απεξαρτηθεί από την Airbus και την Boeing.
Ο αρχικός σχεδιασμός για το MC-21 περιλάμβανε εισαγόμενους κινητήρες και άλλα συστήματα.
Πέρυσι, η Rostec παρουσίασε μια νέα βερσιόν με ρωσικά εξαρτήματα, όμως το αεροσκάφος ήταν πολύ βαρύτερο και οι αεροπορικές εταιρείες εμφανίζονταν απρόθυμες να το αγοράσουν.
MC-21-310
From Irkutsk pic.twitter.com/NqnZZn8033— Kaliputra (@accidentalproX) October 28, 2025
Το νέο πρωτότυπο, το οποίο μεταξύ άλλων χρησιμοποιεί ρωσικούς κινητήρες PD-14, φέρεται να είναι ελαφρύτερο σε σχέση με την προηγούμενη προσπάθεια.
Την Τρίτη, η Rostec ενημέρωσε την κυβέρνηση ότι η παραγωγή των μοντέλων MC-21, J-100 και IL-114 θα αρχίσει το 2026 με καθυστέρηση δύο ετών.
Το 2021, πριν από την έναρξη του πολέμου, η Ρωσία προσέθεσε 52 εμπορικά αεροσκάφη στον στόλο της, στα οποία περιλαμβάνονται 27 από την Airbus, 3 από την Boeing, καθώς και 22 ρωσικά Sukhoi Superjet που κατασκευάστηκαν με εισαγόμενα εξαρτήματα.
Second import-substituted MC-21 prototype carries out maiden flight https://t.co/KDGgVzUMm3 pic.twitter.com/hda0JarReF
— FlightGlobal (@FlightGlobal) October 28, 2025
Από το 2021, μόνο 13 αεροπλάνα έχουν προστεθεί στον ρωσικό στόλο: 12 Superjet της Rostec που χρησιμοποιούνται από τις αεροπορικές εταιρείες και ένα δικινητήριο Tupolev Tu-214, επίσης της Rostec, με το οποίο φέρεται να πετά ο πρώτος αντιπρόεδρος της ρωσικής κυβέρνησης Ντένις Μαντούροφ.
Τα προβλήματα στην εγχώρια αεροπορική βιομηχανία ανάγκασαν τη Μόσχα να καταφύγει σε ασυνήθιστες λύσεις, ζητώντας για παράδειγμα από αεροπορικές εταιρείες της Κεντρικής Ασίας, όπως το Καζακστάν και το Ουζμπεκιστάν, να αναλάβουν τοπικά δρομολόγια εντός Ρωσίας.