Η ιστορία της Formula 1 είναι γεμάτη με αντιπαλότητα και οδηγούς που έψαχναν το κάτι παραπάνω… κάτι που πολλές φορές οδήγησε τους οπαδούς να τους χαρακτηρίσουν ως «βρώμικους». 

Σίγουρα ένα από τα τελευταία περιστατικά που θα μπορούσε να δώσει τον χαρακτηρισμό «κακό παιδί» στον δημιουργό του είναι αυτό μαρτυρήσαμε στο Gran Prix της περασμένης σεζόν μεταξύ του Lewis Hamilton και του Max Verstappen στη Μεγάλης Βρετανίας. Ένα συμβάν που έβαλε το δικό του λιθαράκι στη διαμόρφωση του πρωταθλήματος αφού ο ένας βγήκε νοκ-άουτ ενώ ο άλλος τερμάτισε τελικά δεύτερος.

Υπάρχουν όμως στ’ αλήθεια «κακά παιδιά» στο κορυφαίο πρωτάθλημα ταχύτητας των τεσσάρων τροχών; Η F1 δεν είναι ποδόσφαιρο, η καλαμιά ή το εκτός φάσης χτύπημα του αχώνευτου σέντερ μπακ επί του αέρινου επιθετικού δεν υφίσταται. Άλλωστε σε έναν κόσμο όπου όλα κινούνται με ταχύτητες άνω των 200 χιλιομέτρων/ώρα, δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια για να ρίξεις μία… ψιλή να καταλάβει ο άλλος που ήρθε. Η επικινδυνότητα είναι μεγάλη.

Γι’ αυτό και στη σύγχρονη εποχή της Formula 1, την εποχή του VAR, των αγωνοδικών και των αυστηρών ποινών, είναι πολύ σπάνιο το φαινόμενο μαύρης σημαίας και αποκλεισμού από ένα αγώνα. Θυμάστε (χωρίς βοήθεια από google) πότε είδαμε τελευταία φορά σε γκραν πρι; Το φανταστήκαμε.

Τον «βρώμικο» λοιπόν οδηγό, δύσκολα τον εντοπίζεις. Όμως ο επιθετικός, κάνει μπαμ από χιλιόμετρο. Επειδή είπαμε για τη σύγκρουση Hamilton-Verstappen, αμφότεροι αποτελούν εξαιρετικά παραδείγματα για αυτό, αμφότεροι στα πρώτα τους, άγουρα χρόνια, έπαιρναν υπερβολικά ρίσκα και συμμετείχαν σε πολλές συγκρούσεις.

Ειδικά όταν μάχεσαι στις πρώτες θέσεις της κατάταξης, αυτά φαίνονται! Μάλιστα δεν είναι καθόλου τυχαίο πως αναζητώντας ονόματα για να μπουν σε μία τέτοια λίστα, ουδείς σκέφτεται κομπάρσους. Όλοι σκέφτονται πρωταγωνιστές, πρωταθλητές, οδηγούς που έκαναν τα πάντα για να βρεθούν στην κορυφή. Κάποιες φορές και πέραν των επιτρεπτών ορίων.

Πολλοί λένε για τον Michael Schumacher, έχουν άλλωστε κάποια περιστατικά να θυμηθούν. Όπως για παράδειγμα τη σύγκρουση με τον Damon Hill στο Γκραν Πρι Αυστραλίας, που έκρινε τον τίτλο του 1994. Ο Γερμανός έπρεπε να μείνει μπροστά από τον Άγγλο κι όταν ο οδηγός της Williams βρέθηκε σε θέση να προσπεράσει μετά από λάθος του πρωτοπόρου της βαθμολογίας, ο ομόλογός του στη Benetton έκλεισε την πόρτα. Συγκρούστηκαν, εγκατέλειψαν, ο Schumacher ήταν πρωταθλητής.

">

Τρία χρόνια μετά, στο Γκραν Πρι Ευρώπης, ο Schumacher είχε πάλι αντίπαλο από το στρατόπεδο της Williams. Αυτή τη φορά ήταν ο Jacques Villeneuve, που πάλι ερχόταν με φόρα. Ο Schumi, οδηγός της Ferrari πια, έκοψε το τιμόνι δεξιά όταν είδε τον Καναδό να κινείται πολύ ταχύτερα και παρότι η σύγκρουσή τους δεν οδήγησε σε εγκατάλειψη του μετέπειτα πρωταθλητή Villeneuve, οδήγησε σε αποκλεισμό του Schumacher από την τελική βαθμολογία του πρωταθλήματος.