Η Audi συνέχισε την εξέλιξη τοποθετώντας εναλλάκτη θερμότητας (ιντερκούλερ) για τον συμπιεσμένο αέρα εισαγωγής, με αποτέλεσμα η ισχύς να φτάσει τους 200 PS και η ροπή τα 285 Νm στο θρυλικό Quattro κουπέ που παρουσιάστηκε στην Έκθεση της Γενεύης το 1980.
Στην αγωνιστική έκδοση Group B, o κινητήρας έφτανε τους 360 PS και τα 450 Νm, που ήταν αρκετά για να πάρει ο Hannu Mikkola το παγκόσμιο πρωτάθλημα το 1983 και ο Stig Blomqvist το 1984.
Το κοντό Audi Sport quattro (Β2) παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβριο του 1983 στο Σαλόνι της Φρανκφούρτης με μια 20βάλβιδη έκδοση του 5κύλινδρου 2.1 που απέδιδε (για το δρόμο) 306 PS και 350 Νm. Μόνο 214 κομμάτια παράχθηκαν από αυτό το ειδικό μοντέλο, ίσα-ίσα για να πάρει την ομολογκασιόν για αγώνες ράλι στο Group B, όπου η ιπποδύναμη έφτανε τους 450 PS.
Μια έκδοση 2,3 λίτρων του κινητήρα λανσαρίστηκε το 1984, που ήταν ο πρώτος 5κύλινδρος με στάνταρ καταλύτη και πλήρως ηλεκτρονική χαρτογραφημένη ανάφλεξη. Απέδιδε 136 PS και 188 Νm.
To 1987, o θρυλικός Walter Röhrl, οδηγώντας ένα ειδικά φτιαγμένο Audi quattro S1 με κινητήρα 2.1 με 600 PS, πήρε τη νίκη στην περίφημη ανάβαση Pike’s Peak με χρόνο-ρεκόρ 10’ 47” 85.
To 1988, o 5κύλινδρος βενζίνης εφοδιάστηκε με 4βάλβιδες κεφαλές, δύο καταλύτες, διαγνωστικό σύστημα και κλειστό σύστημα εξαερισμού του ρεζερβουάρ. Λανσαρίστηκε αρχικά στο Audi 200 quattro 20V, όπου είχε κυβισμό 2,2 λίτρων, 220 PS και 309 Νm.
O πιο ισχυρός 5κύλινδρος του κόσμου τοποθετήθηκε στο Audi 90 quattro των αμερικανικών αγώνων IMSA GTO το 1989. Είχε 720 PS και ροπή 720 Νm!
Την ίδια χρονιά, παρουσιάστηκε το Audi 100 TDI που είχε τον πρώτο 5κύλινδρο τουρμποντίζελ με σύστημα άμεσου ψεκασμού. Ο κινητήρας αυτός των 2,5 λίτρων απέδιδε 120 PS και 265 Nm, ενώ το 1994 αναβαθμίστηκε στους 140 PS και τα 290 Nm.
Δείτε περισσότερα και απολαύστε το video στο drive.gr