
Ανάλυση του International Council on Clean Transportation (ICCT) για τις εκπομπές CO₂ των νέων αυτοκινήτων δείχνει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία ξεπερνά κατά 9% τα ευρωπαϊκά όρια.
Πιο συγκεκριμένα, η μέση εκπομπή CO₂ για το πρώτο 6μηνο του 2025 ανήλθε σε 101 g/km, ενώ το ευρωπαϊκό όριο είναι 93 g/km. Ωστόσο, οι επιδόσεις διαφέρουν σημαντικά ανάμεσα στις μάρκες. Κάθε κατασκευαστής έχει έναν εξατομικευμένο στόχο, βάσει του μέσου βάρους των μοντέλων του. Επιπλέον, επιτρέπεται η δημιουργία «συμμαχιών» μεταξύ εταιρειών, ενώ κυρώσεις δεν θα επιβληθούν πριν ολοκληρωθεί η μέση τριετία 2025–2027.
Οι Γερμανοί: Από πρωτοπόροι έως «μέτριοι». Ο Όμιλος BMW ξεχωρίζει με 92 g CO₂/km, κυρίως χάρη στην ποικιλία του στόλου του, όπου τα ηλεκτρικά μοντέλα καλύπτουν το 25% των πωλήσεων και τα plug-in hybrid το 14%. Το σχήμα Mercedes-Benz–Volvo–Polestar βρίσκεται οριακά πάνω από το όριο, με 94 g CO₂/km, αλλά η επερχόμενη ηλεκτρική CLA ίσως αλλάξει την εικόνα. Ο όμιλος Volkswagen, παρά την ισχυρή παρουσία στην αγορά EV, υστερεί με 18% ηλεκτρικά και 9% plug-in hybrid στις συνολικές πωλήσεις -κυρίως λόγω της υψηλής ζήτησης για θερμικά μοντέλα όπως το Tiguan.
Renault και Stellantis: H πρόοδος δεν αρκεί. Το κοινό σχήμα Tesla–Stellantis–Toyota αποτυγχάνει να φτάσει τον στόχο, με μέσο όρο 101 g/km. Η Tesla δεν έχει αρκετό όγκο πωλήσεων στην Ευρώπη για να εξισορροπήσει τις υψηλότερες εκπομπές των άλλων.
Η Renault βρίσκεται στο 102 g CO₂/km. Παρά την πρόοδο στις ηλεκτρικές πωλήσεις, απέχει ακόμη από τον εξατομικευμένο της στόχο των 96 g/km.Hyundai–Kia και Nissan: Το καλό, το μέτριο και το κακό Οι Hyundai και Kia τα πηγαίνουν αξιοπρεπώς με 96 και 99 g CO₂/km αντίστοιχα. Νέα μοντέλα όπως το Hyundai Inster και το επερχόμενο Kia EV2 αναμένεται να βελτιώσουν ακόμα περισσότερο τα νούμερα. Αντιθέτως, η Nissan βρίσκεται στο κάτω μέρος της λίστας, με μέσο όρο 122 g CO₂/km, δείχνοντας ότι έχει αρκετό δρόμο να διανύσει προς την πλήρη μετάβαση.
Δείτε αναλυτικά τη λίστα με τις μάρκες/σχήματα στο drive.gr