
Με το Toyota bZ4X, ο ιαπωνικός κολοσσός κεφαλαιοποίησε την εξειδίκευσή του στα εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα, κατασκευάζοντας το πρώτο 100% ηλεκτρικό μοντέλο της ιστορίας του.
Από το 2022 όταν και πρωτολανσαρίστηκε έχουν πουληθεί πάνω 150.000 bZ4X στην Ευρώπη, επίδοση που το φέρνει στην τρίτη θέση των ταξινομήσεων στην κατηγορία του. Ανάλογα πετυχημένη εμπορική πορεία φιλοδοξεί να χαράξει και το ανανεωμένο μοντέλο ακολουθώντας την ιαπωνική φιλοσοφία Kaizen, που υποδηλώνει τη συνεχή εξέλιξη.
Υπό αυτό το πρίσμα, η Toyota δεν περιορίζεται σε ένα απλό φρεσκάρισμα αλλά έρχεται με πολλές, πάρα πολλές και σημαντικές αναβαθμίσεις σε καίριους τομείς που ενδιαφέρουν ουσιαστικά τον υποψήφιο αγοραστή.
Το ιαπωνικό D-SUV πατά στην πλατφόρμα eTNGA, που ενσωματώνει την μπαταρία στο δάπεδο, εξασφαλίζοντας χαμηλό κέντρο βάρους. Παράλληλα, η ακαμψία του αμαξώματος είναι αυξημένη με 75% περισσότερα σημεία συγκόλλησης.
Ανακαλύπτοντας την γκάμα του ανανεωμένου bZ4X, στη βάση της κάνει πρεμιέρα η έκδοση με τη μικρή μπαταρία των 57,1 kWh, 167 ίππους και αυτονομία 444 km (WLTP). Στην κορυφή τοποθετείται η έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία των 73,1 kWh. Η συγκεκριμένη διαμόρφωση προσφέρεται με κίνηση είτε στους εμπρός είτε και στους τέσσερις τροχούς.
Στην πρώτη περίπτωση αποδίδει 224 PS (από 204 PS) και μπορεί να διανύσει 569 km (WLTP) στην έκδοση με τις 18άρες ζάντες. Το τετρακίνητο υπόσχεται 516 km (WLTP) και είναι σημαντικά ισχυρότερο από τον προκάτοχό του. Η συνολική ισχύς έχει ανέβει από τους 218 PS στους 343 PS. Και όπως μας είπαν οι άνθρωποι της εταιρείας, πρόκειται για το ισχυρότερο Toyota που έρχεται στην Ευρώπη με εξαίρεση τα μοντέλα GR.
Το γεγονός ότι το ανανεωμένο bZ4X διατίθεται με δύο μπαταρίες είναι, όπως μας μετέφεραν οι επιτελείς της εταιρείας, μια στρατηγική κίνηση. Η Toyota για μια ακόμα φορά άκουσε τους πελάτες και αποφάσισε να προσφέρει περισσότερες επιλογές, έτσι ώστε ο υποψήφιος αγοραστής να διαλέξει την έκδοση που ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες και φυσικά, στον προϋπολογισμό του.
H ισχύς του ενσωματωμένου εσωτερικού φορτιστή παραμένει στα 11 kW, με αποτέλεσμα η φόρτιση 10%-80% να ολοκληρώνεται σε λιγότερο από πέντε ώρες σε αντίστοιχης ισχύος wallbox. Στις πλουσιότερες εκδόσεις με τη μεγάλη μπαταρία υπάρχει η δυνατότητα εσωτερικού φορτιστή 22 kW, τιμή κορυφαία για την κατηγορία, μειώνοντας τον χρόνο φόρτισης σε μόλις 2 ώρες και 20 λεπτά.
Η ταχυφόρτιση σε DC απαράλλακτη στα 150 kW, επιτρέπει αναπλήρωση ενέργειας από το 10%-80% σε 28 λεπτά.
Ένα ακόμα νέο στοιχείο είναι η δυνατότητα προθέρμανσης της μπαταρίας, που έρχεται στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Ενεργοποιείται είτε χειροκίνητα από τον οδηγό μέσω της κεντρικής οθόνης είτε αυτόματα όταν το σύστημα πλοήγησης «διαβάσει» ότι η επόμενη στάση θα γίνει σε ταχυφορτιστή. Με αυτόν τον τρόπο, εξασφαλίζει ότι η φόρτιση θα είναι ακόμα πιο σταθερή και αποδοτική.
Βελτιώσεις παρατηρούνται και στα eAxles. Οι μικρές αυτές μονάδες που ενσωματώνουν τον κινητήρα, το inverter και τη μονάδα ελέγχου χρησιμοποιούν ημιαγωγούς πυριτίου-καρβιδίου (SiC) για ελάχιστες δυνατές απώλειες, χαμηλότερη κατανάλωση (-23% σε σχέση με πριν) και ακόμα υψηλότερη αποδοτικότητα (αυτονομία αυξημένη κατά 14%).
Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής στο drive.gr