W16, ένα από τα πιο θρυλικά μοτέρ στην ιστορία της αυτοκίνησης, συνταξιοδοτείται μερικώς με την 40ή –και τελευταία– Bugatti Bolide που κατασκευάστηκε. Το απόλυτο πιστάδικο του Molsheim βγήκε οριστικά από τη γραμμή παραγωγής, αφότου το 40ό αυτοκίνητο παραδόθηκε στον ιδιοκτήτη του.

Ο ευτυχής κάτοχος πλήρωσε τέσσερα εκατομμύρια ευρώ για ένα αυτοκίνητο που δεν μπορεί να κυκλοφορήσει σε δημόσιο δρόμο. Είναι συλλέκτης Bugatti και στο γκαράζ του υπάρχει επίσης μια κλασική Type 35, η οποία μετρά σχεδόν έναν αιώνα ζωής.

Η Veyron και η Bolide μοιράζονται εξωτερική βαφή σε Black Blue και Special Blue Lyonnais αποχρώσεις, ενώ η Lake Blue καμπίνα είναι βουτηγμένη στην Alcantara. Το αποτέλεσμα είναι πραγματικά εντυπωσιακό και αναρωτιόμαστε πόσοι από τους 40 ιδιοκτήτες θα επιδιώξουν μετατροπή του συλλεκτικού μοντέλου σε έκδοση δρόμου.

Η βρετανική Lanzante αποκάλυψε πρόσφατα ότι εργάζεται πάνω στο πρότζεκτ της πρώτης Bolide που θα μπορεί να αποκτήσει πινακίδες κυκλοφορίας.

Πότε όμως θα καταργηθεί οριστικά ο W16; Όταν ολοκληρωθούν οι παραδόσεις και της Mistral. Αυτή θα είναι το τελικό μοντέλο που θα διαθέτει τον εμβληματικό κινητήρα, ο οποίος παρουσιάστηκε πριν από 20 χρόνια στη Veyron.

Πρόκειται για το ταχύτερο καμπριολέ παραγωγής, με τελική ταχύτητα 453,91 km/h, και θα παραχθεί σε 99 μονάδες. Οι παραδόσεις ξεκίνησαν τον περασμένο Φεβρουάριο και συνεχίζονται.

Στη θέση του W16, η Bugatti ανέπτυξε έναν ολοκαίνουργιο V16 για την Tourbillon, οι παραδόσεις της οποίας ξεκινούν τον επόμενο χρόνο. Αν κι ήδη έχει εμφανιστεί η πρώτη «μεταχειρισμένη».

Αντί για τέσσερα τούρμπο, ο νέος κινητήρας –που αναπτύχθηκε από την Cosworth– περνά σε ατμοσφαιρική αναπνοή. Διαθέτει μεγαλύτερο κυβισμό (8,4 έναντι 8,0 lt) κι αποδίδει 1.000 ίππους, σχεδόν όσους η Veyron στην αρχική εκδοχή του W16. Επιπλέον 800 ίππους συνεισφέρει το υβριδικό σύστημα.

Ο αξιοσέβαστος W16 μπορεί να κάνει περιστασιακά την επανεμφάνισή του τα επόμενα χρόνια. Το νέο Programme Solitaire, αφιερωμένο σε υπάρχοντες κινητήρες και σασί, θα δημιουργήσει μεμονωμένες παραγγελίες όπως την Brouillard.

Ουσιαστικά, η Bugatti ακολουθεί το παράδειγμα της Pagani, δίνοντας νέα πνοή σε παλαιότερα μοντέλα με ανανεωμένο στιλ και αναβαθμισμένο εξοπλισμό.