Ο πλοίαρχος του Blue Horizon, απαντά μέσω του δικηγόρου του Γιώργου Κοκοσάλη, στο ερώτημα γιατί δεν σταμάτησαν τις μηχανές του πλοίου όταν έσπρωξαν τον Αντώνη Καρυώτη στη θάλασσα.

Σύμφωνα με τον ίδιο ο εντολέας του «ενήργησε με βάση το μνημόνιο ενεργειών του μέσου συνετού καπετάνιου».

Μιλώντας στο crertalive.gr ο συνήγορος του πλοιάρχου στον οποίο ασκήθηκε δίωξη για επικίνδυνη παρέμβαση στις θαλάσσιες συγκοινωνίες υποστήριξε ότι δεν μπορούσε να σταματήσει το πλοίο για τρεις λόγους.

">

Ποιοι είναι αυτοί;

«Πρώτον, γιατί δεν προβλέπεται από το λεγόμενο μνημόνιο ενεργειών διότι αν σταματούσε, το πλοίο θα ήταν ακυβέρνητο με μεγάλο κίνδυνο όσων επέβαιναν, επιβατών και πληρώματος, των ελλιμενισμένων πλοίων και των επιβαινόντων σε αυτά. Θα μπορούσε να πέσει στον λιμενοβραχιόνα, θα μπορούσε να πέσει στον ντόκο και να συνθλίψει τον Αντώνη.

Δεύτερον δεν του δόθηκε εντολή να σταματήσει από το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας Πλοίων, όπως ανάλογη εντολή του δόθηκε τόσο στις 21.42 που του ζητήθηκε να διακόψει τον πλου και να περιμένει νεότερες οδηγίες, όσο και στις 22.00 οπότε και διατάχθηκε να επιστρέψει στο λιμάνι του Πειραιά.

Τρίτον, για τους προαναφερόμενους λόγους το Κέντρο Ελέγχου του έδωσε εντολή να εξέλθει από το λιμάνι του Πειραιά με ελάχιστη ταχύτητα πηδαλίου.

Κατά συνέπεια, ο εντολέας μου, ενήργησε με βάση το μνημόνιο ενεργειών του μέσου συνετού καπετάνιου», ανέφερε ο κ.Κοκοσάλης.