Η επιστροφή της φρεγάτας «ΣΠΕΤΣΑΙ» από την Ερυθρά Θάλασσα με σοβαρή μηχανική βλάβη έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου, για την ανάγκη επιτάχυνσης του προγράμματος εκσυγχρονισμού των φρεγατών ΜΕΚΟ 200ΗΝ το οποίο έχει περάσει πλέον κάθε επιτρεπτό όριο καθυστέρησης (δικαιολογημένης ή αδικαιολόγητης).

Η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία είχε θέσει ένα φιλόδοξο και ρεαλιστικό στόχο, να έχουν υπογραφεί οι βασικές συμβάσεις μέχρι το τέλος του 2025.

Ήδη φτάσαμε στα μέσα Δεκεμβρίου και προχωράμε για το τέλος του έτους και ακόμη δεν έχουν προχωρήσει οι διαδικασίες επικύρωσης των βασικών συμβάσεων από τη Βουλή και το ΚΥΣΕΑ, παρά το γεγονός ότι οι 3 βασικές εταιρείες που θα αναλάβουν το πρόγραμμα έχουν καταθέσει από καιρό τώρα τις προσφορές τους.

Τι είναι επομένως μέσα στο ΥΠΕΘΑ που κολλάει το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των φρεγατών ΜΕΚΟ;

Ποιος είναι ο λόγος που το πρόγραμμα δεν έχει εγκριθεί για υλοποίηση, δεδομένου του γεγονότος ότι οι 4 φρεγάτες MEKO 200 θα είναι αναπόσπαστο μέρος της μελλοντικής δύναμης του Στόλου (4 φρεγάτες FDI, 2+2 Betgamini, 4 MEKO) τουλάχιστον έτσι όπως το οραματίζεται το ΓΕΝ;