
Ένα νέο περιστατικό, το οποίο θα μπορούσε να είχε σοβαρές συνέπειες για την ασφάλεια του ελληνικού σιδηροδρόμου, έρχεται στο φως λίγες μέρες πριν την επέτειο της τραγωδίας των Τεμπών.
Στις αρχές Ιανουαρίου, σύμφωνα με τις πληροφορίες, μια γερανοδρεζίνα που κινούταν στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) παρουσίασε ξαφνική πλήρη αποτυχία του συστήματος φρένων και του κινητήρα της, με αποτέλεσμα το δεύτερο βαγόνι της να εκτροχιαστεί.
Το περιστατικό αυτό θυμίζει έντονα ένα σοβαρό εργατικό ατύχημα στο ΗΣΑΠ, όπου το σύστημα πέδησης της μηχανής λείανσης της γραμμής είχε καταρρεύσει και η μηχανή παρέμεινε ανεξέλεγκτη μέχρι που ακινητοποιήθηκε από ένα σταθμευμένο συρμό.
Εκείνη τη φορά, πέντε εργαζόμενοι αναγκάστηκαν να πηδήξουν από το τρένο ενώ ήταν εν κινήσει, με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ένας εργαζόμενος της ΣΤΑΣΥ.
Στο πρόσφατο περιστατικό της γερανοδρεζίνας, ευτυχώς δεν υπήρξαν τραυματισμοί, όμως το περιστατικό αποκάλυψε σοβαρές αδυναμίες στο σύστημα ασφαλείας. Ο ΟΣΕ ανακοίνωσε το συμβάν, το οποίο υπεβλήθη δύο ημέρες αργότερα στους αρμόδιους φορείς, μεταξύ των οποίων το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ).
Σύμφωνα με τη γνωστοποίηση του ΟΣΕ, η γερανοδρεζίνα παραβίασε φωτόσημο και αλλαγή τροχιάς λόγω της πλήρους απώλειας του συστήματος πέδησης.
Η έρευνα για το συμβάν είναι σε εξέλιξη και θα ακολουθήσει πόρισμα, ωστόσο μέχρι σήμερα, το πόρισμα δεν έχει κατατεθεί ακόμα στη ΡΑΣ. Η Ρυθμιστική Αρχή ζήτησε από τον ΟΣΕ να επιταχύνει τη διαδικασία διερεύνησης του περιστατικού.