Ο 5κύλινδρος κινητήρας έκανε το ντεμπούτο του το 1976 στο Audi 100 5E της δεύτερης γενιάς και βασιζόταν στη σειρά κινητήρων EA 827 του VW Group.

Η Audi ήθελε να ανεβάσει το 100 σε ανώτερη κλάση και σκέφτηκε ότι ένας 6κύλινδρος κινητήρας θα ήταν απαραίτητος. Όμως δημιουργούσε προβλήματα χωροταξίας και κατανομής βάρους, οπότε αποφάσισε να εξελίξει έναν 5κύλινδρο σε σειρά -κάτι ασυνήθιστο για την εποχή αφού οι κινητήρες με μονό αριθμό κυλίνδρων ήταν πολύ σπάνιοι.

Ο πρώτος 5κύλινδρος της Audi είχε κυβισμό 2,1 λίτρων και με σύστημα ψεκασμού απέδιδε 136 PS/5.700 rpm με ροπή 185 Nm/4.200 rpm. Μια έκδοση με καρμπιρατέρ που λανσαρίστηκε το 1978 δεν ξεπερνούσε τους 115 PS.