Όλα τα αεροδρόμια της Νότιας Κορέας θα υποχρεωθούν να εγκαταστήσουν συστήματα παρακολούθησης πτηνών, όπως κάμερες ανίχνευσης και ραντάρ θερμικής απεικόνισης, έπειτα από το φονικό αεροπορικό δυστύχημα του Δεκεμβρίου, το οποίο κόστισε τη ζωή σε 179 άτομα.

Τα ραντάρ ανιχνεύουν τις κινήσεις και το μέγεθος των πουλιών, μεταφέροντας τις πληροφορίες άμεσα στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. Αυτή τη στιγμή, μόνο τέσσερα αεροδρόμια στη χώρα διαθέτουν κάμερες θερμικής απεικόνισης, ενώ δεν είναι γνωστό αν κάποιο από αυτά έχει και ραντάρ ανίχνευσης πτηνών. Η εγκατάσταση του εξοπλισμού αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2026.

Επιπλέον, οι περιοχές που προσελκύουν πουλιά, όπως οι χωματερές κοντά στα αεροδρόμια, θα πρέπει να κλείσουν για να αποτραπούν παρόμοια περιστατικά.

Οι ερευνητές που μελετούν τη συντριβή του Boeing 737-800, την πιο θανατηφόρα στην ιστορία της Νότιας Κορέας, εντόπισαν φτερά και κηλίδες αίματος στους κινητήρες του αεροπλάνου. Η έρευνα επικεντρώνεται στην πρόσκρουση του αεροπλάνου σε σμήνος πουλιών και στη σύγκρουση με μια τσιμεντένια κατασκευή στο τέλος του διαδρόμου προσγείωσης, που επιβάρυνε σοβαρά τη σοβαρότητα του ατυχήματος.

Ειδικοί εκτιμούν πως αν δεν υπήρχε αυτή η κατασκευή, ο αριθμός των θυμάτων θα μπορούσε να είναι πολύ μικρότερος.

Το αεροσκάφος της Jeju Air είχε απογειωθεί από την Μπανγκόκ στις 29 Δεκεμβρίου και κατευθυνόταν προς το διεθνές αεροδρόμιο Μουάν.

Τρία λεπτά πριν από την προσγείωση, το πλήρωμα ενημερώθηκε για «δραστηριότητα πουλιών», ενώ λίγο αργότερα ανέφεραν ότι το αεροπλάνο είχε χτυπήσει ένα πουλί και εξέπεμψε σήμα κινδύνου.

Στην προσπάθεια για αναγκαστική προσγείωση, το αεροπλάνο προσέκρουσε στην κατασκευή και εξερράγη, σκοτώνοντας 179 άτομα και αφήνοντας μόνο δύο επιζώντες, μέλη του πληρώματος.