Μέχρι το τέλος του έτους, η ρουμανική μάρκα θα λανσάρει τις νέες τετρακίνητες εκδόσεις των Dacia Duster και Dacia Bigster, εισάγοντας στην αγορά μια πρωτοποριακή υβριδική τεχνολογία που συνδυάζει βενζίνη και υγραέριο με τετρακίνηση και ηλεκτρική υποβοήθηση.

Το νέο σύστημα ονομάζεται Hybrid G-150 4×4 και αποτελεί καρπό συνεργασίας της Dacia με τη Valeo και την Ampere.  Αυτή είναι η πρώτη φορά που ένα σύστημα διπλού καυσίμου (LPG) συνδυάζεται με υβριδικό κινητήριο σύνολο και επιλογή τετρακίνησης, διατηρώντας παράλληλα προσιτή τιμή αγοράς και χαμηλό κόστος χρήσης. Αναπόσπαστα στοιχεία στη φιλοσοφία της Dacia.

Κάτω από το καπό του νέου Dacia Duster 4×4 και του μεγαλύτερου Dacia Bigster 4×4, βρίσκεται ένας 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 1.200άρης κινητήρας 140 ίππων και 230 Nm. Το θερμικό μοτέρ συνεργάζεται με κιβώτιο DW23 διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων, έναν ηλεκτροκινητήρα 31 ίππων τοποθετημένο στον πίσω άξονα και μια μικρή μπαταρία 48V χωρητικότητας 0,84 kWh. Mε τη συνολική απόδοση να φτάνει τους 154 ίππους.

Κι εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι δεν υπάρχει μηχανική σύνδεση ανάμεσα στους δύο άξονες, καθώς την τετρακίνηση αναλαμβάνει ο ηλεκτροκινητήρας (συνδυάζεται με κιβώτιο δύο σχέσεων), χωρίς κεντρικό άξονα μετάδοσης. Το αποτέλεσμα; Λιγότερη απώλεια ισχύος, χαμηλότερο βάρος και μειωμένη κατανάλωση. Παρά τη νέα τεχνολογία, το πρόσθετο βάρος παραμένει χαμηλά: μόλις 70 κιλά επιπλέον, από τα οποία 30 κιλά οφείλονται στο αυτόματο κιβώτιο και 40 κιλά στο σύστημα διπλού καυσίμου.

Το νέο σύστημα στοχεύει στην οικονομία καυσίμου χωρίς εκπτώσεις στην ελκτική ικανότητα και την απόδοση σε εκτός ασφάλτου διαδρομές. Τα δύο ρεζερβουάρ – 50 λίτρα βενζίνης και 50 λίτρα LPG – σε συνδυασμό με το υβριδικό σύστημα εξασφαλίζουν αυτονομία έως 1.450 km, καθιστώντας τα νέα Dacia ιδανικά για μεγάλες αποστάσεις.

Παράλληλα, οι εκπομπές CO₂ μειώνονται από 135 g/km σε 116 g/km, αποφεύγοντας υψηλούς περιβαλλοντικούς φόρους. Η Dacia δεν θυσίασε τον εκτός δρόμου χαρακτήρα που χαρακτηρίζει τις 4×4 εκδόσεις της καθώς δεν επηρεάζονται ούτε η απόσταση από το έδαφος ούτε οι γωνίες προσέγγισης και διαφυγής. Επιπλέον, η δυνατότητα ρυμούλκησης παραμένει στις 1,5 τόνους. Το νέο σύστημα διαθέτει έξι λειτουργίες οδήγησης, προσαρμόζοντας τη λειτουργία των αξόνων ανάλογα με το έδαφος:

• Auto: Αυτόματη 4×2/4×4
• Eco: Εξοικονόμηση καυσίμου με 4×4 μόνο όταν χρειαστεί
• Snow: Για χιόνι και ολισθηρές επιφάνειες
• Mud/Sand: Για λάσπη και άμμο
• Lock: Κλείδωμα για απαιτητικό off-road
• Hill Descent Control: Έλεγχος κατάβασης (έως τα 40 km/h)
Χάρη στην ύπαρξη ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, η τετρακίνηση ενεργοποιείται χωρίς καθυστέρηση, προσφέροντας άμεση πρόσφυση

Γιατί η Dacia επένδυσε στο συγκεκριμένο σύστημα κίνησης; Η απάντηση είναι ξεκάθαρη: συνδυάζει τετρακίνηση, υβριδική οικονομία και LPG σε προσιτή τιμή, σε μια περίοδο όπου οι κανονισμοί ρύπων και οι φόροι πιέζουν τις τιμές προς τα πάνω.

Από το 2026 η ευρωπαϊκή νομοθεσία αυστηροποιείται, και αυτό θα έκανε τις παραδοσιακές 4×4 εκδόσεις ασύμφορες. Με το νέο αυτό σύστημα η Dacia όχι μόνο προσαρμόζεται αλλά παραμένει ανταγωνιστική στην κατηγορία των value-for-money SUV.

Οι προπαραγγελίες για Dacia Duster Hybrid G-150 4×4 και Dacia Bigster Hybrid G-150 4×4 θα ανοίξουν στα τέλη του μήνα (μένει να δούμε αν αυτό θα ισχύσει και για την ελληνική αγορά), ενώ οι πρώτες παραδόσεις αναμένονται τον Φεβρουάριο του 2026. Οι τιμές δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα, όμως σύμφωνα με πληροφορίες, η Dacia θα φροντίσει να κρατήσει τιμολόγηση κάτω από τον ανταγωνισμό, όπως άλλωστε συνηθίζει.