Αν παρακολουθείς τα παγκόσμια αυτοκινητικά τεκταινόμενα σαφώς θα γνωρίζεις πως η Toyota αποτελεί ένα από τα κορυφαία και πιο ισχυρά brand name στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. 

Ο ιαπωνικός κολοσσός απασχολεί περίπου 400.000 εργαζομένους ανά τον κόσμο, οι οποίοι δουλεύουν με μεράκι, όραμα, οργάνωση και πάθος. Εξελίσσοντάς την σε έναν από τους τους πλέον τεχνολογικά προηγμένους κατασκευαστές του πλανήτη.

Η πολιτική βούληση της ΕΕ τα τελευταία χρόνια για τις αυτοκινητοβιομηχανίες είναι ξεκάθαρη. «Βάλτε τον κόσμο σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα». Έτσι, πολλοί κατασκευαστές αποφάσισαν να στραφούν σε 100% ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε χρόνο dt. Η Toyota όμως δεν βιάστηκε να εξηλεκτρίσει πλήρως την γκάμα της και δεν ήταν λίγοι εκείνοι που θεώρησαν πως θα μείνει πίσω στον τομέα των φουλ ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Δεν θα πρέπει όμως να ξεχνάμε πως η Toyota ήταν μια από τις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες που πίστεψε στην ηλεκτροκίνηση. Λανσάροντας το υβριδικό Toyota Prius το 1997. Σε μια κίνηση ριξηκέλευθη για την εποχή. Αντί λοιπόν να ακολουθήσει την στροφή προς τα 100% ηλεκτρικά αυτοκίνητα προτίμησε να κινηθεί μεθοδικά, διαβάζοντας τις συνθήκες, τη ζήτηση και τον παλμό της αγοράς. Όπως άλλωστε μας έχει δείξει η Ιστορία, όταν η Toyota αποφασίζει να εμπλακεί κάπου δεν το κάνει απλώς για τη συμμετοχή. Αλλά για την κορυφή, ούσα μια μάρκα που σε μεγάλο βαθμό ορίζει τις εξελίξεις.

Δεν πήρε περιττά ρίσκα και βιαστικές αποφάσεις αλλά έδειξε σύνεση και υπομονή. Και φυσικά, συνέχισε να επενδύει στην έρευνα και στην εξέλιξη, έχοντας ως όραμα να φτιάχνει συνεχώς ακόμα καλύτερα αυτοκίνητα. Όπως μας είπαν οι άνθρωποι της Toyota, η ανατροφοδότηση που λαμβάνουν από τους πελάτες είναι κάτι παραπάνω από θετική. «Προσφέρουμε “ειλικρινή” προϊόντα στους πελάτες μας και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε», ανέφερε ο Simon Humphries, Chief Branding Officer και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Toyota Motor Corporation.

Το Kenshiki Forum 2025 αποτέλεσε μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για την παρουσίαση των τελευταίων εξηλεκτρισμένων μοντέλων και τεχνολογιών της εταιρείας. «Kenshiki» στα ιαπωνικά σημαίνει διορατικότητα και η εφετινή εκδήλωση, παρουσία υψηλόβαθμων στελεχών της Toyota Motor Europe -και όχι μόνο- και 350 εκπροσώπων των μέσων ενημέρωσης εστίασε στην πολυτεχνολογική προϊοντική στρατηγική της (Toyota Multi-pathway), την ικανοποίηση των μεταβαλλόμενων και διαφορετικών αναγκών των πελατών και τη μετάβασή της προς την ουδετερότητα άνθρακα. Υπό το πρίσμα της ιαπωνικής φιλοσοφίας Kaizen, που υποδηλώνει τη συνεχή εξέλιξη.

Ο Humphries, τόνισε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης: «Το ζητούμενο είναι όλοι οι πελάτες να νιώθουν ότι έχουν τη δυνατότητα να κάνουν τη σωστή για τους ίδιους επιλογή. Η προσφορά επιλογών και ευκαιριών βρίσκεται στο επίκεντρο των αυτοκινήτων και όλων όσων κάνουμε – περιλαμβανομένης της πορείας προς τη βιωσιμότητα».

Το παραπάνω σκεπτικό φαίνεται πως βρίσκεται σε πλήρη συμφωνία με την πολυτεχνολογική στρατηγική της Toyota, καθώς οι λύσεις κινητικότητας χαμηλών και μηδενικών εκπομπών σχεδιάζονται για να καλύψουν συγκεκριμένες τοπικές ανάγκες.

Δηλαδή προϊόντα που ικανοποιούν τη ζήτηση των πελατών ή είναι σχετικά με την τοπική τους υποδομή. Ενώ παράλληλα παραμένουν προσβάσιμα, έτσι ώστε κανείς να μην μένει πίσω στο ταξίδι προς την ουδετερότητα του άνθρακα. Το μότο της Toyota άλλωστε τα λέει όλα «Leave no one behind».