Αν βλέπεις στο δρόμο το Mazda 2 και ξενίζεσαι που είναι ένα Toyota Yaris με άλλα σήματα, να σου θυμίσουμε ότι τα «ομοζυγωτικά» μοντέλα δεν είναι σημερινή υπόθεση. Μια σχετικά άγνωστη περίπτωση είναι και το AZ-Offroad, ένα Suzuki Jimny με τα σήματα της Mazda.
Το θρυλικό off-roader αποτέλεσε πρωτοφανή παγκόσμια επιτυχία και μάλιστα κάποτε η Toyota προσπάθησε να το λανσάρει ως δικό της μοντέλο. Αν και τελικά απέτυχε. Να ξεκαθαρίσουμε ότι οι Ιάπωνες θεωρούν ως πρώτο Suzuki Jimny το LJ10 του 1970.
Μάλιστα, με τη συμπλήρωση 55 ετών γεμάτων με κατσάβραχα και κακουχίες, τίμησαν την επέτειο με τη συλλεκτική έκδοση 55th Anniversary. Η οποία κυκλοφόρησε αποκλειστικά στη γαλλική αγορά.
Το Mazda AZ-Offroad βασίστηκε στο Jimny 3ης γενιάς που έκανε το ντεμπούτο του το 1998. Συγκεκριμένα στην έκδοση που κατασκευάστηκε για να πληροί τους κανόνες των kei cars.
Σε σύγκριση με το Suzuki Jimny που απολαύσαμε στην πατρίδα μας και το οποίο φορούσε 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,3 lt, το AZ-Offroad διέθετε 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 660 cc. Απέδιδε τη μέγιστη ισχύ των 64 ίππων που επιτρεπόταν βάσει των κανονισμών. Και ήταν διαθέσιμο με επιλογή μεταξύ χειροκίνητου και αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων.
Οι προδιαγραφές των kei cars είχαν ως αποτέλεσμα να απωλέσει τα φουσκωμένα φτερά, ενώ φόρεσε και κοντύτερους προφυλακτήρες. Μόνο η μάσκα, οι προφυλακτήρες και οι ζάντες το διαχώριζαν από το -επίσης kei car- Suzuki Jimny της ιαπωνικής αγοράς.
Δεν ήταν το πρώτο 4×4 της Suzuki που «καπηλεύτηκε» η Mazda. Υπήρχε και το Proceed Levante, που δεν ήταν τίποτα άλλο από ένα… Vitara!
Το μνημονικό σου όμως δεν λαθεύει, κάπου έχεις ξαναδιαβάσει για Mazda με τον λογότυπο AZ. Πράγματι, αποτελεί συντομογραφία της Autozam, μιας υπό-μπράντας της Mazda που δημιουργήθηκε το 1989 για την ιαπωνική αγορά και επικεντρώθηκε σε μικροσκοπικά αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν με την τεχνογνωσία kei της Suzuki.
Διαβάστε τη συνέχεια στο drive.gr