Χτυπήθηκε στο Μπρόβαρι του Κιέβου ο κεντρικός σταθμός παραγωγής ρεύματος από ρωσικό πύραυλο Iskander.

Η έκρηξη μετέτρεψε την νύχτα σε μέρα και ήταν τέτοιο το μέγεθός της έκρηξης που κυριολεκτικά τον «εξαφάνισε».

Η Ρωσία εκτόξευσε συνολικά 22 πυραύλους και πάνω από 460 drones πλήττοντας τις περιοχές Κίεβο, Ντνιεπροπετρόφσκ, Χάρκοβο, Τσερνιχόφ και Τσερκάσι και συγκεκριμένα τις ενεργειακές υποδομές.

Oι Ρώσοι χρησιμοποίησαν πυραύλους Iscander, υπερ-υπερηχητικούς Κinzhal και cruise Kalibr.

Τέσσερα drones πέρασαν ακόμη και στη Μολδαβία και τη Ρουμανία. Προέτρεψε τους εταίρους να συνεχίσουν τις παραδόσεις όπλων, την αεράμυνα και τις κυρώσεις.

Οι Ρώσοι χρησιμοποιούν τα drones για να ελέγξουν πόσο αποτελεσματική είναι η ουκρανική αεράμυνα και για να εντοπίσουν που βρίσκονται τα δυτικά συστήματα αεράμυνας (IRIS T, NASAMS and Patriot) και πως αυτά μπορούν να αντιδράσουν κτά των ρωσικών πυραύλων.

Από εκεί προκύπτουν συμπεράσματα για επιπλέον ανάπτυξη και για την απαραίτητη παραγωγή νέων βλημάτων.

Η ρωσική επίθεση ήταν απάντηση στην σημερινή μαζική επίθεση με drones της Ουκρανίας στην νοτιοδυτική Ρωσία.

Στην ουκρανική αυτή επίθεση επλήγη το ρωσικό αεροσκάφος Beriev  A-60, ένα πειραματικό αεροπλάνο με εξελιγμένα όπλα λέιζερ, βασισμένο στο στρατιωτικό μεταγωγικό αεροσκάφος Il-76, στο Ταγκανρόγκ.

Πιο συγκεκριμένα, στόχος της ουκρανικής επίθεσης ήταν η Επιστημονική και Τεχνική Εγκατάσταση Αεροπορίας G. M. Beriev και η αεροπορική βάση Ταγκανρόγκ-Νότια, η οποία χρησιμεύει ως η κύρια βάση δοκιμών της εταιρείας.

Το εργοστάσιο Beriev Aviation ειδικεύεται στην ανάπτυξη, τη μαζική παραγωγή, τον εκσυγχρονισμό και την επισκευή αμφίβιων αεροσκαφών και αεροπορικών συγκροτημάτων ειδικού σκοπού, συμπεριλαμβανομένου του αεροσκάφους έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου A-50.

Το εργοστάσιο πραγματοποιεί, επίσης, σημαντικές επισκευές σε αεροσκάφη της Αεροπορίας και εκσυγχρονίζει στρατηγικά βομβαρδιστικά αεροσκάφη Tu-95MSM.

Η επιχείρηση αποτελεί μέρος της JSC United Aircraft Corporation της ρωσικής κρατικής εταιρείας Rostec.

Το Beriev A-60 που χτυπήθηκε παρέμενε ακινητοποιημένο για πολλά χρόνια στην αεροπορική βάση Taganrog-South.

Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της σημερινής επίθεσης, χτυπήθηκε ένα υπόστεγο στο αεροπορικό εργοστάσιο που χρησιμοποιείται για τη συντήρηση και τον εκσυγχρονισμό των ρωσικών στρατηγικών βομβαρδιστικών Tu-95MS στην έκδοση Tu-95MSM. 

Το Beriev A-60 κατασκευάστηκε πρώτη φορά στη Σοβιετική Ένωση ως φορέας όπλων λέιζερ. Χρησιμοποιήθηκε σε πειράματα για να τυφλώνει και να απενεργοποιεί προσωρινά τα οπτικά συστήματα των δορυφόρων αναγνώρισης.

Μετά την πτώση της Σοβιετικής Ένωσης, η ανάπτυξη αυτού του μοντέλου αεροπλάνου έχει σταματήσει πολλές φορές, κυρίως λόγω έλλειψης χρηματοδότησης, όμως, η κατασκευή του άρχισε εκ νέου τη δεκαετία του 2010.

Οι εργασίες για αυτό το αεροπλάνο ξεκίνησαν κατά τη δεκαετία του 1970 και αρχικά είχε σχεδιαστεί για να καταστρέφει αερόστατα παρατήρησης μεγάλου υψομέτρου. 

Το πρώτο πρωτότυπο (με την ονομασία 1A) πραγματοποίησε την παρθενική του πτήση τον Αύγουστο του 1981, ενώ οι δοκιμαστικές πτήσεις με όπλα λέιζερ 1 MW ξεκίνησαν το 1984.

Σύμφωνα με ρωσικές πηγές κατά τη διάρκεια των δεκάδων πτήσεων που πραγματοποιήθηκαν το λέιζερ πυροδοτήθηκε σε στόχους τύπου «στρατοσφαιρικού αερόστατου» σε υψόμετρο 30-40 χιλιομέτρων και σε στόχους La-17.

Ωστόσο, το πρώτο πρωτότυπο καταστράφηκε μετά τη φωτιά που εκδηλώθηκε στο αεροδρόμιο Chkalovsky το 1989.

Το πειραματικό A-60 αποκαταστάθηκε γρήγορα και μετονομάστηκε σε 1A2, με τις δοκιμαστικές πτήσεις να ξαναρχίζουν το 1991. Οι δοκιμές αυτές σταμάτησαν ξανά το 1993, για να ξαναρχίσουν το 2009.

Στα τέλη της δεκαετίας του 2000, η Ρωσία ισχυρίστηκε ότι οι πτήσεις του A-60 είχαν ειρηνικούς σκοπούς, φαινομενικά για «παρακολούθηση με λέιζερ» διαστημικών σκαφών στην ανώτερη ατμόσφαιρα.