Την ώρα που βρίσκονται σε εξέλιξη οι έρευνες για τη συντριβή του Falcon στο οποίο επέβαινε ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ενόπλων Δυνάμεων της Λιβύης αλλά και η Ελληνίδα αεροσυνοδός Μαρία Παππά, νέες πληροφορίες αναφέρουν πώς για μόλις 30 δευτερόλεπτα αποφεύχθηκε μεγαλύτερη τραγωδία.

Συγκεκριμένα, αν το Falcon συνέχιζε την πορεία του για άλλα 30 δευτερόλεπτα τότε θα είχε συντριβεί στο κέντρο του χωριού Κεσικαβάκ που βρίσκεται σε απόσταση 2 χιλιομέτρων από το σημείο συντριβής του αεροσκάφους.

Κάτοικοι του χωριού αυτού ήταν, άλλωστε, οι πρώτοι που έφτασαν στο σημείο που κατέπεσε το Falcon βρίσκοντας διασκορπισμένα συντρίμμια σε χωράφια και δασικές περιοχές.

Οι ίδιο περιγράφοντας τον πανικό που προκλήθηκε είπαν: «Ακούσαμε μια απίστευτη έκρηξη. Τα παράθυρα των σπιτιών κουνήθηκαν και νομίσαμε ότι ήταν σεισμός. Ήταν μια πολύ μεγάλη έκρηξη και ο ουρανός φωτίστηκε από αυτήν».

Όπως μετέδωσαν τουρκικά μέσα ενημέρωσης τα συντρίμμια του Falcon διασκορπίστηκαν σε μια έκταση 3 χιλιομέτρων.

Όπως αποκαλύφθηκε από το χρονολόγιο των επικοινωνιών του πιλότου του μοιραίου αεροπλάνου με τον πύργο ελέγχου, από τη στιγμή που ο πιλότος κήρυξε συναγερμό PAN-PAN (χαμηλότερο επίπεδο προειδοποίησης από το MAYDAY, που δηλώνει άμεσο κίνδυνο) και ανέφερε ότι υπήρξε γενική ηλεκτρική βλάβη, χρειάστηκαν μόλις επτά λεπτά μέχρι να χαθεί τελείως από τα ραντάρ το Falcon έχοντας πλέον συντριβεί.

Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Μεταφορών της Τουρκίας, Αμπντουλκαντίρ Ουράλογλου:

Στις 20:31 το αεροσκάφος εξέδωσε τον κωδικό PAN-PAN, PAN-PAN, PAN-PAN, ένα επίπεδο κάτω από την προειδοποίηση MAY DAY, που είναι ο κωδικός υψηλότερου κινδύνου. Ταυτόχρονα, ο πιλότος ενημέρωσε τον πύργο ελέγχου για «γενική ηλεκτρική βλάβη» και ζήτησε πορεία πτήσης για να επιστρέψει στην Άγκυρα.

Στις 20:32 ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας ενημέρωσε το αεροσκάφος για την κατεύθυνση και το επίπεδο καθόδου που θα έπρεπε να ακολουθήσει για την επιστροφή του στο αεροδρόμιο Esenboğa.

Στις 20:33 ο πιλότος εξέδωσε τον κωδικό έκτακτης ανάγκης 7700, τον κωδικό υψηλότερου κινδύνου. Ταυτόχρονα, το αεροσκάφος εξαφανίστηκε από το ραντάρ.

Στις 20:34 ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας επιβεβαίωσε με τον πιλότο τον έλεγχο του επιπέδου θορύβου.

Στις 20:34 το αεροσκάφος παραδόθηκε στον Έλεγχο Προσέγγισης για επείγουσα επιστροφή στο αεροδρόμιο Esenboğa.

Στις 20:35 το αεροσκάφος επικοινώνησε για να επιστρέψει, δηλώνοντας PAN-PAN, PANPAN, PAN-PAN.

Στις 20:36 η φωνή του πιλότου έγινε δύσκολο να ακουστεί. Παρουσιάστηκε μερική απώλεια πληροφοριών πτήσης στην οθόνη του ραντάρ.

Στις 20:38 το αεροσκάφος εξαφανίστηκε εντελώς από το ραντάρ.