Αύριο το νέο τουρκικό, εγχώριας ανάπτυξης και παραγωγής, πρωτότυπο μαχητικό αεροσκάφος ΚΑΑΝ θα πετάξει για πρώτη φορά

Αφότου ολοκλήρωσε με επιτυχία την πρώτη δοκιμή τροχοδρόμησης στο διάδρομο προσγείωσης, τώρα ετοιμάζεται και να πετάξει με προσωρινούς κινητήρες, καθώς ακόμη η Τουρκία δεν έχει καταλήξει ποιος θα είναι ο νέος κινητήρας του μαχητικού.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η παράδοση των πρώτων 20 ΚΑΑΝ προβλέπεται να γίνει το 2028.

Οι προετοιμασίες για μια ομαλή απογείωση συνεχίζονται σχολαστικά, αλλά νέες πτητικές δοκιμές περιμένουν το KAAN εντός του έτους, αν έχει επιτυχή κατάληξη η πρώτη πτήση.

Το KAAN βγήκε από το υπόστεγο τον περασμένο Μάιο. Στόχος είναι να παραχθούν τρία πρωτότυπα KAAN έως το 2026. Η συναρμολόγηση του 2ου και του 3ου πρωτοτύπου συνεχίζονται επί του παρόντος.

Μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί δοκιμές καθίσματος εκτόξευσης του KAAN, στατικές δοκιμές πλήρους μήκους, στατικές δοκιμές των επιφανειών ελέγχου, δοκιμές πτώσης του συστήματος προσγείωσης, δοκιμές του συστήματος αεροναυπηγικής στο εργαστήριο ολοκλήρωσης του συστήματος, δοκιμές καυσίμου και δοκιμές εκκίνησης του κινητήρα.

https://twitter.com/Islam_Observer_/status/1745773604128927794?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1745773604128927794%7Ctwgr%5Ec8cd4952124094856f4868d0324affc61c1fe1de%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.ethnos.gr%2FWorld%2Farticle%2F297636%2Fthntrithgiaprothforastoysaitherestotoyrkikomaxhtikokaan

Τα χαρακτηριστικά του

Το ΚΑΑΝ διαθέτει επίσης προηγμένους αισθητήρες επί του σκάφους και ταχεία μεταφορά δεδομένων μεταξύ άλλων επιχειρησιακών κέντρων. Έτσι, το αεροσκάφος μπορεί να παρέχει άμεση και αποτελεσματική μεταφορά της εικόνας στην επιχειρησιακή περιοχή στα στοιχεία της αποστολής.

Το ΚΑΑΝ ελαφρύνει επίσης το φόρτο εργασίας των πιλότων με την αποτελεσματική συνεργασία ανθρώπου-μηχανής, παρέχοντας στον πιλότο δυνατότητες να λαμβάνει σωστές αποφάσεις σε πολύπλοκα πολεμικά περιβάλλοντα.

Το αεροσκάφος θα ενημερώνει επίσης τον πιλότο ανιχνεύοντας τις ζημιές που προκαλούνται κατά τη διάρκεια της μάχης στην επιχειρησιακή περιοχή χάρη σε προηγμένα συστήματα, μπορεί επίσης να είναι έτοιμο για υπηρεσία σε σύντομο χρονικό διάστημα μεταξύ δύο αποστολών, προκειμένου να αυξηθεί ο αριθμός των αποτελεσματικών εξορμήσεων.

Σχεδιασμένο με μονοθέσιο πιλοτήριο, το εθνικό μαχητικό αεροσκάφος θα έχει δύο κινητήρες, χαμηλή ορατότητα έναντι των ραντάρ, δυνατότητα μεταφοράς όπλων εντός της ατράκτου, προηγμένα συστήματα πτήσης και βολής, ραντάρ διπλής λειτουργίας και δυνατότητες ηλεκτρονικού πολέμου.

Το εθνικό μαχητικό αεροσκάφος κατασκευάζεται από σύνθετα υλικά (RAM) που έχουν την ικανότητα να απορροφούν την εκπεμπόμενη ακτινοβολία των ραντάρ.

Το εθνικό μαχητικό αεροσκάφος τραβάει την προσοχή με τη διπλή ουρά, τον διπλό κινητήρα και τη γωνιώδη δομή του. Το αεροσκάφος, το οποίο είναι ένα πλήρες μαχητικό με τα ανώτερα χαρακτηριστικά του, έχει μήκος 21 μέτρα, ύψος 6 μέτρα και άνοιγμα φτερών 14 μέτρα.

Το αεροσκάφος, το οποίο μπορεί να φτάσει σε ύψος 55 χιλιάδων ποδιών, θα μπορεί να πετάξει 1,8 φορές ταχύτερα από τον ήχο.

Έχουν επίσης δρομολογηθεί μελέτες για τον εγχώριο κινητήρα του αεροσκάφους, ενώ σχεδιάζεται να τοποθετηθεί στο ρύγχος του αεροσκάφους ένα ραντάρ που θα παραχθεί από την ASELSAN.

Η ASELSAN αναπτύσσει επίσης ένα σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου και ένα ηλεκτροοπτικό σύστημα επιτήρησης 360 μοιρών που θα χρησιμοποιηθεί στα εθνικά μαχητικά αεροσκάφη.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Το KAAN έχει σχεδιαστεί ως ένα αεροσκάφος που θα επιχειρεί μαζί με μη επανδρωμένα αεροσκάφη, που θα ενεργούν ως ομάδα.