Με βάση την τελευταία ενημέρωση που έχει το Ναυτικό Επιτελείο από την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία για την εξέλιξη του προγράμματος το οποία αφορά τον εκσυγχρονισμό των τεσσάρων Αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας P3B ORION το πρώτο εκσυγχρονισμένο αεροσκάφος δεν πρόκειται να παραδοθεί τον Απρίλιο του 2024.

Για αυτή την ημερομηνία διαβεβαίωνε έως τώρα η ΕΑΒ αλλά τώρα μετατίθεται αρκετούς μήνες αργότερα και μάλιστα χωρίς να ξεκαθαρίζεται με σαφήνεια ο ακριβής χρόνος.

Το αρχικό χρονοδιάγραμμα όταν υπεγράφη η σχετική σύμβαση το 2015 προέβλεπε την παράδοση του πρώτου αεροσκάφους εντός του 2019, με τα τρία επόμενα να παραλαμβάνονται από το Πολεμικό Ναυτικό από το 2020 έως και το 2022.

">

Η νέα αναβολή στην παραλαβή από το ΠΝ του πρώτου εκσυγχρονισμένου ΑΦΝΣ συνεπάγεται πλέον πενταετή καθυστέρηση.

Πρόκειται για πρόγραμμα το οποίο ήδη έχει εξοφληθεί συνολικού κόστους 499.843.145 δολαρίων. Το πόσο έχει καταβληθεί μέσω του προϋπολογισμού του ΥΠΕΘΑ για τις εξοπλιστικές δαπάνες σε επτά δόσεις από το 2015 έως και το 2021.

Από τους πρώτους μήνες υλοποίησης του προγράμματος η ανάδοχος από το US NAVY εταιρεία Lockheed Martin επιρρίπτει την ευθύνη των τεράστιων καθυστερήσεων στην ΕΑΒ η οποία με τη σειρά της κάνει λόγο για δραματική έλλειψη προσωπικού καθώς η πλειονότητα των εξειδικευμένων στελεχών σε κρίσιμες ειδικότητες απασχολείται στο πρόγραμμα αναβάθμισης των 83 μαχητικών F-16 σε διαμόρφωση Viper.

Σημειώνεται ότι και ο έτερος υποκατασκευαστής, η ελληνική εταιρεία SCYTALYS, έχει παραδώσει εντός του χρονοδιαγράμματος.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Το πρόβλημα είναι μόνο της ΕΑΒ και αυτό στην ουσία οφείλεται στο ΥΠΟΙΚ και στο ΥΠΕΘΑ που δεν προσέλαβαν το αναγκαίο προσωπικό.