
Το 2001, σχεδόν κάθε επιβατικό αυτοκίνητο που ταξινομήθηκε στις πέντε μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές -Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία- χρησιμοποιούσε χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι, εκείνη την εποχή, τα αυτοκίνητα με χειροκίνητο κιβώτιο αντιπροσώπευαν το 91% των ταξινομήσεων σε αυτές τις πέντε αγορές.
Ήταν λογικό, η τεχνολογία δεν ήταν τόσο προηγμένη όσο είναι σήμερα. Τα αυτόματα είχαν πολλά κουσούρια, ενώ το υψηλό κόστος εξέλιξης είχε άμεσο αντίκτυπο στην τελική τιμή.
Ωστόσο, όπως συμβαίνει και με κάθε άλλη τεχνολογία στα αυτοκίνητα, η σταδιακή υιοθέτηση έχει συμβάλλει στη μείωση του κόστους. Με την κυκλοφορία να αυξάνεται στις μεγάλες πόλεις και τους οδηγούς να είναι πιο μποτιλιαρισμένοι από ποτέ, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων γίνεται πλέον η νέα νόρμα.
Το 2001, τα πολυτελή αυτοκίνητα με αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων αντιπροσώπευαν το 31% των πωλήσεων. Μέχρι το 2024, έφτασαν το 97%.
Όσον αφορά τις mainstream μάρκες, η αλλαγή είναι εξίσου δραματική: Το μερίδιο αγοράς των αυτόματων κιβωτίων ταχυτήτων αυξήθηκε από 5% το 2001 σε 63% πέρυσι.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες -η χώρα των τεράστιων SUV και των απέραντων αυτοκινητοδρόμων- ήταν πάντα συνώνυμο των αυτόματα σασμάν.
Στην πραγματικότητα, η General Motors ήταν αυτή που ανέπτυξε το πρώτο αυτόματο κιβώτιο μαζικής παραγωγής το 1939.
Και παρά την ταύτιση του Αμερικανού petrolhead με το χειροκίνητο σασμάν τα τελευταία χρόνια, ακόμα κι εκεί τα αυτόματα επελαύνουν. Τα στοιχεία δείχνουν ότι πριν από 25 χρόνια, σχεδόν το 72% των καινούργιων ελαφρών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των μικρών φορτηγών, ήταν εξοπλισμένα με αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων.
Πόσο έπεσε το 28% που κατείχε το χειροκίνητο κιβώτιο; Πέρυσι, αντιπροσώπευε μόλις το 0,8% των πωλήσεων καινούργιων ελαφρών οχημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες.