Στο «φως» της δημοσιότητας, ήρθε ολόκληρη η απολογία του 59χρονου μοιραίου σταθμάρχη Λάρισας, ο οποίος, να σημειωθεί πως κρίθηκε προφυλακιστέος με απόφαση του ανακριτή και του εισαγγελέα.

Ο 59χρονος σταθμάρχης, στις επτάμιση ώρες που βρισκόταν ενώπιον της ανακρίτριας, χωρίς απολογητικό υπόμνημα απάντησε στις ερωτήσεις και μίλησε για όλα. Για τη θέση του στο σταθμαρχείο, για το πώς έγινε σταθμάρχης, όντας 59 ετών και φυσικά τι συνέβη το μοιραίο βράδυ.

Όλη η απολογία του σταθμάρχη στην ανακρίτρια

Ξεκινώντας την απολογία του ανέφερε πώς όταν έγινε το δυστύχημα τον πήρε η αστυνομία τηλέφωνο προκειμένου να ρωτήσει αν υπήρξε κάποιο ατύχημα. Όταν έκλεισε το τηλέφωνο πήρε αμέσως μετά η πυροσβεστική ενημερώνοντας τον για την σύγκρουση των τρένων. Αμέσως μετά αναφέρει πως δεν θυμάται τι έγινε.

Ακόμη, αναφέρει: «Εγώ είχα δει στον πίνακα ότι όταν γύρισα τα κλειδιά, αφού μπήκε το 2597, οι λυχνίες ήταν λευκές σταθερά. Αυτό που μπορώ να εικάσω είναι ότι το κλειδί κούμπωσε στιγμιαία και στη συνέχεια ξεκούμπωσε και γύρισα στην παρακαμπτήριο δίχως όμως να αλλάξουν οι λυχνίες στον πίνακα», είπε στην απολογία του.

">

Σχετικά με τα δρομολόγια και τις βάρδιες

Στην ερώτηση για τον αριθμό των δρομολογίων που διέρχονται από το σταθμό της Λάρισας κατά την νυχτερινή βάρδια, ο σταθμάρχης ανέφερε ότι «Διέρχονται 13 δρομολόγια εκ των οποίων τα 9 διέρχονται μεταξύ των ωρών από 22:09 έως 00:30».

Ακόμη, ο σταθμάρχης ρωτήθηκε για τον αριθμό των απασχολουμένων στην εκάστοτε βάρδια, απαντώντας «Ορίζεται από τον εσωτερικό κανονισμό κυκλοφορίας του ΟΣΕ και σε κάθε σταθμό, ορίζεται από τον προϊστάμενο της επιθεώρησης και συγκεκριμένα από τον κύριο Νικολάου.

Μέχρι τις 25 Ιανουαρίου 2023, σε κάθε βάρδια στο σταθμό Λάρισας, υπηρετούσε να σταθμάρχης. Οι βάρδιες είναι 06:00- 15:00 (πρωινή), 14:00-23:00 (απογευματινή) και 22:00-07:00 (βραδινή). Από τις 25 Ιανουαρίου 2023 που προστέθηκαν στην υπηρεσία άλλοι 14 σταθμάρχες, ορίστηκε να υπηρετούν δύο σταθμάρχες στην πρωινή βάρδια, δύο στην απογευματινή και ένας στην βραδινή. Αυτό το όρισε η Γ’ Επιθεώρηση με εντολή από την διοίκηση. Στην απογευματινή βάρδια εκτελούνται περίπου 16 με 18 δρομολόγια».

Κατόπιν, ερωτώμενος για τον αριθμό των σταθμαρχών που υπηρετούν από τις 22.00 μέχρι 23.00, απάντησε «Κανονικά υπηρετούν τρεις σταθμάρχες. Δύο οι απογευματινοί και ένας ο βραδινός. Συνολικά στην Περιφέρεια στην οποία επεκτείνεται η εξουσία της Γ’ Επιθεώρησης, υπηρετούν περίπου 26 με 27 άτομα σταθμάρχες, συμπεριλαμβανομένων εμού και των 13 συναδέλφων μου».

Ως προς το ποιος ρυθμίζει την κυκλοφορία, όταν υπηρετούν τρείς σταθμάρχες ταυτόχρονα, η απάντηση του σταθμάρχη ήταν ότι «Ο αρχαιότερος σταθμάρχης ρυθμίζει την κυκλοφορία και οι νεότεροι συντάσσουν τα τηλεγραφήματα, τα υποδείγματα και ο νυχτερινός σταθμάρχης ενημερώνεται για την κυκλοφορία. Επικεφαλής είναι πάντοτε ο αρχαιότερος και ανάλογα με τις ανάγκες μοιράζονται τα καθήκοντα».

Ακόμη, στην ερώτηση: «Για ποιο λόγο, ενώ οι πιο απαιτητικές ώρες της βραδινής βάρδιας είναι μεταξύ 22:00 και 00:30, η βάρδια εκτείνεται μέχρι της 23:00 και όχι μέχρι τις 00:30; Και ποιος είναι που αποφασίζει για την υπηρεσία ενός ή περισσοτέρων σταθμαρχών εκείνη την ώρα;»

Ο σταθμάρχης απαντά: «Επτά τρένα διέρχονται από το σταθμό της Λάρισας από ώρα 22:00 έως 23:00. Γι’ αυτό και η απογευματινή βάρδια ορίζεται ως τις 23:00 όπως φαίνεται και από το φύλλο παρουσίας σταθμαρχών. Αυτό δε ορίζεται από τον προϊστάμενο του τμήματος επιθεώρησης».